واشینگتن دی‌سی (پایتخت ایالات متحده) تازه‌ترین شهری است که برای مقابله با سرقت‌های گسترده‌ی خودرو، دست به دامن ایرتگ‌های اپل می‌شود. موریِل باوزر، شهردار دی‌سی، برنامه‌ی جدیدی را برای توزیع ایرتگ‌های رایگان بین ساکنان محله‌های با نرخ بالای سرقت وسایل نقلیه اعلام کرد. به گزارش وبسایت DCIST، پلیس این ماه به ساکنان کمک می‌کند تا […]

- گجت جدید اپل به کمک پلیس می‌آید!

واشینگتن دی‌سی (پایتخت ایالات متحده) تازه‌ترین شهری است که برای مقابله با سرقت‌های گسترده‌ی خودرو، دست به دامن ایرتگ‌های اپل می‌شود. موریِل باوزر، شهردار دی‌سی، برنامه‌ی جدیدی را برای توزیع ایرتگ‌های رایگان بین ساکنان محله‌های با نرخ بالای سرقت وسایل نقلیه اعلام کرد.

به گزارش وبسایت DCIST، پلیس این ماه به ساکنان کمک می‌کند تا ردیاب‌های ۳۰ دلاری اپل را در خودروهای خود نصب کنند. با این کار، حتی در صورت وقوع سرقت، مالکان قادرند تا با اجرای برنامه‌ی Find My روی گوشی آیفون یا تبلت های آیپد خود، مکان لحظه‌به‌لحظه‌ی ایرتگ را دنبال کنند و مأموران قانون را به‌دنبال سارق بفرستند.

با افزایش ۱۰۱ درصدی سرقت وسایل‌ نقلیه‌ی موتوری در سال جاری میلادی، پلیس دی‌سی امیدوار است که تاکتیک تازه‌ی استفاده از ردیاب‌های سکه‌مانند اپل، به گرفتار شدن سارقان کارکشته‌ی متهم به چندین فقره دزدی منجر شود.

البته این اولین بار نیست که فکر چنین کاری به ذهن مسئولان حفاظت از جان و مال مردم می‌افتد؛ پیش‌تر برنامه‌ای مشابه در شهر نیویورک که خود شاهد افزایش ۱۳ درصدی سرقت خودرو در سال جاری بوده است، آغاز شده بود.

اریک آدامز، شهردار نیویورک، پس از اینکه در ابتدای ماه آوریل (فروردین) ۵۰۰ ایرتگ اهدایی را به ساکنان محله‌ی برانکس این شهر داد، گفت: «قرن بیست‌ویکم مستلزم پلیس قرن بیست‌ویکمی است.»

البته باید به خاطر داشت که ایرتگ‌ها نیز محدودیت‌هایی دارند. ایرتگ‌ها برای جلوگیری از استفاده‌ی مجرمانه، طوری طراحی شده‌اند که بین ۸ تا ۲۴ ساعت بعد از جدا شدن از صاحب خود، صدای هشدارشان بلند شود. با این‌ کار، سارقان از تحت تعقیب بودن خود باخبر خواهند شد.

پایتخت ایالات متحده ضمن داشتن برنامه برای استفاده از ردیاب‌های موردبحث، درحال بررسی اقدامات دیگری برای مبارزه با سرقت روزافزون خودرو های هیوندای و کیا است؛ خودروهایی که به‌دلیل برخی آسیب‌های امنیتی به اهداف موردعلاقه‌ی نابه‌کاران تبدیل شده‌اند. برای شروع، مسئولان مربوطه قفل‌ فرمان رایگان و «کلینیک‌های ضدسرقت» را در اختیار مدل‌های آسیب‌پذیر قرار داده‌اند.

۲۲۷۲۲۷

منبع: خبـرآنلاین