این فصل دو استادیوم ایران یعنی استادیوم آزادی و استادیوم نقش جهان به سیستم کمک داور ویدئویی مجهز شده‌اند تا بازی های لیگ قهرمانان آسیا این فصل با حضور کمک داور ویدئویی در ایران برگزار شود. با صحبت‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون فوتبال تجهیزات در این استادیوم‌ها باقی می‌ماند تا فدراسیون فوتبال ایران بتواند […]

- چرا VAR به فصل جاری لیگ برتر نمی‌رسد؟

این فصل دو استادیوم ایران یعنی استادیوم آزادی و استادیوم نقش جهان به سیستم کمک داور ویدئویی مجهز شده‌اند تا بازی های لیگ قهرمانان آسیا این فصل با حضور کمک داور ویدئویی در ایران برگزار شود.

با صحبت‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون فوتبال تجهیزات در این استادیوم‌ها باقی می‌ماند تا فدراسیون فوتبال ایران بتواند بازی‌های لیگ را هم با حضور کمک داور ویدئویی برگزار کند. البته هدایت‌الله ممبینی قول داده به زودی ۶ استادیوم دیگر هم مجهز به این تجهیزات خواهند شد. با این حال فدراسیون فوتبال نمی‌تواند در فصل جاری از VAR در بازی‌های لیگ برتر سود ببرد. دلیل هم در نوع خود جالب است. ایران به اندازه کافی داوران آموزش دیده در مورد کار با این تجهیزات ندارد و هرگاه پروسه آموزش داوران ایرانی تمام شود، فیفا این مجوز را برای فدراسیون فوتبال صادر خواهد کرد.

البته به تازگی گروهی از داوران ایرانی برای آموزش راهی عربستان شدند و به زودی عده دیگر از داوران ایرانی برای آموزش راهی این کشور خواهند شد. با توجه به طولانی شدن پروسه آموزش داوران ایرانی این فصل بازی های لیگ برتر به VAR نمی‌رسد و در خوش‌بینانه‌ترین زمان استفاده از این تکنولوژی در استادیوم ایران به ابتدای فصل آینده موکول می‌شود.

منبع: خبـر ورزشی