سپاهان ایران ۹ – ۰ آلمالیق ازبکستان / جشنواره گل‌های زرد سپاهان تقدیم به آلمالیق
سپاهان ایران ۹ – ۰ آلمالیق ازبکستان / جشنواره گل‌های زرد سپاهان تقدیم به آلمالیق

از ساعت ۲۱:۳۰ امشب (دوشنبه – ۱۵ آبان ۱۴۰۲) در چارچوب هفته چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، تیم فوتبال سپاهان ایران در استادیوم آزادی تهران به مصاف آلمالیق ازبکستان رفت که  با نتیجه عجیب ۹ بر صفر مهمان خود را به سنگین‌ترین شکل ممکن شکست داد تا شوک AFC که به تازگی این تیم را […]

- سپاهان ایران ۹ - ۰ آلمالیق ازبکستان / جشنواره گل‌های زرد سپاهان تقدیم به آلمالیق

از ساعت ۲۱:۳۰ امشب (دوشنبه – ۱۵ آبان ۱۴۰۲) در چارچوب هفته چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، تیم فوتبال سپاهان ایران در استادیوم آزادی تهران به مصاف آلمالیق ازبکستان رفت که  با نتیجه عجیب ۹ بر صفر مهمان خود را به سنگین‌ترین شکل ممکن شکست داد تا شوک AFC که به تازگی این تیم را با حکم انضباطی بازنده کرده بود، جبران کند.

داور: کیم جونگ هیوک (کره‌جنوبی)

کمک داوران: پارک کیونیونگ، ژانگ ژونگ پیل (کره‌جنوبی) 

گل‌ها: فرشاد احمدزاده (دقیقه ۸)، رضا اسدی (دقیقه ۵۹)، محمدجواد حسین‌نژاد (دقیقه ۶۰ و ۹۳)، محمد قربانی (دقیقه ۶۲)، رامین رضاییان (دقیقه ۷۱)، عیسی آل‌کثیر (دقیقه ۷۹ و ۸۷) و شهریار مغانلو (دقیقه ۸۲)

کارت زرد: کاظیموف از آلمالیق (دقیقه ۳۷)

کارت قرمز: اکرموف کمیلوف از آلمالیق (دقیقه ۶۶)

ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، هادی محمدی، رضا اسدی، محمد کریمی، رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده، میلاد زکی‌پور، محمد دانشگر، محمد قربانی، محمدجواد حسین‌نژاد و احسان پهلوان

ترکیب آلمالیق ازبکستان: بوتیرعلی ارگاشف، اکرم کومیلوف، بوسینوف، رحمانوف، احمدعلیف، کاظیموف، کاظیموف، گیوسوف، تورسونوف، حسنوف و بواکی

نیمه اول

بازی با سوت داور مسابقه آغاز شد.

دقیقه ۸ (گل اول سپاهان): سپاهانی‌ها کار را به واسطه تشویق پر شور هواداران با فشار زیاد روی دروازه مهمان آغاز کردند تا خیلی زود، با ضربه والی فرشاد احمدزاده به گل اول دست یابند.

دقیقه ۱۱ (گل دوم و مردود سپاهان): در دقیقه ۱۱ هم فرشاد احمدزاده موفق شد گل دوم زردپوشان را به ثمر برساند، اما پس از بازبینی مجدد صحنه توسط VAR، داور مسابقه هند محمد قربانی را اعلام کرد تا این گل مردود شود. به این ترتیب بازی یک بر صفر پیگیری شد.

دقیقه ۲۰: فرشاد احمدزاده که بی شک ستاره سپاهان در ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی بود، سانتر خطرناکی را از سمت راست به روی دروازه آلمالیق انجام داد که توسط دروازه‌بان این تیم دفع شد.

دقیقه ۳۱: نفوذ انفرادی محمدجواد حسین‌نژاد او را در موقعیت شوت قرار داد که ضربه این بازیکن جوان با اختلاف از کنار دروازه ارگاشف بیرون رفت.

دقیقه ۴۱: نفوذهای سپاهان از سمت راست و مرکز به سمت دروازه آلمالیق همچنان ادامه داشت اما مدافعان تیم ازبکستانی سانترهای رامین رضاییان را دفع کردند.

دقیقه ۴۳: پاس رو به عقب میلاد زکی‌پور با سر، در محوطه جریمه آلمالیق به احسان پهلوان رسید که برخورد او با بازیکن این تیم، از نظر داور پنالتی نبود.

نیمه نخست بازی در حالی یک بر صفر به پایان رسید که نماینده ازبکستان حتی یک شوت هم به سمت دروازه نماینده ایران نزد.

نیمه دوم

دقیقه ۵۵ (گل دوم و مردود سپاهان): سپاهان که این نیمه را هم هجومی آغاز کرد و در دقایق ابتدایی همین نیمه به گل رسید. ارگاشف ابتدا ضربه پشت پای اسدی از داخل محوطه ۶ قدم را دفع کرد اما در توپ برگشتی محمدجواد حسین‌نژاد با یک ضربه والی گل دوم شاگردان مورایس را به ثبت رساند اما به دلیل آفساید رضا اسدی در صحنه اول، این گل هم مردود شد.  

دقیقه ۵۹ (گل دوم سپاهان): رضا اسدی دقایقی بعد از گل مردود سپاهان، روی سانتر زکی‌پور با ضربه سر خود زردپوشان را دو بر صفر پیش انداخت تا پس از دو گل مردود، شاگردان مورایس اختلاف را افزایش دهند.

دقیقه ۶۰ (گل سوم سپاهان): تنها یک دقیقه بعد از گل دوم، محمدجواد حسین‌نژاد با حرکت تکنیکی خود دفاع آلمالیق را بهم ریخت تا با ضربه پر قدرت خود که پس از برخورد به بازیکن آلمالیق تغییر جهت داد، سومین گل سپاهان را به ثمر برساند. 

دقیقه ۶۲ (گل چهارم سپاهان): رامین رضاییان از سمت راست ضربه کرنر را روی دروازه آلمالیق ارسال کرد که رضا اسدی با ضربه سر توپ را مقابل پای محمد قربانی قرار داد تا او زردپوشان را ۴ بر صفر پیش بیندازد.

دقیقه ۶۶: اکرموف کمیلوف مدافع تیم آلمالیق به دلیل خطای عمدی که روی رامین رضاییان انجام داد، با کارت قرمز مستقیم از بازی اخراج شد.

دقیقه ۷۱ (گل پنجم سپاهان): در ادامه آتش بازی شاگردان مورایس، با اشتباه مرگبار ارگاشف دروازه‌بان تیم آلمالیق، رامین رضاییان موفق شد گل پنجم این زرپوشان را به ثمر برساند.

دقیقه ۷۹ (گل ششم سپاهان): مهاجم تعویضی سپاهان موفق شداز روی نقطه پنالتی، شاگردان مورایس را ۶ بر صفر پیش بیندازد. او جانشین رضا اسدی شده بود.

دقیقه ۸۲ (گل هفتم سپاهان): شهریار مغانلو تنها یک دقیقه بعد از ورود خود به زمین، با عیسی آل‌کثیر یک و دو کرد تا در دومین لمس توپ خود، گل هفتم سپاهان را به ثمر برساند.

دقیقه ۸۷ (گل هشتم سپاهان): در ادامه اشتباهات دفاع از هم پاشیده آلمالیق، عیسی ال‌کثیر موفق شد دبل کرده و سپاهان را به گل هشتم برساند.

 

باشگاه خبرنگاران