طبق اعلام رسمی مکس، شرکت «مکس امید» به مدیرعاملی احمدرضا نخجوانی با رویکرد سرمایه‌گذاری خصوصی (Private Equity) فعالیت خواهد کرد. فعالیت‌های مکس در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری جسورانه نیز مانند گذشته انجام خواهد شد. سرمایه گذاری امید بخش، جان‌بخشی دوباره به صنایع کشور به گفته مدیران ارشد هلدینگ سرمایه‌گذاری مکس، آنچه فعالیت «مکس امید» را با سرمایه […]

طبق اعلام رسمی مکس، شرکت «مکس امید» به مدیرعاملی احمدرضا نخجوانی با رویکرد سرمایه‌گذاری خصوصی (Private Equity) فعالیت خواهد کرد. فعالیت‌های مکس در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری جسورانه نیز مانند گذشته انجام خواهد شد.

سرمایه گذاری امید بخش، جان‌بخشی دوباره به صنایع کشور

به گفته مدیران ارشد هلدینگ سرمایه‌گذاری مکس، آنچه فعالیت «مکس امید» را با سرمایه اولیه ۵۰۰ میلیارد تومانی متمایز می‌کند، تفاوت در استراتژی‌ها و مخاطبان سرمایه‌گذاری خصوصی است. این شکل از سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی انجام می‌شود که بر خلاف استارتاپ‌ها، به سبب سابقه فعالیت و بلوغ نسبی با تزریق درست سرمایه زمینه‌ی رشد در کوتاه مدت را خواهند داشت. موضوعی که تیم لطیف، مدیرعامل هلدینگ مکس، در نشست خبری روز گذشته آن را تزریق امید تعبیر کرد و واژه سرمایه‌گذاری امیدبخش را برای توصیف و بازتعریف سرمایه‌گذاری خصوصی به کار برد.

مکس و خلق تجربه‌ای جدید در حوزه سرمایه‌گذاری داخلی

در نشست رونمایی از شرکت مکس امید -شرکت تازه تاسیس هلدینگ سرمایه گذاری مکس- مطرح شد

تیم لطیف در مراسم رونمایی از شرکت جدید «مکس امید» با اشاره به فعالیت‌های ۴ سال گذشته هلدینگ مکس در زمینه سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر و مسیر تاثیرگذاری که این شرکت در مدت اندک فعالیت خود طی کرده است، ورود این هلدینگ به مسیر سرمایه‌گذاری خصوصی را اقدامی نوین برای توسعه و پویایی کسب‌وکارها در همه صنایع عنوان کرد. او در این باره با اشاره به تجربه‌های موفق انجام شده در دنیا طی سال‌های گذشته و ورود سرمایه‌گذاران عمده در حوزه تملک و تزریق سرمایه به کسب‌وکارهای نیمه‌جان، آن را رویکردی مهم در ایران دانست و تاکید کرد که با بررسی همه جوانب و ارزیابی موشکافانه، شرکت‌هایی که دارای پتانسیل مناسب رشد هستند رصد خواهند شد. هم‌چنین روال به این شکل است که سهام مدیریتی شرکت‌ها با افق سرمایه‌گذاری ۲ تا ۷ ساله خریداری شود. در نهایت نیز به محض اینکه شرکت به بلوغ کافی برسد، تیم سرمایه‌گذار، اگزیت خواهد داشت که این خروج می‌تواند به شکل‌های مختلف رایج انجام شود.

او با اشاره به سرمایه اولیه ۵۰۰ میلیارد تومانی مکس امید، اظهار امیدواری کرد که این شرکت بتواند بعد از انجام همه برآوردها، در فاز اول فعالیت خود به ۸ تا ۱۰ شرکت متقاضی سرمایه ورود کند. به عقیده او در شرایط فعلی اقتصاد کشور، مسئله مالی یکی از عمده‌ترین چالش‌های کسب‌وکارها در همه صنایع است که در این میان مکس امید می‌تواند در تامین مالی شرکت‌ها در اقتصاد تورم‌زده ایران ارزش‌آفرین باشد.

سرمایه‌گذاری نامحدود مکس امید در همه صنایع

در ادامه نشست رونمایی از شرکت مکس امید، احمدرضا نخجوانی، مدیر عامل این شرکت هم در حضور نمایندگان رسانه‌ها به بیان رویکردها و هدف‌گذاری‌های آینده مکس امید پرداخت. نخجوانی که تحصیل‌کرده رشته اقتصاد است و در کارنامه خود ۱۷ سال سابقه‌ی مدیرعاملی شرکت شاتل را دارد، ضمن اظهار امیدواری از ورود شرکت سرمایه‌گذاری مکس در حوزه صندوق‌های تامین مالی خصوصی گفت: «امروز تزریق امید از طریق تزریق سرمایه یکی از مهم‌ترین رویکردهایی است که سرمایه‌گذاران بزرگ می‌توانند در پیش بگیرند و به این سبب، ورود به حوزه سرمایه‌گذاری خصوصی می‌تواند در بخش خصوصی همه صنایع نقاط امیدبخش بسیاری خلق کند.»

نخجوانی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری خصوصی در دنیا، اساسا بر صنعت خاصی متمرکز نیست، گفت شرکت‌ها از گستره‌ی تمامی صنایع می‌توانند در پورتفوی مکس امید قرار بگیرند. او هم‌چنین از استقبال و اعلام نیاز شرکت‌ها در مدت اندک اعلام حضور شرکت مکس امید خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با پتانسیل‌های بالایی که در مکس و مکس امید در راستای هم‌افزایی دانش مدیریت و سرمایه‌گذاری وجود دارد، می‌توان به ارزش‌آفرینی سرمایه‌گذاری خصوصی در کشور امید داشت.

منبع: خبـرآنلاین