محرومیت ۳ساله ۲ ورزشکار وزنه‌برداری و دوومیدانی به دلیل دوپینگ
محرومیت ۳ساله ۲ ورزشکار وزنه‌برداری و دوومیدانی به دلیل دوپینگ

عباس فخرزارع ورزشکار وزنه برداری و رضا مقدمپرتابگر چکش به مدت سه سال از فعالیت در تمامی حوزه‌های ورزشی محروم شدند. آزمایشگاه مرجع وادا دو ماده ممنوعه “نورآندروسترون و استانوزولول” از کلاس ماده ممنوعه S ۱ را در نمونه “عباس فخر زارع” شناسایی و تایید کرد. تیم کنترل دوپینگ ایران نادو در تاریخ ۱۴۰۲/۳/۱۹و در […]

- محرومیت ۳ساله ۲ ورزشکار وزنه‌برداری و دوومیدانی به دلیل دوپینگ

عباس فخرزارع ورزشکار وزنه برداری و رضا مقدمپرتابگر چکش به مدت سه سال از فعالیت در تمامی حوزه‌های ورزشی محروم شدند.

آزمایشگاه مرجع وادا دو ماده ممنوعه “نورآندروسترون و استانوزولول” از کلاس ماده ممنوعه S ۱ را در نمونه “عباس فخر زارع” شناسایی و تایید کرد. تیم کنترل دوپینگ ایران نادو در تاریخ ۱۴۰۲/۳/۱۹و در اردوی تیم ملی وزنه بردری اقدام به نمونه گیری از این وزنه یردار نموده بود. همچنین این آزمایشگاه ماده ممنوعه “استانوزولول” از کلاس ماده S ۱ را در نمونه رضا مقدم پرتابگر چکش از رشته دوومیدانی را که افسران کنترل دوپینگ ایران نادو نمونه وی را در مسابقات جام امام رضا (ع)، در تاریخ ۱۴۰۲/۳/۱۷گرفته بودند، تایید کرد؛ لذا با عنایت به تخلف ماده ۱-۲ و ۲-۲ قوانین مبارزه با دوپینگ ایران که توسط هر دو ورزشکار صورت پذیرفته، “فخرزارع” و “مقدم” مشمول محرومیت ۴ ساله بودند؛ اما با توجه به پذیرش اولیه تخلف توسط ورزشکاران و اعلام رسمی آن به ایران نادو طبق بند ۱-۸-۱۰ مجموع قوانین مبارزه با دوپینگ ایران هر دوی این ورزشکاران با تخفیف یک ساله به ۳ سال محرومیت از فعالیت ورزشی محکوم می‌شوند.

گفتنی است زمان محرومیت عباس فخرزارعاز تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۰۸ لغایت ۱۴۰۵/۰۷/۰۷ و رضا مقدم از تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۸ لغایت ۱۴۰۵/۰۵/۲۷ خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران