فدراسیون فوتبال: هیچ بدهی به ویلموتس نداریم و حسابی بابت مالیات بسته نشده است
فدراسیون فوتبال: هیچ بدهی به ویلموتس نداریم و حسابی بابت مالیات بسته نشده است

رئیس دپارتمان روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: بدهی به ویلموتس پرداخت شده و هیچ سودی هم به او نمی‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، علی تارقلی‌زاده درمورد  صحبت‌های مطرح شده در برنامه شب گذشته فوتبال برتر نسبت به پرونده مارک ویلموتس، اظهار داشت: در تاریخ ۶ ژوئن ۲۰۲۳ در نامه‌ای به فیفا اطلاع دادیم رای دادگاه را قبول داریم و می‌توانند از منابعی که در فیفا داریم، پول ویلموتس را پرداخت کنند. جوابی را از فیفا دریافت کردیم که این پول فریز شده و اگر فدراسیون فوتبال ایران موافق است، می‌توانیم این پول را پرداخت کنیم.

وی افزود:  با موافقت فدراسیون فوتبال این پول به حساب ویلموتس از طریق دادگاه پرداخت شده و هیچ گونه بدهی به ویلموتس نداریم. ضمن اینکه سودی هم که اعلام کردند باید ماهیانه به او بدهیم، نه پرداخت کرده‌ایم و نه چنین پولی برای پرداخت داریم.

رئیس دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه این برنامه تلویزیونی مدعی شده فدراسیون فوتبال به دلیل بدهی مالیاتی به ویلموتس و بسته شدن حساب‌‎هایش نتوانسته حقوق داوران را پرداخت کند، گفت: مطلع هستم پرداختی داوران به روز است. فدراسیون فوتبال مشکلات مالی بسیار زیادی دارد که نمی‌توانیم منکر شویم. مشکلاتی در رابطه با پرداخت دارد اما هیچگونه بسته شدن حسابی نیست. خواهش می‌کنم افرادی که تریبون ملی را در اختیار دارند، اطلاعات صحیح به مردم بدهند. ورزش فوتبال متعلق به همه است و همه باید از آن حمایت کنیم.

تارقلی‌زاده تاکید کرد: باید سعی کنیم این مشکلات را برداریم و کمک حال باشیم. هیچگونه مشکلی در ارتباط با بحث مالیاتی نداریم و حساب ما نیز بسته نیست. اداره مالیات با فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش تعامل دارد و همه مشکلات همدیگر را می‌دانیم. به هر حال ما از خانواده فوتبال هستیم و فدراسیون در پیشانی این حرکت باید حمایت شود. این توقع از خانواده فوتبال وجود دارد. صدا و سیما هم یکی از ارکان بسیار مهمی است که فوتبال را به خانواده‌‌ها و خانه‌ها برده است. باید اطلاعات صحیح را در اختیار مردم بگذارند و تشنج ایجاد نکنند.

وی ادامه داد: به اندازه کافی مشکل داریم. من ۲۰ سال در AFC کار کرده‌ام. فدراسیون فوتبال تمام توان خود را برای VAR گذاشته است. افرادی مثل شخص من خیلی تلاش کردیم به صورت شخصی و سازمانی این کار اتفاق بیفتد. این اتفاق هم خواهد افتاد. همگان شاهد خواهید بود تا آخر فصل این سیستم را خواهیم داشت. با توکل بر خدا امیدواریم این مرحله را نیز به خوبی بگذرانیم تا لیگ ما شرایط بهتری داشته باشد. این نوید را می‌دهم که فدراسیون فوتبال در حال برنامه ریزی یک شرایط بسیار خوب برای آینده است.

رئیس دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: شاهد خواهید بود از لحاظ استراتژی و برنامه‌ریزی بلندمدت در حال تلاش و برنامه نویسی هستیم. نیاز داریم صدا و سیما نیز با ما همدل، همگام و همزبان باشد. فقط نشستن و صحبت کردن درمورد یک بازی کافی نیست. باید حتما انتقاد کنیم و مخالف داشته باشیم تا بتوانیم پیشرفت کنیم اما باید به هم کمک کرده و شرایط یکدیگر را درک کنیم. مشکلاتی وجود داشته و امکان دارد در حساب فدراسیون پول نباشد یا کارمندان مشکلاتی داشته باشند اما همه کارمندان شاهد هستند چه مقدار کار می‌شود. باید ببینند برای همین بازی‌های لیگ قهرمانان چه تلاش‌هایی می‌شود و در مورد ورود و خروج تشکیلات VAR چه کارهایی شده است.

وی افزود: در این سیستم و تشکیلات ما هم یک خادم هستیم و همه باید دست به دست هم بدهیم. فوتبال برای یک شخص نیست بلکه برای همه مردم است. برای من و شخص خاصی نیست و همه سرباز فوتبال هستیم. باز هم امیدوارم اطلاعات کافی باشد و به صراحت اعلام می‌کنم درمورد ویلموتس هیچ پرونده‌ای نداریم. پول او پرداخت شده و سود و تشکیلاتی وجود ندارد. امیدوارم دیگر چنین مسائلی برای فوتبال ما حادث نشود.


 

منبع: فارس