۴ سوال کارگروه نظارت از باشگاه استقلال؛ خبری از کمیته انضباطی نیست
۴ سوال کارگروه نظارت از باشگاه استقلال؛ خبری از کمیته انضباطی نیست

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، طی روزهای اخیر اخباری در مورد برخی قراردادهای استقلال منتشر شد که حواشی مختلفی را در پی داشت. در همین راستا حتی حدود ۱۰ روز پیش گفته شد قرار است پرونده باشگاه استقلال به زودی در اختیار کمیته انضباطی قرار بگیرد. بااینحال براساس پیگیری‌ها مشخص شد حداقل فعلا خبری از […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، طی روزهای اخیر اخباری در مورد برخی قراردادهای استقلال منتشر شد که حواشی مختلفی را در پی داشت. در همین راستا حتی حدود ۱۰ روز پیش گفته شد قرار است پرونده باشگاه استقلال به زودی در اختیار کمیته انضباطی قرار بگیرد.

بااینحال براساس پیگیری‌ها مشخص شد حداقل فعلا خبری از ارجاع پرونده باشگاه استقلال به کمیته انضباطی نیست و این باشگاه باید در مورد ۴ سوال به کارگروه نظارت بر قراردادها پاسخ بدهد.

یکی از این سوالات، مساله قرارداد کوین یامگا مدافع فرانسوی آبی‌هاست که گفته می‌شود باشگاه استقلال پرداخت مالیات این بازیکن را بر عهده گرفته است. اگرچه قرارداد یامگا در زمان مدیریت آجورلو بسته شده و در آن زمان صحبتی از پرداخت مالیات نبوده اما پس از آن نیز یک متمم به قرارداد یامگا اضافه شده که در آن هم صحبتی از قبول پرداخت مالیات بازیکن توسط باشگاه نیست. البته درج عنوان “پرداخت خالص” این شائبه را به وجود آورده که باشگاه متعهد است مبلغ قرارداد را به بازیکن پرداخت کند اما با این وجود قرار نیست پولی اضافه به یامگا پرداخت شود و او تنها مبلغ درج شده در قرارداد را دریافت می‌کند. ضمن اینکه بر اساس قوانین جدید نقل و انتقالات باشگاه‌ها نمی‌توانند مالیات بازیکنان را پرداخت کنند که بر این اساس، برفرض حتی اگر تعهدی هم ایجاد شده باشد توسط این قانون از آن جلوگیری خواهد شد.

مورد بعدی که کارگروه از باشگاه استقلال توضیح خواسته، بحث قرارداد محمدرضا خالد آبادی دروازه‌بان جوان آبی‌هاست. درحالیکه گفته می‌شود قرارداد این بازیکن ۲ ساله است اما بر اساس پیگیری‌ها مشخص شد قرارداد خالد آبادی با یک متمم به ۵ سال افزایش پیدا کرده که باشگاه باید این متمم را به سازمان لیگ اراده کند.

مساله دیگر، بحث قرارداد مهدی هاشمی نسب و پرداختی به اوست. گفته می‌شود درحالیکه قرارداد هاشمی نسب ثبت نشده، پرداختی باشگاه به او ناقضِ سقف قرارداد است اما این نکته هم به نظر نمی‌تواند اشکالی در کار استقلال ایجاد کند. عدم ثبت قرارداد مهدی هاشمی نسب و اینکه کارتی هم ندارد، یعنی پرداختی به او نیز شامل سقف قرارداد نمی‌شود. در واقع هاشمی نسب به نوعی فعلا مانند پرسنل باشگاه است تا در آینده با اصلاح قراردادها بتوان مساله او را نیز حل و فصل کرد.

سوال بعدی و البته جدیدتر کارگروه، درمورد قرارداد بلانکو است. درحالیکه گفته می‌شود باشگاه پرداخت مالیات این بازیکن را بر عهده گرفته اما بر اساس پیگیری‌ها مشخص شد چنین چیزی وجود ندارد و در این قرارداد اتفاقا قید شده پرداخت مالیات بر عهده بازیکن است.

به این ترتیب باشگاه استقلال باید در این ۴ مورد دفاعیات خودش را به کارگروه نظارت بر قراردادها ارائه کند و اگر در مورد یا مواردی پاسخ‌ها و دفاعیات این باشگاه قانع کننده نبود، آنگاه کارگروه برای ارجاع پرونده به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اقدام خواهد کرد.

پایان پیام/





منبع: فارس