به گزارش زیرنویس به نقل از انتخاب، آمریکا اظهارات وزیر امور خارجه ایران را مبنی بر این که طی سه روز گذشته با ارسال پیام به جمهوری اسلامی ایران خواهان برقراری آتش‌بس در غزه شده، «کاملا نادرست» خواند. یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه پانزدهم آبان در واکنش به اظهارات حسین امیرعبداللهیان، ضمن […]

به گزارش زیرنویس به نقل از انتخاب، آمریکا اظهارات وزیر امور خارجه ایران را مبنی بر این که طی سه روز گذشته با ارسال پیام به جمهوری اسلامی ایران خواهان برقراری آتش‌بس در غزه شده، «کاملا نادرست» خواند.

یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه پانزدهم آبان در واکنش به اظهارات حسین امیرعبداللهیان، ضمن «کاملا نادرست» خواندن آن گفت: «ما برای ایران کاملا روشن کرده‌ایم که نباید به دنبال گسترش درگیری باشد.»

این مقام آمریکایی با تکرار هشدارهای مکرر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، و دیگر مقامات ارشد دولت او افزود در صورتی که جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش درگیری‌ها باشد، باید با عواقب آن دست و پنجه نرم کند.

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه گفت: «ما همچنین به طور علنی و خصوصی روشن ساخته‌ایم که خواستار آزادی گروگان‌های [ربوده شده از سوی] حماس هستیم.»

به گفته او، «آزادی گروگان‌ها مستلزم وقفه بشردوستانه در درگیری‌ها است. [مسئولیت] هرگونه تاخیر در این روند بر عهده حماس است.»