گل محمدی در حدی نیست درباره من صحبت کند
گل محمدی در حدی نیست درباره من صحبت کند

جواد نکونام در نشست خبری پس از تساوی ۲-۲ استقلال مقابل شمس آذر، اظهار داشت: بازی را خوب شروع کردیم و به گل رسیدیم. موقعیت‌های خیلی خوبی را بعد از گل از دست دادیم. روی ضربات ایستگاهی موقعیت‌هایی داشتیم که نتوانستیم استفاده کنیم و به گل برسیمتا اختلاف را زیاد کنیم. وی افزود: با توجه […]

- گل محمدی در حدی نیست درباره من صحبت کند

جواد نکونام در نشست خبری پس از تساوی ۲-۲ استقلال مقابل شمس آذر، اظهار داشت: بازی را خوب شروع کردیم و به گل رسیدیم. موقعیت‌های خیلی خوبی را بعد از گل از دست دادیم. روی ضربات ایستگاهی موقعیت‌هایی داشتیم که نتوانستیم استفاده کنیم و به گل برسیمتا اختلاف را زیاد کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه تیم ما موقعیت‌هایی را از دست داد، اواخر نیمه اول کار سخت شد. حریف روی چند موقعیت خطرناک ظاهر شد. با شروع نیمه دوم در حال هماهنگ کردن بازیکنان بودیم تا بتوانیم تعویض زودهنگام داشته باشیم، متوجه نشدیم چگونه گل خوردیم. گل اول را روی یک جاگیری اشتباه خوردیم. بعد از آن دوباره بازی را به دست گرفتیم و توانستیم موقعیت ایجاد کنیم.

*۳ موقعیت خیلی خوب و راحت را از دست دادیم

سرمربی استقلال گفت: ۳ موقعیت خیلی خوب و راحت را از دست دادیم. به گل نرسیدیم دوباره گل زدیم و دوباره جلو افتادیم. حریف در آخر بازی چیزی برای از دست دادن نداشت و شکل بازی خودش را عوض کرد. در آن شلوغی کار سختی بود که بدانیم توپ چگونه تبدیل به گل شد، ولی به فوتبال ایران تبریک می‌گویم. بازی خیلی خوبی را از دو تیم شاهد بودیم. سرعت بازی خیلی بالا بود. خیلی خوب بازی کردند. روی ضربات آخر بی دقت بودیم. در مواقعی که بازی مساوی بود یا جلو بودیم، می‌توانستیم از ضد حملات استفاده کنیم، اما اتفاقی نیفتاد.

*بازیکنان استقلال با غیرت بودند و سنگ تمام گذاشتند

وی افزود: به بچه‌هایم خسته نباشید می‌گویم. ۳-۲ بازیکن ما مصدوم هستند. روزبه چشمی این هفته اصلا با ما تمرین نکرد، اما چون نیاز داشتیم بازی کرد. مهدی پور بازی قبلی مصدوم شد، ولی با توجه به نیاز تیم تا جاییکه توانست بازی کرد. رضاوند ۲ روز قبل در تمرین ضربه خورد. دیروز هم با ما تمرین نکرد. واقعا از بازیکنان تشکر می‌کنم. واقعا با غیرت هستند و سنگ تمام گذاشتند و بازی کردند. به آنچه می‌خواستیم نرسیدیم. با توجه به اینکه صدرجدول بودیم انتظار داشتیم برنده شویم. با اینحال به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم. واقعا فوق العاده کار کردند. برای بازی بعدی آماده می‌شویم.

*معلوم است چه کسانی در فوتبال ایران بیخودی هستند

نکونام در مورد اینکه مقابل هوادار هم حریف را دست کم گرفتند و امروز هم به نظر می‌رسید فکر نمی‌کردند شمس آذر تیم قلدری باشد، گفت: هیچ حریفی را دست کم نمی‌گیرم. در هر لیگ و هر جایگاهی باشد قابل احترام است. همیشه در تمرین و مسابقه این را به بازیکنان می‌گویم. اصلا این صحبت درست نیست.

وی در خصوص اینکه آیا حواشی ایجاد شده طی روز‌های اخیر مانند مساله محرومیت خودش، امروز روی کار تیم تاثیر داشت، عنوان کرد: تمرکز و حواس ما روی کارمان است. حواشی تاثیری روی کار ما ندارد. بازی همین است. اتفاقات بازی و شرایط تیم‌ها تاثیر گذار هستند. حریف قابل احترامی داشتیم. تمرکزمان روی بازی‌های خودمان است. زمین هم کیفیت خیلی خوبی داشت.

سرمربی استقلال در مورد اینکه از عنوان اشک تمساح استفاده کرد و گل‌محمدی نیز اعلام کرد آدم‌های بیخودی در موردش صحبت می‌کنند، گفت: همیشه سعی کردم به دیگران احترام بگذارم. وقتی سال قبل با فولاد، پرسپولیس را بردیم و بی احترامی کردند، اشتباه کردم پاسخ دوستان را ندادم. این باعث شد الان بی احترامی کنند. اگر آدم‌های بیخودی با من بودند که معلوم است آدم‌های بیخودی در این فوتبال چه کسانی هستند!

*گل محمدی در حدی نیست درباره من صحبت کند

وی تصریح کرد: کارنامه من در این فوتبال مشخص است. اگر گل محمدی با من بوده، مطمئن باشید که اصلا در حد من نیست که درباره من صحبت کند. ففوتبال فقط جام و قهرمانی نیست. خیلی چیز‌های دیگر هست. پارسال با فولاد وقتی بردیم احترام نگه داشتم. حتی وقتی با هم تلفنی صحبت کردیم محترمانه گلایه کردیم، ولی بی احترامی به کسی نکردم. اگر منظورش من بودم، جوابم را دادم. آدم‌های بیخودی در این فوتبال زیاد هستند. یکی از آن‌ها هم خودش است!

*بلانکو یک ماه و نیم است، بازی نکرده است

سرمربی استقلال در خصوص اینکه آرمانی رمضانی نشان داد آماده است و گلزنی کرد، اما تعویض شد و بلانکو که به نظر آماده نیست به زمین آمد، گفت: روزی که او از ایبار جدا شد تا الان، حدود یک ماه و نیم است بازی نکرده، اوایل که با تیم تمرین نمی‌کرد، چون قراردادش را امضا نکرده بود. الان ۲ هفته است با ما تمرین می‌کند. ما هم ۲ مسابقه به او فرصت دادیم. تا به شرایط بازی برسد مجبوریم از او استفاده کنیم حتی اگر خوب کار نکند تا به شرایط خوب برسد.

وی افزود: ما به چنین بازیکنی نیاز داریم. الان مهم نیست. من به کیفیت او اعتقاد دارم، ولی شرایط مسابقه فرق می‌کند. تمرین داشته، ولی با تیم بازی نکرده، اسامی بازیکنان را نمی‌داند و شرایط سختی دارد. نیاز به حداقل ۴ بازی دارد تا به شرایط ایده‌آل برسد. در کشور غریب است و اسم بازیکنان را هم نمی‌داند.

*در این چند هفته یک اوت دستی به نفع ما نگرفتند

نکونام در خصوص اینکه برخی کارشناسان اعلام کرده‌اند پنالتی استقلال درست نبوده، گفت: در صحنه‌های دیگر هم ۲ اتفاق افتاد که یکی از آن‌ها به نظرم پنالتی بود. اینکه پنالتی گرفت به هرحال اتفاقی است که افتاده، در این چند هفته یک اوت دستی به نفع ما نگرفتند. اینکه بازی تمام نشده می‌گویید معلوم است! همیشه روی استقلال فشار وجود دارد و همه این را می‌دانند. مشکلاتی داریم. آن‌ها یک بازی را نمی‌برند یا نتیجه نمی‌گیرند، ببینید چه شلوغکاری می‌کنند.

*امیدوارم پنالتی که داور برای ما نگرفت هم درست باشد

سرمربی استقلال افزود: اصلا قابل قیاس با آن تیم نیستیم. قرارداد‌ها و بازیکنان نجومی دارند، ولی ما با بدبختی و مشکلات بازی کردیم. شرایط اول فصل را دیدید. تغییر مدیریت، رعایت سقف و بازیکن نگرفتن، در ثبت قرارداد بازیکنان مشکل داشتیم. بازیکنان لطف کردند. من و باشگاه از آن‌ها ممنونیم که کمک کردند. امیدوارم پنالتی که داور برای ما نگرفت هم درست باشد. ۲ صحنه بود که یکی از آن‌ها پنالتی بود.

باشگاه خبرنگاران