به گزارش زیرنویس، نرجس‌خاتون اسعدی در این باره اظهار کرد: ۲۷۷ هزار زن سرپرست خانوار با بعد خانواری ۶۱۶ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند. باتوجه به اینکه زنان سرپرست خانوار علاوه بر نقش‌ مادری، نقش پدری را هم ایفا می‌کنند، فشار بر جسم و روان این افراد در مقایسه با زنان دیگر بیشتر […]

به گزارش زیرنویس، نرجس‌خاتون اسعدی در این باره اظهار کرد: ۲۷۷ هزار زن سرپرست خانوار با بعد خانواری ۶۱۶ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند. باتوجه به اینکه زنان سرپرست خانوار علاوه بر نقش‌ مادری، نقش پدری را هم ایفا می‌کنند، فشار بر جسم و روان این افراد در مقایسه با زنان دیگر بیشتر و بالطبع نیاز به کمک هزینه‌های درمان در آنها نیز بیشتر خواهد بود.

وی در همین راستا با اشاره به اجرای برنامه سلامت جسمی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش به عنوان یکی از فعالیت‌های اصلی دفتر، بیان کرد: با توجه به اهمیت سلامت بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش به عنوان تنها سرپرست خانواده، هر ساله اعتباری از سوی بهزیستی کشور به استان‌ها به عنوان کمک هزینه سلامت جهت تشخیص و درمان بیماری‌های بانوان اختصاص می‌یابد.

وی افزود: همچنین به منظور ارتقای وضعیت سلامت بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش تفاهم‌نامه همکاری با معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مدت ۲ سال منعقد شده است.

اسعدی در پاسخ به این سوال که باتوجه به راه‌اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، در حال حاضر چه تعداد از مددجویان در این صندوق عضو هستند، توضیح داد: حدود ۱۴ هزار بانوی سرپرست خانوار مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج تحت پوشش خدمات این سازمان هستند که طی مکاتبات متعدد با بهزیستی استان‌ها هدایت آنان به صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج مورد تأکید قرار گرفته است.

به گفته وی، سرطان برست، سرطان دهانه رحم، سرطان روده، فشار خون بالا و دیابت بیشترین شیوع بیماری‌های میان زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان است./ایسنا

 

منبع خبر: رکنـا