روسری یک پارچه چند ضلعی است که به عنوان نوعی پوشش از آن استفاده می‌شود. روسری از جنس پارچه‌های مختلفی مانند پنبه، ابریشم، یا پلی استر ساخته می‌شود. این پارچه معمولا در ابعاد استانداردی تولید می‌شود، اما می‌تواند در اندازه‌ها و طرح‌های متنوعی یافت شود. بستن و استفاده کردن از روسری با توجه به سلایق […]

روسری یک پارچه چند ضلعی است که به عنوان نوعی پوشش از آن استفاده می‌شود. روسری از جنس پارچه‌های مختلفی مانند پنبه، ابریشم، یا پلی استر ساخته می‌شود. این پارچه معمولا در ابعاد استانداردی تولید می‌شود، اما می‌تواند در اندازه‌ها و طرح‌های متنوعی یافت شود.

بستن و استفاده کردن از روسری با توجه به سلایق مختلف و آدم‌های مختلف متفاوت است. برخی با گره زدن روسری را روی سرشان تنظیم می‌کنند و عده‌ای با پیچاندن آن دور گردن به ظاهری دلخواه می‌رسند. بنابراین قانون و قاعده خاصی در این زمینه وجود ندارد و هرکس با توجه به راحتی خود از آن استفاده می‌کند.

حال که به تعریفی از روسری رسیدیم، جالب است بدانید که قیمت روسری به دلیل استفاده از پارچه‌های مختلف و طرح‌های متفاوت می‌تواند بسیار متفاوت باشد و حتی در برخی مدل‌ها بسیار گران باشد. در همین رابطه گسترش نیوز به بررسی قیمت انواع روسری پرداخته است که در ادامه مشاهد می‌کنید.

گران ترین روسری بازار چند است؟

انتخاب نوع و استایل مورد نظر از فردی تا فرد دیگر متفاوت است و شاید باید به جرات گفت که در تنوع سلیقه افراد تنوع بسیار بالایی دارند و به همین دلیل افراد در بازار لباس و پوشاک با طراحی‌های متنوعی روبرو هستند. با همه این اوصاف برای برخی قیمت مناسب حرف اول را می‌زند و تاثیر به سزایی در انتخاب‌شان دارد. با گشتی در بین سایت‌های خرید و فروش اینترنتی با قیمت‌های عجیب و غریبی روبرو شدیم که شاید می‌توان گفت که هزینه آن برای خرید یک روسری بسیار بالا به نظر می‌رسد. در آگهی زیر یک مدل روسری ابریشمی را می‌بینیم که فروشنده آن را روسری فاخر ابریشمی عنوان کرده است و در مورد رنگ‌آمیزی نیز به نقاشی دست و رنگ طبیعی آن اشاره شده است. قیمت این روسری ۸ میلیون تومان عنوان شده است که نسبت به هزینه دیگر لباس‌های مورد نیاز گزاف و نجومی به نظر می‌رسد.

روسری-گران قیمت

روسری‌های گران بازار به چه قیمتی هستند؟

در تصویر زیر چند نمونه روسری گران قیمت را می‌بینیم که قیمت هر کدام به چند میلیون می‌رسد و گران‌ترین آن‌ها نزدیک به ۸ میلیون است. برخی افراد به جای روسری از شال هم استفاده می‌کنند که در تصویر زیر یک نمونه از آن به قیمت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای فروش گذاشته است.

روسری-گران

ارزان‌ترین روسری‌های بازار به چه قیمتی فروخته می‌شود؟

وضعیت در همه مدل‌های روسری به این ترتیب نیست و شما با گشت و گذاری در بازار می‌توانید روسری‌های ارزان هم پیدا کنید. در تصویر زیر چند نمونه روسری ارزان قیمت قابل مشاهده است که قیمت آن در محدوده ۳۸ هزار تومان تا ۳۹ هزار تومان است و می‌توانیم بگوییم پایین‌ترین قیمتی است که می‌توانید برای خرید یک روسری بپردازید.

روسری-ارزان

روسری ترکمن یک نوع روسری محلی است که در فرهنگ ترکمن قرار دارد. ترکمن‌ها یکی از گروه‌های قومی بزرگ در مناطق مختلفی از جهان هستند، از جمله ایران، ترکمنستان، افغانستان و عراق. روسری ترکمن معمولا بافته شده است و در طول سال و در مراسم‌ها و رویدادهای خاص توسط زنان و دختران ترکمن استفاده می‌شود. روسری ترکمن به صورت مستطیل شکل و با پارچه‌های رنگارنگ و طرح‌های هنری برجسته تهیه می‌شود. این پارچه‌ها معمولاً از پنبه یا ابریشم بافته می‌شوند و با نقوش هندسی، گل‌ها و طرح‌های مربوط به فرهنگ ترکمن تزیین می‌شوند. رنگ‌های شاد و زنده مانند قرمز، آبی، سبز و زرد در روسری‌های ترکمن استفاده می‌شود.

در تصویر زیر قیمت‌های مختلف روسری ترکمن را می‌بینیم که گران‌ترین آن ۸۸۰ هزار تومان و ارزان‌ترین آن ۲۲۶ هزار تومان است. البته این روسری‌ها اصل و غیر اصل دارد و هر چه روسری از نخ طبیعی و قدیمی‌تر باشد، قیمت آن به مراتب بالاتر می‌رود و البته شناسایی اصل و تقلبی بودن آن را هم باید به کاردان آن بسپارید.

۲۲۳۲۲۵

منبع: خبـرآنلاین