رئیس فدراسیون تیراندازی: بچه های ما عرق مربی خارجی دارند!
رئیس فدراسیون تیراندازی: بچه های ما عرق مربی خارجی دارند!

به گزارش زیرنویس، مرتضی قربانی در خصوص عملکرد تیراندازان در بازی‌های آسیایی و قول‌ مدال‌هایی که کادر فنی و مسئولان فدراسیون داده بود، اظهار داشت: تیراندازی با فوتبال، والیبال، تنیس روی میز، قایقرانی و … فرق دارد. تیراندازی ورزشی خاص، ظریف و تخصصی است و تا کسی نیاید متوجه نمی شود که این رشته چه […]

به گزارش زیرنویس، مرتضی قربانی در خصوص عملکرد تیراندازان در بازی‌های آسیایی و قول‌ مدال‌هایی که کادر فنی و مسئولان فدراسیون داده بود، اظهار داشت: تیراندازی با فوتبال، والیبال، تنیس روی میز، قایقرانی و … فرق دارد. تیراندازی ورزشی خاص، ظریف و تخصصی است و تا کسی نیاید متوجه نمی شود که این رشته چه شرایطی دارد.

رئیس فدراسیون تیراندازی ادامه داد: یک تیرانداز بعد از ۷-۸ سال تمرین مداوم به رکوردی می‌رسد که وارد تیم ملی شود. تجهیزات ما قدیمی است و فشنگ‌های ما نیز استاندارد نیست از طرفی وقتی به مصاف سایر رقبا می‌رویم باید بتوانیم با آنها رقابت کنیم.  وقتی امکانات جوابگو‌ نباشد مشکل پیش می آید. ما هیچگونه کم و کسری برای تیم ملی نگذاشتیم و از هر نظر در خدمت آنها بودیم.

قربانی خاطرنشان کرد: در هانگژو تیراندازان ما ساعت۵:۳۰ بیدار شدند و ۷ به سمت محل برگزاری مسابقات راه می‌افتادند. یک ساعت و نیم در مسیر بودند، یک ساعت هم کنترل سلاح انجام می‌شد به همین دلیل ۳/۵ تا ۴ ساعت وقت ورزشکار ما گرفته می‌شد و آنها نشاط صبح خود را از دست می‌داند.

قربانی با بیان اینکه کشورهای شرق آسیا با شرایط آب و هوایی  چین آشنا بودند، گفت: در کنار آن ورزشکاران چین، هند و کره جنوبی با آب هوای آنجا آشنا بودند و ما دور از امکانات بودیم. همه اینها باعث شد تا قولی که در مورد مدال دادیم محقق نشود.

وی در خصوص عملکرد کادر فنی گفت: ورزشکاران ما باید از مربی اطاعت کنند، مربیان هم تا جایی که در توان داشتند زحمت کشیدند اما متاسفانه یک‌ روحیه حاکم شده که مربی خارجی را به مربی ایرانی ترجیح می دهند. نصر اصفهانی و دیگر مربیان ما تجربه گرانبهایی دارند و هیچ چیز کمتر از مربیان خارجی ندارند ولی بچه های ما چون عرق استفاده از مربی خارجی را دارند از مربی داخلی آن طور که باید استفاده نمی کنند.

رئیس فدراسیون تیراندازی در پاسخ به این سوال که اگر کمیته فنی تصمیم دیگری بگیرد چه خواهید کرد؟ اظهارداشت: اگر مربی خوب که استانداردها را اعمال کند بیاید استفاده می‌کنیم اما مربیان خارجی آنقدر گران هستند که ۱۰ -۱۵ برابر مربیان ایرانی دریافت می‌کنند و مربیان داخلی کارساز تر هستند. مربی خارجی مگر معجزه می کند؟ همه مربیان ما به روز هستند. اکر کمیته فنی نظر بدهد به آن احترام می‌گذاریم.

پایان پیام/





منبع: فارس