مجتبی شیرقاضی دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران در این خصوص گفت: خوشبختانه با توجه به نیاز کشور و احساس مسئولیت اعضای انجمن واردکنندگان، در این مقطع که زمان ممنوعیت واردات برنج است، به منظور حمایت از تولید و تلاش کشاورزان کشور، اقدامات لازم به منظور خرید برنج داخلی به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان […]

- رونق بازار برنج  داخلی با ورود انجمن واردکنندگان

مجتبی شیرقاضی دبیر انجمن واردکنندگان برنج ایران در این خصوص گفت: خوشبختانه با توجه به نیاز کشور و احساس مسئولیت اعضای انجمن واردکنندگان، در این مقطع که زمان ممنوعیت واردات برنج است، به منظور حمایت از تولید و تلاش کشاورزان کشور، اقدامات لازم به منظور خرید برنج داخلی به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان آغاز شده و شاهد تاثیر این اقدامات در بازار برنج کشور هستیم.

شیرقاضی اضافه کرد: ورود انجمن برنج سایر فعالان این حوزه را نیز ترغیب کرده و فروش برنج داخلی در هفته های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است. خوشحالیم که در این حوزه به نقش خودمان عمل می کنیم و نگرانی کشاورزان شریف و شالی کاران شمال کشور رفع خواهد شد. بازار برنج هم با افزایش و رواج خرید از کشاورزان و توزیع برنج داخلی شرایط بهتری پیدا خواهد کرد. بدون شک وزارت محترم جهاد کشاورزی هم به این مسئله توجه جدی دارد و تعامل دو سویه انجمن و وزارت جهاد اتفاقات خوبی را در هر دو بخش برنج خارجی و داخلی رقم می زند.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج در پایان گفت: خرید برنج داخلی در این مقطع تنها هدف و رویکرد انجمن در تعامل با کشاورزان و فعالان این حوزه به شمار نمی رود. انجمن واردکنندگان با بهره گیری از توان و ارتباطات بین المللی موجود، آمادگی خود را به منظور تبادل اطلاعات با تولیدکنندگان و شرکت های خارجی در حوزه الگوی کاشت، ارتقای بهره وری زمین های کشاورزی و نظارت های مرتبط با حوزه ارزیابی سلامت برنج، اعلام کرده است. همچنین ارتباطات برون مرزی اعضای انجمن می تواند بسترهای مناسب به منظور صادرات برنج با کیفیت ایرانی و رقابت با سایر تولیدکنندگان شاخص برنج در آسیا و جهان را فراهم سازد تا در کنار واردات، بستر مناسب در زمینه ارزآوری برنج نیز ایجاد شود.

منبع: خبـرآنلاین