تازه‌ترین بررسی‌ها از وضعیت بازار اجاره مسکن شهر تهران در مناطق مختلف پایتخت نشان می‌دهد هم‌اکنون مستاجرها از دو ناحیه مهم با محدودتر شدن دامنه انتخاب در بازار اجاره واحدهای مسکونی نوساز روبه‌رو شده‌اند. از یکسو بازار اجاره مسکن شهر تهران و به تبع آن مستاجرها با عرضه محدود یا کاهش عرضه آپارتمان نوساز به […]

تازه‌ترین بررسی‌ها از وضعیت بازار اجاره مسکن شهر تهران در مناطق مختلف پایتخت نشان می‌دهد هم‌اکنون مستاجرها از دو ناحیه مهم با محدودتر شدن دامنه انتخاب در بازار اجاره واحدهای مسکونی نوساز روبه‌رو شده‌اند. از یکسو بازار اجاره مسکن شهر تهران و به تبع آن مستاجرها با عرضه محدود یا کاهش عرضه آپارتمان نوساز به بازار اجاره مسکن روبه‌رو هستند و از سوی دیگر به دلیل فاصله محسوس سطح اجاره‌بهای واحدهای مسکونی نوساز با واحدهای چند ساله، عملا طیف گسترده‌ای از مستاجرها به لحاظ مالی توان پرداخت اجاره‌بهای این واحدهای تازه‌ساز را ندارند.

به دلیل استمرار رکود ساختمانی و کاهش عرضه واحدهای مسکونی نوساز به بازار مسکن طی سال‌های اخیر، عملا حجم عرضه نوسازها هم به بازار معاملات خرید و هم بازار اجاره کاهش یافته است. به همین علت مستاجرها دیگر مانند سال‌های قبل دایره انتخاب متنوعی از واحدهای نوساز پیش روی خود ندارند. از سوی دیگر، به دلیل رشد قابل‌توجه اجاره‌بها، فاصله اجاره‌بهای واحدهای مسکونی نوساز با آپارتمان‌های مسن به میزان قابل‌توجهی به لحاظ ریالی افزایش یافته است و به همین دلیل بخش زیادی از مستاجرها ناچار هستند با انتخاب واحدهای مسن‌تر، تلاش کنند اجاره‌بهای کمتری را نسبت به واحدهای نوساز پرداخت کنند. این در حالی است که در سال‌های قبل از دوره جهش قیمت مسکن بسیاری از مستاجرها ترجیح می‌دادند در واحدهای نوساز ساکن شوند. اما هم‌اکنون به دلیل افزایش شدید اجاره‌بهای مسکن و افزایش شکاف قیمتی بین واحدهای نوساز و سایر آپارتمان‌ها، بسیاری ناچار به عقب‌نشینی از بازار اجاره نوسازها شده‌اند.

10 copy

منبع: خبـرآنلاین