به گزارش زیرنویس، آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ دو آزمون استخدامی برای جذب آموزگار ( معلم دبستان) و دبیر و هنرآموز (معلم دبیرستان و هنرستان) برگزار کرد. قرار است به‌زودی برای آزمون استخدام دبیر مرحله تکمیل ظرفیت برگزار شود چون از ۲۲ هزار ظرفیت موجود، ۱۵ هزار ظرفیت تکمیل شد و مابقی خالی ماند. […]

به گزارش زیرنویس، آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ دو آزمون استخدامی برای جذب آموزگار ( معلم دبستان) و دبیر و هنرآموز (معلم دبیرستان و هنرستان) برگزار کرد.

قرار است به‌زودی برای آزمون استخدام دبیر مرحله تکمیل ظرفیت برگزار شود چون از ۲۲ هزار ظرفیت موجود، ۱۵ هزار ظرفیت تکمیل شد و مابقی خالی ماند.

با این دو آزمون استخدامی، ۵۰ هزار معلم جدید وارد مدارس کشور شدند.

علاوه بر این دو آزمون‌استخدامی ، قرار است تا پایان امسال آزمون‌استخدام مربی پرورشی، مشاور و مربی بهداشت برگزار شود.

در رابطه با استخدام ۲۰ هزار نفر از مربیان پرورشی، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفته است: به‌طور کلی در استخدامی‌های جدید، مجوز جذب ۲۵ هزار نفر صادر شده است که قرار است حدود ۲۰ هزار نفر از آنها در حوزه امور تربیتی، ۳ هزار نفر مشاوره و حدود ۲ هزار نفر آنها نیز در زمینه مراقب سلامت جذب شوند.

همچنین علی فرهادی؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به‌تازگی درباره استخدام نیرو‌های سرایدار مدارس گفت: «با سازمان اداری و استخدامی درباره استخدام حداقل ۳۰ هزار نیروی سرایدار مکاتباتی انجام شده و درخواست ارسال شده است که به‌محض دریافت مجوز این امر انجام خواهد شد.»

با این حال هنوز وضعیت برگزاری آزمون استخدام سرایدار مدارس تا پایان امسال به‌طور قطعی مشخص نیست.

 

منبع خبر: رکنـا