چرا کاهش قیمت مسکن در غرب تهران موقف شد؟/ تازه ترین قیمتها در منطقه۵
چرا کاهش قیمت مسکن در غرب تهران موقف شد؟/ تازه ترین قیمتها در منطقه۵

دنیای اقتصاد نوشت:تحقیق میدانی از واسطه‌های ملکی فعال در بازار مسکن منطقه ۵ پرده از علت توقف کاهش قیمت‌های پیشنهادی باوجود رکود معاملاتی برمی‌دارد.

 

به گزارش زیرنویس، آن‌گونه که فعالان بازار مسکن توضیح می‌دهند، اغلب فروشنده‌های مسکن که این روزها در بازار حضور دارند در زمره متقاضیان تبدیل به احسن هستند و می‌خواهند آپارتمانی به اصطلاح «سرپا» و کم‌سن‌تر از خانه قبلی خود را خریداری کنند. به این ترتیب آنها همزمان با عرضه واحد فعلی خود برای فروش، در گروه سنی خاصی به جست‌وجو می‌پردازند که افت قیمت در آن به مراتب کمتر از دیگر گروه‌های سنی املاک است.

از آنجا که فروشنده‌های واحدهای نوساز و تازه‌ساز اغلب سازنده‌هایی هستند که بی‌واسطه در جریان افزایش قیمت مصالح ساختمانی و به طور کلی هزینه ساخت قرار دارند، آنها به راحتی دیگر فروشنده‌ها حاضر به کاهش قیمت و ارائه تخفیف نیستند و به همین نسبت قیمت‌های پیشنهادی فروش این گروه سنی از املاک نیز قدری بالاتر از حدود مورد انتظار متقاضیان مسکن است.

به این ترتیب تبدیل به احسنی‌ها که همزمان در جریان قیمت‌های نسبتا تندتر واحدهای نوساز هستند، ظاهرا در روزهای اخیر تصمیم گرفته‌اند که تا حد ممکن از کاهش قیمت پیشنهادی خود برای فروش ملک فعلی خودداری کنند. این وضعیت نشان می‌دهد مهم‌ترین شرط استمرار کاهش قیمت در بازار مسکن، کنترل تورم ساخت‌وساز و مهار صعود قیمت مصالح ساختمانی است.

چرا کاهش قیمت مسکن در غرب تهران موقف شد؟/ تازه ترین قیمتها در منطقه۵

 

منبع: خبـرآنلاین