ردپای خالص‌سازی در اتاق بازرگانی؟/ مرعشی: دولت رئیسی برای برکناری سلاح‌ورزی از ابزارهای غیرقانونی استفاده کرد
ردپای خالص‌سازی در اتاق بازرگانی؟/ مرعشی: دولت رئیسی برای برکناری سلاح‌ورزی از ابزارهای غیرقانونی استفاده کرد

ایلنا نوشت: دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: دولت رئیسی به دلیل آنکه توان تاثیرگذاری کمی به طور کلی داشت، در برکناری رئیس اتاق بازرگانی به ابزارهای غیرقانونی متوسل شد.

 

حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درباره برکناری حسین سلاح‌ورزی رئیس اتاق بازرگانی با مداخله دولت گفت: خیلی روشن است، در واقع دولت‌ها در ایران به طور کلی، میل دارند به اینکه همه چیز تحت کنترل خودشان باشد. دولت آقای رئیسی هم از این جهت پیروی کرد. برخی از دولت‌ها این توانایی را داشتند که برای هدایت انتخاب رئیس اتاق بازرگانی، یک دخالت ارشادی یا غیرمستقیم داشته باشند. دولت آقای رئیسی به دلیل آنکه توان تاثیرگذاری کمی به طور کلی داشت، به ابزارهای غیرقانونی متوسل شد و یکی از مهم‌ترین ابزارهای بخش خصوصی را علنا از کار انداخته است.

وی در پاسخ به این سوال که این اقدام چه تاثیری در وضعیت اتاق بازرگانی خواهد داشت، گفت: با توجه به اینکه اکثریت نمایندگان هیئت‌های اتاق‌ بازرگانی در استان‌ها از جناح دولت نیستند، قاعدتا دولت با این کار نتیجه مطلوبی نخواهد گرفت و فقط در جهت تضعیف بخش خصوصی گام برداشت.

چرا دولت رئیسی به جان اتاق بازرگانی افتاد؟

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این سوال که آیا برکناری سلاح‌ورزی را می‌توان از مصادیق خالص‌سازی قلمداد کرد، گفت: ظاهرا پروسه خالص‌سازی فراتر از این حرف‌ها است و می‌تواند دارای چنین ابعادی هم باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره ابعاد پشت پرده این ماجرا گفت: پشت پرده‌ای وجود ندارد و همه چیز رو است. تمامیت‌خواهی در دولت‌ها همیشه بوده و الان هم هست.

۲۱۹۲۱۸

منبع: خبـرآنلاین