به گزارش زیرنویس، دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا در بخش اسکناس با افزایش ۱۶۰ ریالی، ۴۱ هزار و ۳۰۹ تومان و در بخش حواله‌ ۳۷ هزار و ۵۵۴ تومان کشف قیمت شد. دلار در ‌صرافی‌ها امروز در زمان تنظیم گزارش، به قیمت ۴۰ هزار و ۹۳۷ تومان خریداری و با نرخ ۴۱ […]

به گزارش زیرنویس، دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا در بخش اسکناس با افزایش ۱۶۰ ریالی، ۴۱ هزار و ۳۰۹ تومان و در بخش حواله‌ ۳۷ هزار و ۵۵۴ تومان کشف قیمت شد.

دلار در ‌صرافی‌ها امروز در زمان تنظیم گزارش، به قیمت ۴۰ هزار و ۹۳۷ تومان خریداری و با نرخ ۴۱ هزار و ۳۱۱ تومان فروخته شد.

همچنین ‌یورو امروز در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۴ هزار و ۳۳۵ تومان معامله شد. اسکناس درهم امارات ۱۱ هزار و ۲۴۸ تومان ارزش‌گذاری شده است.

بررسی میدانی بازار ارز نشان می‌دهد،‌ دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۵۱ هزار و ۵۰ تومان معامله شد.

* آخرین قیمت انواع سکه و طلا ‌

سکه طرح قدیم‌ در بازار امروز با کاهش ۵۸۵ هزار تومانی به نرخ ۲۵ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با افت ۶۷۰ هزار تومانی به قیمت ۲۹ میلیون و ۲۴۸ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه در بازار به نرخ ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه نیز به قیمت ۱۰ میلیون و ۶۲۶ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه گرمی به نرخ ۵ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار به قیمت ۲ میلیون و ۴۷۳ هزار تومان در هر گرم داد و ستد شد، همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار در بازار، ۱۰ میلیون و ۷۳۲ هزار تومان نرخ‌گذاری شد. نرخ طلای آب شده نیز ۱۰ میلیون و ۷۲۷ هزار تومان بوده است.زیرنویس

هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم) امروز هم با افزایش یک صدم درصدی ۱۹۹۲ دلار معامله شد.

افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حباب سکه / قیمت طلا غیرقابل پیش‌بینی شد

یک فعال بازار طلا با اشاره به افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حباب سکه در هفته گذشته پیش بینی آینده قیمت طلا و سکه را با توجه به شرایط موجود سخت عنوان کرد.

اقتصاد آنلاین-مهدی جهانشاهلوراد؛ بازار سکه و طلا هفته گذشته را با نوسانات قیمتی پشت سر گذاشت؛ تغییرات انس جهانی و نرخ ارز با اثر پذیری از اخبار سیاسی منطقه باعث افزایش و کاهش قیمت طلا و سکه در طول هفته شد.

در همین رابطه محمد کشتی آرای فعال بازار طلا در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین درباره وضعیت بازار طلا و سکه گفت: در ابتدای هفته گذشته قیمت هر انس طلا تا ۲۰۰۶ دلار بالا رفت با توجه به این افزایش، قیمت سکه و طلا نیز صعوی شد به تدریج از روز دوشنبه به دلیل کاهش تنش های خاورماینه قیمت انس جهانی نیز افت کرد همین موضوع باعث شد انس جهانی به ۱۹۸۲ دلار نیز برسد.

وی اضافه کرد: در مجموع در پایان هفته گذشته قیمت انس جهانی با کاهش ۲۰ دلاری به ۱۹۸۶ دلار رسید قیمت ارز نیز نوسانات معمول خود را داشت بنابراین از اواسط هفته قیمت سکه و طلا سیر نزولی پیدا کرد اما در روز پنجشنبه با وجود تغییر اندک انس جهانی، نوسان ارزی باعث شد نسبت به روز شنبه کمی کاهش قیمت ها را داشته باشیم.

این فعال بازار طلا با بیان اینکه تغییرات عمده‌ای در قیمت‌ها ایجاد نشده است، افزود: در آخرین نرخ اعلامی روز پنجشنبه قیمت سکه سکه طرح قدیم به نسبت روز شنبه ۴۵۰ هزار تومان کاهش داشته است سکه طرح جدید، نیم سکه، ربع سکه وسکه یک گرمی بانک مرکزی نیز ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشند اما حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

کشتی آرای با اشاره به روند با ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه عنوان کرد: در طول هفته قیمت انس جهانی کاهش یافت اما نرخ ارز کمی افزایش داشت این دو همدیگر را پوشش دادند که باعث شد قیمت ها روال با ثباتی داشته باشند.

وی درباره آخرین نرخ های بازار نیز گفت: در پایان معاملات هفته قیمت انس ۱۹۸۶ دلارشد، قیمت سکه طرح قدیم ۲۶ میلیون تومان، سکه طرح جدید ۲۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شد، قیمت طلای آب شده ۶۰ هزار تومان افزایش داشت و به ۱۰ میلیون ۹۲۰ هزار تومان رسید هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۵ هزار تومان افزایش ۲ میلیون و ۵۲۲ هزار تومان شد.

به گفته کشتی آرای وضعیت عرضه و تقاضا در بازار متعادل است و تقاضای اضافی در بازار وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی قیمت‌ها را باید روزانه تحلیل کرد آینده قیمت طلا و سکه را غیرقابل پیش بینی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه شرایط موجود سیاسی امکان پیش بینی بازار وجود ندارد باید منتظر باشیم ببینیم چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.