هشدار نارنجی هواشناسی برای ۶ استان
هشدار نارنجی هواشناسی برای ۶ استان

همشهری آنلاین نوشت: سازمان هواشناسی کشور درخصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ هشدار نارنجی صادر کرد. بر اساس این هشدار، امروز (یکشنبه) استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، هرمزگان، نیمه جنوبی یزد، نیمه شمالی و نیمه غربی سیستان و بلوچستان و […]

- هشدار نارنجی هواشناسی برای ۶ استان

همشهری آنلاین نوشت: سازمان هواشناسی کشور درخصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ هشدار نارنجی صادر کرد.

بر اساس این هشدار، امروز (یکشنبه) استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، هرمزگان، نیمه جنوبی یزد، نیمه شمالی و نیمه غربی سیستان و بلوچستان و جنوب شرق فارس درگیر مخاطره جوی خواهند بود.

بر اثر این مخاطره جوی اختلال در سفرهای بین شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، وزش باد شدید موقت، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل و نقل عمومی و خسارت به ماشین‌آلات و محصولات باغی و زراعی پیش‌بینی شده است.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

اجتناب از سفرهای غیر ضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها.

منبع: اطلاعات انلاین