محمد جلایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان دقایقی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به جزییات بیشتر حادثه دلخراش لنگرود، اظهار کرد: تاکنون در جریان این سانحه اندوهبار ۳۲ تن فوت کرده و ۱۶ تن دیگر تحت مداوا در دو بیمارستان لنگرود و ولایت رشت هستند. وی همچنین از […]

- علت آتش‌سوزی مرگبار کمپ ترک اعتیاد مشخص شد

محمد جلایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان دقایقی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به جزییات بیشتر حادثه دلخراش لنگرود، اظهار کرد: تاکنون در جریان این سانحه اندوهبار ۳۲ تن فوت کرده و ۱۶ تن دیگر تحت مداوا در دو بیمارستان لنگرود و ولایت رشت هستند.

وی همچنین از وخامت حال چهار تن دیگر از مصدومان و سانحه دیدگان این حادثه خبر داد و گفت: تلاش کادر درمان برای زنده نگهداشتن افراد مصدوم با جدیت در خارج انجام است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به حضور میدانی اعضای شورای تامین در لنگرود، گفت: ریاست قوه قضاییه دستور سریع پیگیری‌ها و رئیس کل دادگستری استان نیز دستور دستگیری افراد مسؤول و دخیل در این حادثه را صادر و هم‌اکنون متولیان این مرکز ترک اعتیاد و دیگر مسؤولان مرتبط بازداشت هستند.

علت حادثه آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود چه بود؟

جلایی در تشریح دلیل و ابعاد این حادثه اندوهبار در گیلان بیان کرد: علت آتش‌سوزی در بررسی‌های اولیه آتش گرفتن بخاری، سرایت آتش به پرده و نهایتاً آتش سوزی کل ساختمان در عین غافلگیری مددجویان و مسؤولان‌ کمپ بوده‌است.

وی با بیان اینکه غافلگیری شبانه، محبوس شدن و ازدحام جمعیت از دلایل افزایش فوتی‌ها در این مرکز ترک اعتیاد بوده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر شمار بالای مددجویان، نگهبان و مسؤول نگهداشت این مرکز درمان سوء مواد مخدر نیز جان خود را در این حادثه از دست داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان همچنین از نگهداری بیش‌از ظرفیت مددجویان در مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در لنگرود خبر داد.

۲۳۳۲۳۳

منبع: خبـرآنلاین