سارا حکمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، امروز جوی نسبتاً پایدار در اکثر نقاط استان پیش بینی شده است. وی اضافه کرد: اما از بعدازظهر فردا و طی روز چهارشنبه با نفوذ سامانه ناپایدار به استان شاهد افزایش ابرناکی و افزایش شدت وزش باد بویژه در نواحی […]

سارا حکمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، امروز جوی نسبتاً پایدار در اکثر نقاط استان پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: اما از بعدازظهر فردا و طی روز چهارشنبه با نفوذ سامانه ناپایدار به استان شاهد افزایش ابرناکی و افزایش شدت وزش باد بویژه در نواحی شمالی و نیمه شرقی استان گاهی وزش باد شدید توام گردوخاک (همراه با کاهش دید و کاهش کیفیت هوا) و بارندگی گاهی رگبار باران با احتمال رعدوبرق در سطح استان (خصوصاً در نیمه شمالی و شرقی استان با احتمال آبگرفتگی و ایجاد روان آب) خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: طی این مدت با توجه به جهت جریانات احتمال انتقال ذرات گردوخاک به نواحی مرکزی استان از جمله مشهد مقدس نیز وجود دارد.

وی افزود: همچنین با گسترش جریانات نسبتاً سرد شمالی کاهش دما از روز چهارشنبه تا صبح روز جمعه در سطح استان رخ خواهد داد.

حکمی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس را طی فردا سه شنبه صاف تا قسمتی ابری بعدازظهر افزایش ابر و افزایش باد پیش بینی کرد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای ۵ درجه سلسیوس خنک‎ترین و مه ولات با بیشینه دمای ۲۶ درجه سلسیوس گرم‎ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۹ و ۲۲ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین میزان بارندگی و بیشترین سرعت وزش باد از بجستان با ۳.۳ میلیمتر و ۴۷ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: مـهر