به گزارش زیرنویس به نقل از بغداد الیوم، آنتونی بلینکن بعد از دیداری که با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در بغداد داشت، در کنفرانس خبری انفرادی گفت: ما خواهان هیچ رویارویی با ایران نیستیم، اما تمامی تدابیر را برای حفاظت از نیروها و شهروندانمان اتخاذ می‌کنیم. بلینکن گفت: ما دست به تلاش‌هایی برای تضمین […]

به گزارش زیرنویس به نقل از بغداد الیوم، آنتونی بلینکن بعد از دیداری که با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در بغداد داشت، در کنفرانس خبری انفرادی گفت: ما خواهان هیچ رویارویی با ایران نیستیم، اما تمامی تدابیر را برای حفاظت از نیروها و شهروندانمان اتخاذ می‌کنیم.

بلینکن گفت: ما دست به تلاش‌هایی برای تضمین عدم گسترش نزاع فراتر از غزه می‌زنیم.

وی تصریح کرد: ما پیام بسیار شفافی را به کسانی می‌فرستیم که نظامیان آمریکایی را تهدید می‌کنند که محتوای این پیام این است که این کار را نکنید. پیشرفت خوبی در مذاکرات مربوط به آتش‌بس انسانی در غزه حاصل شده است.

بلینکن عنوان داشت: من مذاکرات خوب و شفافی با نخست وزیر عراق داشتم.

وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرد: اختلافاتی در خصوص دستیابی به آتش بس کامل وجود دارد، اما همگان از آتش بس انسانی استقبال می‌کنند.

مقاومت اسلامی عراق برای چندمین بار طی روزهای اخیر پایگاه‌های غیرقانونی ایالات متحده آمریکا در خاک سوریه را هدف حملات راکتی و یا پهپادی خود قرار داد.

مقاومت اسلامی عراق شنبه هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه «الشدادی» در الحسکه سوریه را هدف قرار داد.

پیشتر مقاومت اسلامی عراق هشدار داده بود که در راستای حمایت از ملت فلسطین و به دلیل دست داشتن آمریکا در کشتار و جنایت علیه فلسطینی‌ها، حملات به پایگاه‌های واشنگتن در منطقه را تشدید خواهد کرد.

منبع: مـهر