به گزارش زیرنویس، روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از منابع آگاه نوشت: کاخ سفید و مقامات دولت بایدن نگرانند که اسرائیل فاقد استراتژی خروج از غزه باشد. در ادامه این گزارش آمده است: جنگ کنونی با پیروزی به پایان نخواهد رسید و این بار نیز سرانجام آن آتش‌بس خواهد بود. این منابع در ادامه […]

به گزارش زیرنویس، روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از منابع آگاه نوشت: کاخ سفید و مقامات دولت بایدن نگرانند که اسرائیل فاقد استراتژی خروج از غزه باشد.

در ادامه این گزارش آمده است: جنگ کنونی با پیروزی به پایان نخواهد رسید و این بار نیز سرانجام آن آتش‌بس خواهد بود.

این منابع در ادامه عنوان کردند که آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا نیز بر این باور است که استراتژی خروج از غزه، تاکنون بین اعضای کابینه جنگی اسرائیل مورد بررسی و گفتگو قرار نگرفته باشد.

کوبی نیف تحلیلگر مسائل سیاسی روزنامه هاآرتص در این باره گفت: جنگی که وارد آن شدیم، پایان نمی‌یابد و امکان ندارد که به پیروزی ختم شود!

وی افزود: از نظر ما پیروزی چه خواهد بود؟ کشتن ۲۰ هزار نفر از ساکنان غزه؟ اما بیش از دو میلیون نفر آنجا زندگی می‌کنند، آیا ۷ هزار فرد مسلح از جمله همسران و فرزندانشان کشته شدند؟ اما باید بدانید که آن‌ها (مبارزان قسام) ۳۰ هزار نفر هستند، آیا سنوار و هنیه کشته شدند؟
تحلیلگر صهیونیست افزود: قبلاً بارها تمامی رهبران حماس را ترور کرده بودیم اما هر بار جانشینانی برای آنان تعیین شد و این بار نیز چنین اتفاقی خواهد افتاد و پس از آن چه خواهد شد؟ آیا نوار غزه به طور کامل اشغال خواهد شد؟

وی تاکید کرد: کدام رهبر در جهان اینقدر احمق است نظامیان خود را برای تصرف غزه به عنوان یک منطقه محاصره شده و پر ازدحام که جمعیت آن به دو میلیون نفر می‌رسد، روانه کند؟

کوبی نیف افزود: آیا پیروزی بدون بازگرداندن تمامی اسرا امکان‌پذیر است؟ چگونه می‌توان آن‌ها را بازگرداند؟ آیا طی یک عملیات نظامی جسورانه مشترک بین ارتش و شاباک؟ پس جنگ این بار نیز به آتش‌بس ختم خواهد شد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی پس از غافلگیری در عملیات طوفان الاقصی از سوی مقاومت فلسطین که با شکست مفتضحانه نظامی، امنیتی و اطلاعاتی آنها همراه شد، طی ۳۰ روز اخیر اقدام به بمباران شدید و وحشیانه مناطق مسکونی نوار غزه کرده است.

در این دور از جنایات جنگی ددمنشانه صهیونیست‌ها تاکنون قریب به ۱۰ هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند که حدود ۵ هزار نفر از آنها کودک هستند. در واکنش به این جنایات نیز کشورهای مختلف جهان طی روزهای اخیر، صحنه اعتراضات گسترده علیه رژیم صهیونیستی بوده است.

منبع: مـهر