آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد در لنگرود، فاجعه‌ای غم‌انگیز را رقم زد که مسئولین کشور و استان گیلان باید نسبت به آن پاسخگویی لازم را به افکار عمومی و خانواده این افراد داشته باشند.  آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد در لنگرود، فاجعه‌ای غم‌انگیز را رقم زد که مسئولین کشور و استان گیلان باید نسبت به […]

 آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد در لنگرود، فاجعه‌ای غم‌انگیز را رقم زد که مسئولین کشور و استان گیلان باید نسبت به آن پاسخگویی لازم را به افکار عمومی و خانواده این افراد داشته باشند.

 آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد در لنگرود، فاجعه‌ای غم‌انگیز را رقم زد که مسئولین کشور و استان گیلان باید نسبت به آن پاسخگویی لازم را به افکار عمومی و خانواده این افراد داشته باشند.

 

افشاگری درباره زنده زنده سوختن ۳۲ نفر در آتش

 

مهرداد لاهوتی، نماینده سابق لنگرود، درباره آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد این شهر گفت: جزئیات حادثه برای شهروندان مشخص نیست اما در کلیات حادثه تلخی بود که باعث از دست رفتن جان بیش از سی جوان شد. به هر حال این افراد در مراتب درمان هم بودند. نکته ای که وجود دارد این است که واقعه‌ی فوق می‌تواند یک هشدار برای کل کشور باشد. این افراد که دچار چنین بیماری شده‌اند، باید مانند یک بیمار با آن‌ها برخورد کرد. مسلما یک بیمار نیاز دارد که مراتب درمانی تخصصی و امنی برای آن‌ها فراهم شود. از آن طرف مراکزی که در استان گیلان و استان های دیگر هست پایه و اساس علمی ندارند و صرفا یک فرد که در گذشته دچار اعتیاد بوده و رها شده است، مجوزی از بهزیستی می گیرند و کمپ ایجاد می‌کنند.

 

وی در ادامه درباره استاندارد نبودن مکان کمپ‌های ترک اعتیاد در لنگرود بیان کرد: به علت پول اندک هم عمدتا از مدارس متروکه برای مکان این کمپ ها استفاده می کنند. ساختمان این مکان ها نیز از استاندارد برخودار نیست و نحوه ی درمان این افراد هم علمی نیست و نحوه ی تنبیهی با این افراد دارند. این که نمی شود معتاد را در یک اتاق حبس کنیم و بعد از مدتی بگوییم باید ترک کنی! بنابراین موضوع کمپ های ترک اعتیاد باید در کل کشور استاندارد سازی شود. باید بپذیریم که ما با یک سری بیمار مواجه هستیم و مانند تمام روش‌های درمانی که برای بیمار هزینه می کنیم، در مورد این افراد هم در کشور باید برنامه ریزی شود.

 

لاهوتی درباره غیرعلمی بودن ترک اعتیاد در ایران گفت: مراکز ترک اعتیاد در تمام کشور به نظر من نزدیک ۹۰ درصد فرسوده هستند. به دلیل احساس نیاز در برخی مقاطع با واسطه از آموزش و پرورش مدارس متروکه را گرفته اند و بدون هیچ استانداردی به این افراد تخصیص داده اند. بیمار هم بالاخره باید با یک روش علمی ترک کند، امکان ندارد که با روش های سنتی و توسط یک معتاد ترک کرده قدیمی این افراد را ترک داد. این کار را پدر و مادر ها هم در خانه می توانند انجام دهند، وقتی فرزندشان را به کمپ می آورند، یعنی انتظار ترک اعتیاد با روش های خاص دارند.

انتخاب

+