باستان شناسان در ترکیه به کشفی دست یافته‌اند و آنچه را که به نظر آنها می‌تواند بقایای یک کشتی شبیه کشتی نوح باشد، کشف کرده‌اند. این یافته نتیجه کاوش‌های گسترده‌ای بود که توسط تیم تحقیقاتی کوه آرارات و کشتی نوح انجام شد که با همکاری سه دانشگاه ترکیه و آمریکا انجام شد؛ به گزارش روزنامه […]

باستان شناسان در ترکیه به کشفی دست یافته‌اند و آنچه را که به نظر آنها می‌تواند بقایای یک کشتی شبیه کشتی نوح باشد، کشف کرده‌اند.

این یافته نتیجه کاوش‌های گسترده‌ای بود که توسط تیم تحقیقاتی کوه آرارات و کشتی نوح انجام شد که با همکاری سه دانشگاه ترکیه و آمریکا انجام شد؛ به گزارش روزنامه ترکیه‌ای حریت، پروژه آنها که در سال ۲۰۲۱ آغاز شد، با هدف کاوش سازندهای زمین شناسی در این منطقه و آشکارسازی بینش‌هایی در مورد تاریخ باستان بود.

قلب این اکتشاف در سازند دوروپینار واقع در منطقه دغوبایزید ترکیه و در کمتر از دو مایلی مرز ایران و ترکیه قرار دارد؛ سازند دوروپینار یک اثر ۵۳۸ فوتی است که عمدتاً از لیمونیت تشکیل شده است. برخی معتقدند که این بقایای کشتی نوح است.

تلاش‌های حفاری شامل استخراج نمونه‌های سنگ و خاک قدیمی از سازند دوروپینار بود؛ یافته‌های آنها وجود “مواد رسی، مواد دریایی و غذاهای دریایی” را در سازند زمین شناسی نشان داد. این اکتشافات حاکی از فعالیت‌های انسانی در این منطقه در دوره کالکولیتیک است که از ۵۵۰۰ تا ۳۰۰۰ قبل از میلاد را در بر می‌گیرد.

پروفسور فاروک کایا، معاون رئیس AICU، با اشاره به همسویی وقایع تاریخی، بینش‌هایی در مورد اهمیت یافته‌های خود به اشتراک گذاشت. او اشاره کرد که سیل مرتبط با نوح تقریباً ۵۰۰۰ سال پیش رخ داده‌است. در حالی که نتایج تاریخ گذاری قانع کننده است، مهم است که اذعان کنیم که وجود خود کشتی را نمی توان تنها از طریق تاریخ گذاری تأیید کرد. برای آشکار ساختن شواهد قطعی به تحقیقات و تحلیل های گسترده بیشتری نیاز است.

منبع خبر: رکنـا