به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شیروانی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران به اقدامات انجام شده در راستای ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در هفت‌ماهه سال جاری، هفت نقطه حادثه‌خیز در استان حذف شده، همچنین خط‌کشی دو هزار ۸۰۰ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان انجام شده است. وی با […]

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شیروانی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران به اقدامات انجام شده در راستای ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در هفت‌ماهه سال جاری، هفت نقطه حادثه‌خیز در استان حذف شده، همچنین خط‌کشی دو هزار ۸۰۰ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۲۸ هزار و ۷۰۵ عدد تابلو و علائم افقی و عمودی در محورهای مواصلاتی استان نصب شده است، افزود: در این مدت پنج هزار ۴۳۵ عدد تابلو و علائم اخطاری و انتظامی، ۱۲۳ عدد تابلوی اطلاعاتی و مسیرنما، ۱۴ هزار و ۷۴۷ عدد چشم‌گربه‌ای، سه هزار و ۶۷۶ عدد استوانه ایمنی، ۹۶۴ عدد بشکه ایمنی، ۲۷۵ عدد شیار لرزاننده و ۳ هزار و ۴۸۵ عدد سرعت‌کاه در طول محورهای استان نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، بیان کرد: احداث ۱۰ مورد روشنایی نقطه‌ای، نگهداری و به‌روزرسانی ۱۴۲ کیلومتر روشنایی موجود در طول محورهای استان از دیگر اقدامات شاخص استان بوده است، و از سوی دیگر با تشکیل اکیپ‌های نظارت روشنایی، به‌صورت روزانه وضعیت روشنایی در سطح شهرستان‌ها رصد و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که در صورت مشاهده نقص و یا خاموشی بلافاصله عملیات رفع نقص انجام می‌شود.

شیروانی، به حفاظ‌های نصب شده در محورهای استان اشاره کرد و افزود: در راستای ایمنی راه‌ها نیز در این مدت ۶۰ کیلومتر نیوجرسی چهارمتری تهیه و نصب و سه هزار و ۵۸۵ عدد نیوجرسی آشکارسازی شده است، همچنین ۶.۸ کیلومتر گاردریل تهیه و نصب و ۴ هزار و ۶۸۲ عدد آشکارسازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۸۲۸ پرونده در حوزه حریم راه طی شش ماه اخیر بررسی شده است، گفت: از این تعداد برای ۵۷۱ پرونده مجوز صادر و با ۳۸۶ پرونده مخالفت شد.

منبع: مـهر