واکنش نماینده پُرحاشیه مجلس به طرح جدید حجاب/ هرکسی خربزه می‌خورد پای لرزش هم بنشیند
واکنش نماینده پُرحاشیه مجلس به طرح جدید حجاب/ هرکسی خربزه می‌خورد پای لرزش هم بنشیند

عصر ایران نوشت: مجتبی ذوالنوری در پاسخ به این سوال که آیا جامعه اجرای پیش نویس قانون جدید حجاب را برمی تابد؟ گفت: قانون عفاف و حجاب قانون سختی نیست که جامعه نتواند آن را بپذیرد. قانون روان و راحتی است و به آن سفت و سختی که برخی دوستان گفتند نیست و قابل اجرا […]

- واکنش نماینده پُرحاشیه مجلس به طرح جدید حجاب/ هرکسی خربزه می‌خورد پای لرزش هم بنشیند

عصر ایران نوشت: مجتبی ذوالنوری در پاسخ به این سوال که آیا جامعه اجرای پیش نویس قانون جدید حجاب را برمی تابد؟ گفت: قانون عفاف و حجاب قانون سختی نیست که جامعه نتواند آن را بپذیرد. قانون روان و راحتی است و به آن سفت و سختی که برخی دوستان گفتند نیست و قابل اجرا است.

قانون جدید مجلس درباره حجاب فعلا با اشکالاتی در شورای نگهبان روبه رو شد و برای رفع اشکالات دوباره مجلس بازگشت.
این پیش نویس قانون دارای مجازات‌های نقدی و غیرنقدی بسیار گسترده در حوزه‌های مختلف است. طرح مجلس برای حجاب با انتقادات زیادی در محافل مختلف حقوقی و اجتماعی و سیاسی روبه رو شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد جریمه‌های مالی که در این طرح در نظر گرفته شده نیز اظهار کرد: هرکسی خربزه می‌خورد باید پای لرزش هم بنشیند. کسی که تخلف می‌کند جریمه آن را نیز می‌دهد.

وی در مورد اشکالات شورای نگهبان و هیات نظارت به این لایحه هم گفت: اشکالات شورای نگهبان جزئی است و همه قابل اصلاح هستند. کمیسیون مجلس هم بعد از لایحه برنامه هفتم توسعه به صورت جدی ایرادات شورای نگهبان را بررسی و برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایراداتی که شورای نگهبان و هیات نظارت به لایحه گرفته اند اصلی نیستند که ماهیت آن را بتواند تغییر بدهد. ایراداتی است که حتی اگر حذف هم شوند تغییر آنچنانی در ماهیت لایحه اتفاق نمی‌افتد.

وی توضیح داد: حداکثر کاری که لایحه در کمیسیون برای رفع ایرادات دارد دو هفته است. به روند طبیعی اگر ایرادت رفع شود حداکثر ظرف دو ماه قانون اجرایی می‌شود.

منبع: اطلاعات انلاین