نیوکاسل/ حمله کلاغ‌ها به کندوی زنبور‌ها
نیوکاسل/ حمله کلاغ‌ها به کندوی زنبور‌ها

دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه‌شب با برگزاری هشت دیدار شروع می‌شود. گروه Eفاینورد (۶ امتیاز) – اتلتیکومادرید (۵ امتیاز) – لاتزیو (۴ امتیاز) – سلتیک (یک امتیاز) لاتزیو – فاینورد روترداماتلتیکومادرید – سلتیک‌گلاسکو سلتیک دو هفته قبل در گلاسکو، اتلتیکومادرید را با تساوی دو بر دو متوقف کرد تا فاینورد با شکست […]

- نیوکاسل/ حمله کلاغ‌ها به کندوی زنبور‌ها

دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه‌شب با برگزاری هشت دیدار شروع می‌شود.

گروه E
فاینورد (۶ امتیاز) – اتلتیکومادرید (۵ امتیاز) – لاتزیو (۴ امتیاز) – سلتیک (یک امتیاز)

لاتزیو – فاینورد روتردام
اتلتیکومادرید – سلتیک‌گلاسکو

سلتیک دو هفته قبل در گلاسکو، اتلتیکومادرید را با تساوی دو بر دو متوقف کرد تا فاینورد با شکست سه بر یک لاتزیو به صدر جدول گروه E صعود کند. سلتیک در دیدار با اتلتیکو سعی خواهد کرد از آخرین شانس‌هایش استفاده کند تا همچنان شانس صعود داشته باشد.

تیم اسکاتلندی به‌راحتی در صدر جدول لیگ برتر اسکاتلند قرار دارد و هشت امتیاز از رنجرز جلوتر است و می‌تواند در ادامه به طور کامل روی لیگ قهرمانان اروپا تمرکز کند. با وجود تساوی برابر هیبرنیان، سلتیک در ادامه سنت‌میرن را دو بر یک و راس کانتی را سه بر صفر شکست داد. اتلتیکوی میزبان در لالیگا تلاش می‌کند تا از رئال، بارسا و البته خیرونا عقب نماند. تیم اسپانیایی در دو بازی اخیرش با پیروزی دو بر یک مقابل دپورتیوو آلاوس و لاس‌پالماس پیشرفت خوبی داشته است.

لاتزیو در دیدار قبلی در هلند غافلگیر شد؛ بنابراین به دنبال این است که امتیاز‌های از دست رفته را جبران کند اگر حواس لاتزیو به خاطر بازی داربی آتی با رم در خانه پرت شود، دوباره در خانه غافلگیر خواهد شد. لاتزیو در رده هشتم سری آ قرار و نیاز به پیروزی در این دیدار دارد.

فاینورد در تلاش است تا از آیندهوون صدرنشین در لیگ هلند عقب نماند. باخت دو بر یک مقابل توئنته شرایط را کمی برای فاینورد سخت کرد، ولی پیروزی دو بر یک مقابل والویک در روز شنبه شرایط را برای یاران علیرضا جهانبخش تا حدودی مساعد کرد.

گروه F
پاری‌سن‌ژرمن (۶ امتیاز) – بوروسیا دورتموند (۴ امتیاز) – نیوکاسل (۴ امتیاز) – میلان (۲ امتیاز)

دورتموند – نیوکاسل
میلان – پاری‌سن‌ژرمن

برتری سه بر صفر پاری‌سن‌ژرمن برابر میلان و پیروزی مهم یک بر صفر دورتموند مقابل نیوکاسل در دیدار‌های دور قبل باعث شد پاری‌سن‌ژرمن از رتبه سوم به اول، دورتموند از آخر به دوم، نیوکاسل از اول به سوم و میلان از سوم به آخر این گروه برسند.

نیوکاسل بعد از شکست خانگی برابر دورتموند دو دیدار برگزار کرد که ابتدا برابر ولورهمپتون به تساوی رسید و سپس آرسنال را شکست داد و چهار امتیاز در لیگ برتر به دست آورد. علاوه بر این، نیوکاسل، منچستریونایتد را از جام اتحادیه حذف کرد. نیوکاسل در حال حاضر با هفت امتیاز کمتر از منچسترسیتی در رده ششم لیگ برتر قرار دارد.

در سوی دیگر دورتموند شرایط خوبی ندارد و در ابتدا سه بر سه با فرانکفورت مساوی کرد و سپس چهار بر صفر به بایرن‌مونیخ باخت تا در رده چهارم بوندسلیگا باقی بماند و هفت امتیاز کمتر از لورکوزن داشته باشد. زردپوشان در جام حذفی با شکست یک بر صفر هوفنهایم به دور بعد راه یافتند.

در دیگر دیدار میلان در خانه پذیرای پاری‌سن‌ژرمن است. روسونری مانند دورتموند شرایط چندان خوبی ندارد. میلان با تساوی دو بر دو مقابل ناپولی و باخت یک بر صفر مقابل اودینزه، پنج امتیاز حیاتی ا در سری آ از دست داد. این نتایج به اینتر کمک کرد تا پس از یازده هفته اختلافش را در صدر جدول به پنج امتیاز برساند.

گروه G
منچسترسیتی (۹ امتیاز) – لایپزیگ (۶ امتیاز) – ستاره سرخ (یک امتیاز) – یانگ‌بویز (یک امتیاز)

ستاره سرخ بلگراد – لایپزیگ
منچسترسیتی – یانگ‌بویز

منچسترسیتی و لایپزیگ در دیدار‌های دور قبل حریفانشان را شکست دادند و به دنبال تکرار پیروزی برای قطعی‌کردن صعودشان به دور بعدند. منچسترسیتی پس از شکست یک بر صفر مقابل آرسنال تمام بازی‌هایش را برده است و اکنون به دنبال پنجمین برد پیاپی خواهد بود. منچسترسیتی با نتیجه سه بر صفر منچستریونایتد و شش بر یک بورنموث را شکست داد و حالا به دنبال برد پرگلی دیگر برابر نماینده سوئیس است. یانگ‌بویز، قهرمان سوئیس، در لیگ مقابل لوگانو متوقف شد و در ادامه شنبه وینترتور را چهار بر یک شکست داد.

لایپزیگ نیز به صربستان سفر خواهد کرد تا به مصاف ستاره سرخ بلگراد برود و احتمالا صعودش را به دور یک‌هشتم نهایی قطعی کند. ستاره سرخ بلگراد با کسب هفت امتیاز از ۹ امتیاز در لیگ صربستان، فاصله با پارتیزان صدرنشین را به طور موقت به سه امتیاز کاهش داد.

گروه H

بارسلونا (۹ امتیاز) – پورتو (۶ امتیاز) – شاختار دونتسک (۳ امتیاز) – آنتورپ (صفر امتیاز)

شاختار – بارسلونا
پورتو- آنتورپ

در این گروه همه چیز منظم است و به نظر می‌توان از همین الان صعود بارسلونا و پورتو را به عنوان تیم‌های اول و دوم به دور بعد و شاختار دونتسک را به لیگ اروپا متصور بود.

بارسلونا در لالیگا ال‌کلاسیکو را به رئال مادرید دو بر یک باخت. باشگاه کاتالانی پس از آن با پیروزی مهم و خارج از خانه یک بر صفر مقابل رئال سوسیداد بهبود یافت و در رده سوم باقی ماند. پیروزی بارسلونا در دیدار با شاختار می‌تواند صعود این تیم به دور بعدی را قطعی کند.

پورتو در دور قبل آنتورپ را چهار بر یک شکست داد و حالا در خانه به دنبال برد پرگل تری است. پورتو بعد از بازی رفت با نتیجه دو بر صفر ویزلا را شکست داد و در ادامه مغلوب استوریل شد. پورتو با سه امتیاز کمتر از بنفیکا در رده سوم لیگ پرتغال قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران