کسب درآمد دلاری با هوش مصنوعی مشهور
کسب درآمد دلاری با هوش مصنوعی مشهور

زومیت نوشت: شرکت OpenAI می‌گوید حالا همه‌ی کاربران می‌توانند نسخه‌های سفارشی ChatGPT را بسازند و ازطریق آن‌ها، درآمد دلاری کسب کنند.

 

OpenAI حدودا یک سال پیش با انتشار عمومی ChatGPT ایده‌ی جدیدی وارد اینترنت کرد: سرویسی مبتنی‌بر هوش مصنوعی که می‌تواند تقریبا هر کاری را انجام دهد. این شرکت حالا پلتفرم جدیدی معرفی کرده است که ساخت نسخه‌های سفارشی ChatGPT را برای اهداف مختلف، امکان‌پذیر می‌کند. نکته‌ی هیجان‌انگیز ماجرا کجا است؟ برای ساخت این نسخه‌ها به دانش کدنویسی نیاز ندارید.

به گزارش زیرنویس، بر اساس آنچه در اولین کنفرانس توسعه‌دهندگان OpenAI اعلام شد، در هفته‌های آینده نسخه‌های سفارشی چت جی پی تی ازطریق فروشگاه آنلاین GPT Store در دسترس قرار می‌گیرند (فعلا هیچ جزئیاتی درباره‌ی رابط کاربری و نحوه‌ی کارکرد فروشگاه GPT Store اعلام نشده است).

شرکت تحت مدیریت سم آلتمن، نسخه‌های سفارشی را GPT نام‌گذاری کرده است و می‌گوید که بر اساس میزبان محبوبیت هر GPT، به توسعه‌دهنده‌ی آن پول پرداخت می‌کند. فعلا جزئیاتی درباره‌ی سازوکار محاسبه‌ی دستمزد اعلام نشده است.

 

GPT-های سفارشی OpenAI صرفا در دسترس کاربران سرویس اشتراکی ChatGPT Plus و کاربران سازمانی قرار می‌گیرند. ازاین‌پس کسب‌وکارها می‌توانند GPT اختصاصی خودشان را بسازند و صرفا در دسترس کارمندان شرکت قرار دهند.

OpenAI می‌گوید از زمان انتشار عمومی ChatGPT، مردم همواره خواستار پلتفرمی برای سفارشی‌سازی این چت‌بات بوده‌اند تا بتوانند آن را برای اهدافی به‌خصوص، تعلیم دهند. OpenAI در همین راستا پلتفرمی به نام Custom Instructions معرفی کرد تا اعمال یک‌سری تغییرات در ChatGPT امکان‌پذیر شود، اما آن پلتفرم دست کاربران را چندان باز نمی‌گذاشت.

جدیدترین پلتفرم OpenAI شما را قادر می‌سازد که تعیین کنید که هر GPT چگونه با کاربران تعامل برقرار کند. می‌توان به GPT امکان داد که به جست‌وجو در وب، سرویس DALL-E و ابزار Code Interpreter شرکت OpenAI دسترسی پیدا کند.

بخش دیگری به نام Knowledge وجود دارد که می‌توان ازطریق آن، داده‌های اختصاصی را وارد دیتاست چت‌بات کرد. GPT-ها می‌توانند ازطریق قابلیتی به نام Actions به سرویس‌های خارجی متصل شوند تا به داده‌های اضافه‌ای مثل ایمیل دسترسی پیدا کنند.

رونمایی GPT سفارشی بدین معنی است که OpenAI حالا می‌خواهد به رقیب مستقیم سرویس‌های دیگری مثل Character.AI و البته شرکت متا تبدیل شود (متا اخیرا هوش مصنوعی را به واتساپ، اینستاگرام و مسنجر اضافه کرده است). OpenAI می‌گوید پلتفرم جدیدش ابزارهای متنوع‌تری نسبت‌به رقبا دارد.

سازندگان GPT اجازه ندارند چت‌های انجام‌شده بین کاربر و هوش مصنوعی را ببینند و فعلا مشخص نیست که به چه داده‌هایی درباره‌ی میزان استفاده از GPT دسترسی پیدا خواهند کرد. OpenAI می‌گوید روی فعالیت GPT-ها نظارت می‌کند تا جلوی کلاهبرداری، نفرت‌پراکنی و محتواهای بزرگسالانه را بگیرد.

OpenAI می‌گوید صرفا کسانی اجازه‌ی انتشار GPT در فروشگاه آنلاین را دارند که هویت خود را تأیید کرده باشند. در ابتدا GPT-ها صرفا ازطریق لینک‌های وب در دسترس قرار خواهند گرفت.

۵۸۵۸

منبع: خبـرآنلاین