به گزارش زیرنویس به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتایان مصری و اردنی خود در امان اعلام کرد: اردن و مصر شرکای ما هستند و با ما برای رسیدن به صلح در منطقه در تلاش هستند! وزیر امور خارجه آمریکا در این ارتباط […]

به گزارش زیرنویس به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتایان مصری و اردنی خود در امان اعلام کرد: اردن و مصر شرکای ما هستند و با ما برای رسیدن به صلح در منطقه در تلاش هستند!

وزیر امور خارجه آمریکا در این ارتباط مدعی شد: در دیدار امروز، برای رسیدن به صلح پایدار در منطقه تلاش می‌کنیم! ما متعهد هستیم که از نفوذ خود برای جلوگیری از گسترش دایره جنگ توسط هر نهاد یا طرفی استفاده کنیم!

این مقام آمریکایی اضافه کرد: تلاش‌های مشترک ما در افزایش جریان کمک‌های بشردوستانه به غزه مهم است! امروز درباره راه‌های تسهیل و تسریع ارسال کمک ها به غزه صحبت کردیم!

«آنتونی بلینکن» در ادامه گفت: امروز درباره نیاز به حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی صحبت کردیم و از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کنیم! ما تلاش‌ها برای بازگرداندن زندانیان و حمایت از غیرنظامیان فلسطینی را بررسی کردیم. اسرائیل باید هر اقدامی را برای کاهش تلفات غیرنظامیان انجام دهد. تلاش‌ها باید به حفاظت از غیرنظامیان در غزه و تخلیه خارجی‌ ها از این باریکه کمک کند.

«آنتونی بلینکن» در ادامه حمایت از ارتکاب جنایت علیه بشریت توسط صهیونیست‌ها، گفت: آتش بس در حال حاضر به حماس این امکان را می‌دهد که موقعیت خود را تغییر دهد!

وی افزود: ما توافق کردیم که کانال‌هایی را برای ارسال کمک به غزه ایجاد کنیم. آنچه در حال حاضر وارد نوار غزه می‌شود کافی نیست.

منبع: مـهر