ممبینی: از اشتباهات تاثیرگذ ار داوران ناراحتیم!
ممبینی: از اشتباهات تاثیرگذ ار داوران ناراحتیم!

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، هدایت ممبینی بعد از پیروزی ۹ بر صفر سپاهان مقابل آلمالیق ازبکستان در مورد برگزاری دو مسابقه در یک روز در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: بعد از آنکه AFC سپاهان را از میزبانی در نقش جهان محروم کرد مجبور شدیم که دو بازی را در یک روز در این ورزشگاه […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، هدایت ممبینی بعد از پیروزی ۹ بر صفر سپاهان مقابل آلمالیق ازبکستان در مورد برگزاری دو مسابقه در یک روز در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: بعد از آنکه AFC سپاهان را از میزبانی در نقش جهان محروم کرد مجبور شدیم که دو بازی را در یک روز در این ورزشگاه برگزار کنیم. این جزو نادر مسابقاتی بود که اینگونه برگزار شد از مسئولان ورزشگاه آزادی تشکر می‌کنم که زمین چمن را رساندند و از مسئولان نیروی انتظامی هم تشکر می‌کنم. نساجی با باختی که داشت از آسیا حذف شد. سپاهان امروز یک برد پرگل به دست آورد خیلی پیروزی امیدوارنه‌ای بود. امیدوارم فردا هم پرسپولیس نتیجه بگیرد تا دو تیم در دور دوم در مرحله بعدی داشته باشیم و بتوانیم برای رنکینگ باشگاه‌های کشور در رده‌ خوبی قرار گیریم.

وی در مورد اینکه هواداران سپاهان با شعارهایی که دادند نارضایتی خود را از فدراسیون نشان دادند، گفت: فدراسیون فوتبال و آقای تاج به همه باشگاه‌ها کمک کرده است همه باشگاه‌ها برای ما مهم هستند و تفاوتی بین باشگاه‌ها وجود ندارد. آقای تاج، هیأت رئیسه و فدراسیون به باشگاه‌ها کمک می‌کنند. امیدوارم باشگاه‌ها بدانند فدراسیون حامی باشگاه‌ها است و برای رشد و توسعه فوتبال تلاش می‌کنند. امیدوارم همه باشگاه‌ها را کمک کنیم تا نتایج بهتری بگیرند. سپاهان از باشگاه خوب کشور است و وظیفه خود می‌دانیم از این باشگاه و همه باشگاه‌ها حمایت کنیم. 

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد ناراضایتی باشگاه‌ای لیگ برتری از نحوه قضاوت داوران و نبود VAR عنوان کرد: فردا در فدراسیون با اعضای کمیته داوران جلسه داریم. ما هم از اشتباهات تأثیرگذار داوران در مسابقات ناراحتیم. آقای تاج کمیته داوران را فرا خوانده تا به فدراسیون بیایند و جلسه خوبی داشته باشیم و با  توجه به علاقه‌مندانی که فوتبال ما دارند لازم است که VAR وارد فوتبال کشورمان شود. تا زمانی که انسان با چشم غیر مسلح قضاوت کند اشتباه وجود دارد. اما اشتباهات زیاد در یک هفته اخیر ما را هم آزرده کرده است. ان‌شاءالله به داوران کمک کنیم تا قضاوت بهتری داشته باشند. 

ممبینی در مورد کمیته صدور مجوز حرفه‌ای گفت: این کمیته از کمیته‌های فعال است. باشگاه‌ها را باید آگاه کنیم. چند باشگاه لیگ برتری نتوانسته‌اند مجوز حرفه‌ای بگیرند اما ما باشگاه لیگ یکی فصل قبل داشته‌ایم که مجوز حرفه‌ای گرفت. صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌های لیگ ۲ امسال بازخوانی خواهد شد که برخی از این باشگاه‌ها هم بتوانند مجوز بگیرند. دو باشگاه بانوان آنها هم مجوز حرفه‌ای گرفتند باید کار کنیم تا به استانداردهای لازم برسیم. 

وی در مورد اینکه خیلی از تیم‌ها و حتی داوران به عملکرد خداداد افشاریان در کمیته داوری معترض هستند، اظهار داشت:‌ این سؤال شما جای احترام دارد و این نکته نظرات می‌تواند سؤال هر شخصی باشد اما  اجازه بدهید تصمیم‌گیری در جلسه هیأت رئیسه فوتبال بررسی شود. اگر جایی ضعف باشد به دنبال برطرف کردنش خواهیم بود ما هم دغدغه شما را داریم و پیگیر مشکلات داوری هستیم. 

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد تعیین اسپانسر فدراسیون فوتبال گفت: یکی اسپانسر گرفتیم که شرایط خاصی داشت که هفته آینده این مشکلات حل خواهد شد. بعد از آن از آن اسپانسر رونمایی خواهد شد. 

وی در مورد کم کردن امتیاز احتمالی از تراکتور و استقلال عنوان کرد: کارگروه نظارت بر قراردادها کارگروه خاصی است همه باشگاه‌ها را رصد می‌کند. الزام بداند شائبه‌ای در باشگاه‌ها وجود داشته باشد باشگاه را می‌خواهد تا اسنادش را ارائه کند و مستندات را به کمیته انضباطی ارائه می‌کند که برای باشگاه‌ها هم این مسئله یکسان است.کارگروه مصر است که تک تک قرارداد باشگاه‌ها را رصد کند.

پایان پیام/





منبع: فارس