به گزارش زیرنویس به نقل از عصر ایران، عسگریان گفت: در حال حاضر ۶۱ میلیون نفر امکان بهره‌مندی از طرح کالابرگ الکترونیک را دارند و دو میلیون خانواده از طرح تشویقی کالابرگ استفاده کردند. وی گفت: ۲ میلیون خانوار در حال حاضر از این طرح تشویقی استفاده کردند. پیش بینی می‌کنیم این آمار به حدود […]

به گزارش زیرنویس به نقل از عصر ایران، عسگریان گفت: در حال حاضر ۶۱ میلیون نفر امکان بهره‌مندی از طرح کالابرگ الکترونیک را دارند و دو میلیون خانواده از طرح تشویقی کالابرگ استفاده کردند.

وی گفت: ۲ میلیون خانوار در حال حاضر از این طرح تشویقی استفاده کردند. پیش بینی می‌کنیم این آمار به حدود ۴ میلیون خانوار معادل ۱۳ میلیون نفر نیز برسد. یک چهارم جمعیت یارانه بگیران را شامل می‌شود.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت. دولت مصمم است تورمی را که به ۱۱ قلم کالای معیشتی اضافه شده است، جبران کند. این کالاها به نرخ پایه سال ۱۴۰۱ برای مشمولان کالابرگ الکترونیکی محاسبه می‌شود.

عسگریان گفت: هم اکنون امکان بهره‌مندی از یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی. برای دهک‌های درآمدی ششم و هفتم همچون دهک‌های اول تا پنجم درآمدی فراهم شده است.

بر اساس طرح کالابرگ الکترونیک، اعتبار یارانه برای همه یارانه‌بگیران در دهک‌های اول تا هفتم واریز شده. می‌توانند با مراجعه به ۱۲ فروشگاه زنجیره‌ای و بیش از ۱۱۰ هزار فروشگاه خرد، خرید کالاها را انجام دهند. این خانواده‌ها با مراجعه به برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و نصب این اپلیکیشن از نرم‌افزار «بازار» می‌توانند. فروشگاه‌های نزدیک محل سکونت را شناسایی و برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی به این مراکز خرید مراجعه کنند. همچنین سرپرست خانوار می‌تواند. برای استعلام از مانده‌حساب خود، کد دستوری # ۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری و سپس گزینه اول «موجودی یارانه سرپرست» را انتخاب کند./باشگاه خبرنگاران جوان

برنامه جدید دولت برای یارانه نقدی در آبان ماه

یارانه نقدی از آبان ماه با افزایش شگفت انگیزی همراه شده است و جیب خانوارها حسابی پر پول خواهد شد.

سخنگوی دولت خبرهای مهمی درباره افزایش چشمگیر رقم یارانه نقدی آبان ماه و واریز هدیه شگفت انگیز رئیس جمهور به این دهک های یارانه بگیر داد.خبرهای مهمی از افزایش ۹ برابری یارانه نقدی به گوش می رسد. هنوز برای تغییر در نحوه پرداخت یارانه نقدی به یارانه بگیران تصمیم گیری نشده است. یارانه نقدی آبان ۱۴۰۲ به حساب سرپرستان خانوار بزودی واریز خواهد شد. مرحله جدید از یارانه نقدی کی واریز میشود؟

افزایش ۲۷ درصدی یارانه نقدی این دهک ها

سخنگوی دولت گفت: در حوزه اقدامات مقطعی، یارانه‌ها حدود ۹ برابر افزایش داشت و از ۴۵ هزار تومان به ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان رسید، حقوق حداقل بگیران در طی دو سال بیش از ۸۰ درصد افزایش یافت که سال گذشته ۵۷ درصد و امسال نیز ۲۷ درصد افزایش داشت.

سخنگوی دولت گفت: در حوزه اقدامات مقطعی، یارانه‌ها حدود ۹ برابر افزایش داشت و از ۴۵ هزار تومان به ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان رسید، حقوق حداقل بگیران در طی دو سال بیش از ۸۰ درصد افزایش یافت که سال گذشته ۵۷ درصد و امسال نیز ۲۷ درصد افزایش داشت.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در «اردوی تشکیلاتی دفتر تحکیم وحدت» در مشهد با اشاره به وضعیت جنگ غزه گفت: صهیونیست‌ ها در طی ۷۵ سال اخیر تلاش کردند با تاریخ‌سازی و زور، برای رژیم صهیونیستی مشروعیت درست کنند، اما مقاومت مردم فلسطین همه آن‌ تلاش‌ها را به باد داد. امروز فریاد حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها در سراسر جهان شنیده می‌شود.

بهادری جهرمی گفت: دشمنان امروز برای فشار علیه ملت ایران در حوزه تحریم‌های اقتصادی، فشار رسانه‌ای و ایجاد خطای محاسباتی در میان مسئولان و مردم، تمرکز ویژه دارند.

به گزارش زیرنویس، وی با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت گذشته، تصریح کرد: در دوره‌ای برخی مسئولان و مقامات ارشد با تصور غلط می‌گفتند اگر نرخ ارز افزایش پیدا کند، برای اقتصاد و معیشت مردم خوب است. می‌گفتند اگر به کدخدا التماس کنیم و از بخشی از حقوق ملت چشم پوشی کنیم، کلیه تحریم‌ها لغو می‌شود و همین امر را برای تغییر ذهن مردم نیز دنبال کردند.

دبیر هیات دولت یادآور شد: طی یک دهه اخیر در حالیکه از یک طرف غرب رو به افول بود، بحران‌های اجتماعی و اقتصادی سنگین در آنجا مشاهده می‌شد و بارها بدعهدی و کارشکنی آنان در برابر ملت ایران دیده شده بود و از طرف دیگر در آسیا و آمریکای لاتین اقتصادهای نوظهوری در حال شکل‌گیری بود، سازمان‌های اقتصادی جدیدی تأسیس شده بود و آنان نیز تمایل به همکاری با ایران داشتند اما رویکرد دولت وقت ارتباط با غرب و بی‌توجهی به ظرفیت‌های همسایگان و اقتصادهای نوظهور بود.

بهادری جهرمی با اشاره به اقدامات دولت برای ارتقای استفاده از ظرفیت نخبگان گفت: در این دولت حمایت از سرآمدان علمی دو برابر شد، تا سقف ۵ هزار نخبه مجوز جذب در دستگاه‌های اجرایی داده شد، تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان ۲۶۰ درصد افزایش یافت، برای پیوند دانشگاه و صنعت ۴ هزار نفر از نخبگان و دانشجویان برتر در بنگاه‌های فعال داخلی بورسیه شدند.زیرنویس

وی افزود: همچنین تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از ۶ هزار و ۴۰۰ به ۹ هزار و ۲۰۰ شرکت رسید. افزایش ۲۶۰ درصدی تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش ۲۵ درصدی صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، از جمله اقدامات دولت برای حمایت از نخبگان و کاهش مهاجرت آنان بوده است.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت برای بهبود معیشت مردم در کنار کارهای زیرساختی به اقدامات مقطعی نیز توجه داشت. از جمله کاهش ۲۰ درصدی تورم، کاهش ۱۳ درصدی نرخ رشد نقدینگی، ثبت رشد اقتصادی ۶.۲ درصدی در بهار امسال، کاهش نرخ بیکاری به زیر ۸ درصد از نتایج اقدامات زیرساختی دولت در حوزه اقتصاد و معیشت بوده است.

بهادری جهرمی یادآور شد: در حوزه اقدامات مقطعی، یارانه‌ها حدود ۹ برابر افزایش داشت و از ۴۵ هزار تومان به ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان رسید، حقوق حداقل بگیران در طی دو سال بیش از ۸۰ درصد افزایش یافت که سال گذشته ۵۷ درصد و امسال نیز ۲۷ درصد افزایش داشت./ایسنا

مبلغ و زمان واریز یارانه نقدی آبان ماه اعلام شد

یارانه نقدی مرحله ۱۵۳ مربوط به آبان ماه ۱۴۰۲ به حساب سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه واریز و از ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ قابل برداشت است.

اخیرا قوانین بسیاری در حوزه واریز یارانه نقدی ابلاغ شده است و تسهیلات مختلفی در این حوزه برای مشمولان واریز می‌شود. قرار است به دهک‌های یک تا سه درآمدی یارانه ۵۲۰ هزار تومانی تعلق گیرد. همچنین بنا بر گفته مسئولان احتمال تبدیل دهک به صدک درآمدی نیز وجود دارد.

یارانه نقدی مرحله ۱۵۳ مربوط به آبان ماه ۱۴۰۲ به حساب سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه واریز و از ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ قابل برداشت است.

گفتنی است مبلغ یارانه آبان ماه همانند ماه های قبل و بر اساس دهم های درآمدی اعلام شده واریز خواهد شد.

مقایسه هزینه و درآمد دهک‌های درآمدی در سال ۱۴۰۱

دهک‌بندی درآمدی متوسط درآمد در ماه (تومان)

متوسط هزینه در ماه (تومان)

دهک اول سه میلیون و ۵۳۷ هزار چهار میلیون و ۱۱۶ هزار و ۵۰۰

دهک دوم شش میلیون و ۳۴۷ هزار و ۵۰۰ شش میلیون و ۶۴ هزار و ۵۰۰

دهک سوم هشت میلیون و ۴۳ هزار و ۴۰۰ هفت میلیون و ۳۰۷ هزار

دهک چهارم ۹ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۵۰۰ هشت میلیون و ۳۴۳ هزار

دهک پنجم ۱۰ میلیون و ۹۵۱ هزار و ۵۰۰ ۹ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۵۰۰

دهک ششم ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ۱۰ میلیون و ۳۹۴ هزار

دهک هفتم ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ۱۲ میلیون و ۷۵ هزار و ۴۰۰

دهک هشتم ۱۷ میلیون و ۷۰ هزار و ۵۰۰ ۱۴ میلیون و ۱۷۸ هزار

دهک نهم ۲۱ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۱۰۰ ۱۷ میلیون و ۳۷ هزار و ۳۰۰

دهک دهم ۳۵ میلیون و ۳۸۵ هزار ۲۵ میلیون و ۳۶۲ هزار

نحوه استعلام یارانه با کد ملی + لینک ورود

دهک های اول تا سوم درآمدی از یارانه ۴۰۰ هزار تومانی و دهک های چهارم تا نهم هم از یارانه ۳۰۰ هزار تومانی برخوردار می شوند. سایر افراد یعین کسانی که در دهک دهم قرار می گیرند هم یارانه ای دریافت نمی کنند.

در همین راستا، امکان استعلام یارانه با کد ملی سرپرست فراهم گردیده تا افراد بتوانند وضعیت دریافت یارانه شان را بررسی کنند. سامانه تعیین شده جهت این امر به نشانی hemayat.mcls.gov.ir ، تلفن گویا و کد دستوری مهم ترین روش های استعلام به شمار می آیند.

در این میان، استفاده از سامانه اطلاعات و جزئیات بیش تری در اختیار شما قرار داده و می توانید از دهک بندی درآمدی خانوارتان هم مطلع شوید.

سید صولت مرتضوی وزیر کار در جمع خبرنگاران گفت: دهک‌بندی یارانه‌ها تغییر می‌کند. دهک شش و هفت نیز اضافه شده و از هفته بعد اجرایی می‌شود.

پیش از این عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته بود: سقف پرداختی یارانه ٢٧ هزار میلیارد تومان است. همه سامانه‌های بانکی، راهور و سایر نهادها به سامانه حمایت وصل هستند و داده‌ها به روز رسانی می‌شود. طبق قانون باید هر ۶ ماه یک بار دهک بندی یارانه ها بگیران بررسی شود.

استعلام یارانه با کد ملی امکان اطلاع از وضعیت دریافت یا عدم دریافت یارانه را برای افراد و خانوارهای مختلف کشور فراهم می سازد. طرح هدفمندسازی یارانه ها از چند سال قبل در کشور آغاز شده و تا اکنون ادامه دارد.