این پدرها تاثیر بیشتری در موفقیت تحصیلی فرزندان خود دارند
این پدرها تاثیر بیشتری در موفقیت تحصیلی فرزندان خود دارند

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از دیلی میل، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد پدرانی که وقت خود را به انجام فعالیت‌های سرگرم کننده و تعاملی با پسر یا دختر خود در خانه می‌گذرانند زمینه بیشتر موفقیت فرزندان خود را در موفقیت تحصیلی فراهم می‌کنند.  محققان دانشگاه لیدز انگلیس با تحقیقات میدانی و جمع آوری […]

- این پدرها تاثیر بیشتری در موفقیت تحصیلی فرزندان خود دارند

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از دیلی میل، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد پدرانی که وقت خود را به انجام فعالیت‌های سرگرم کننده و تعاملی با پسر یا دختر خود در خانه می‌گذرانند زمینه بیشتر موفقیت فرزندان خود را در موفقیت تحصیلی فراهم می‌کنند. 

محققان دانشگاه لیدز انگلیس با تحقیقات میدانی و جمع آوری داده‌های تحصیلی نزدیک به ۵ هزار خانواده در این کشور به این نتیجه رسیدند که مطالعه، بازی، نقاشی و حتی آواز خواندن برای کودکان همه به بهبود عملکرد تحصیلی آن‌ها کمک می‌کند.

گفته می‌شود هرچند مادران در تقویت مهارت تحصیلی فرزندان خود تاثیر دارند، ولی بیشتر روی رفتار‌های عاطفی اجتماعی آن‌ها موثر هستند و درباره تحصیلات الگوی پدر الگویی محکم‌تر نشان داده شده است. 

به گفته محققان این دانشگاه پدران تاثیر منحصر به فردی بر رشد فرزندان خود دارند، ولی معمولا به خاطر مشاغل بیرون کمتر قادر به این کار هستند. 

پدر‌های فعال در خانه موجب موفقیت تحصیلی فرزندان می‌شوند/// ترجمه

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، دکتر هلن نورمن، استاد دانشگاه لیدز به عنوان سرپرست این تحقیقات می‌گوید: معمولاً مادران نقش مراقبتی برای فرزندان ایفا می‌کنند، ولی اگر پدران نیز به طور فعال در مراقبت از کودکان شرکت کنند، احتمال اینکه کودکان در مدرسه ابتدایی نمرات بهتری کسب کنند به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. به همین دلیل است که تشویق و حمایت پدران برای سهیم شدن مراقبت از کودک با مادر، از مراحل اولیه زندگی کودک، حیاتی است.

این مطالعه اذعان می‌کند که پدر‌ها چیز‌های متفاوتی را برای رشد کودک به ارمغان می‌آورند، زیرا آن‌ها تمایل دارند با فرزندان خود به روش‌های مختلف با مادران ارتباط برقرار کنند.

منبع: اطلاعات انلاین