مجلس وعده رئیسی برای «گشت ارشاد مدیران» را به چالش کشید/ وزیر نفت استعفا داد؟
مجلس وعده رئیسی برای «گشت ارشاد مدیران» را به چالش کشید/ وزیر نفت استعفا داد؟

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، بیش از ۲ سال و اندی از وعده حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان درباره راه اندازی گشت ارشاد مدیران دولتی و البته وزرای کابینه زمان می گذرد. آن گونه که رسانه های دولتی خبر می دهند دولت رئیسی طی ۲ سال اخیر این وعده در حدود ۸۰ درصد […]

- مجلس وعده رئیسی برای «گشت ارشاد مدیران» را به چالش کشید/ وزیر نفت استعفا داد؟

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، بیش از ۲ سال و اندی از وعده حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان درباره راه اندازی گشت ارشاد مدیران دولتی و البته وزرای کابینه زمان می گذرد.

آن گونه که رسانه های دولتی خبر می دهند دولت رئیسی طی ۲ سال اخیر این وعده در حدود ۸۰ درصد نیز پیشرفت داشته است. نتایج نظرسنجی ها نیز نشان می دهد که افکارعمومی برخورد با مدیران خاطی و ناکارآمد را برنمی تابد و به عنوان یک مطالبه از رئیسی پیگیری می کند.

این در حالی است که به گفته مدیران اجرایی دولت، کلیه مدیران در سطح کلان و استان ها با انجام بازرسی های محسوس و نامحسوس مورد رصد و ارزیابی قرار گرفته و برخی از آنان نیز از قطار دولت سیزدهم پیاده شده اند.

براساس اخبار منتشره تاکنون بیش از ۳۰ نفر از مدیران دولت رئیسی به دلیل کاستی ها و نقاط ضعفی که داشته اند از سمت خود کنار رفته یا برکنار شده اند.

همچنان که در جریان سفر رئیسی به استان های بوشهر و خوزستان ۲۰ نفر از مدیران در این استان ها برکنار شدند.

رئیسی نیز در سخنرانی های خود همواه تاکید کرده که چک سفید امضا به هیچ مدیری نداده است: «هیچ‌ کدام از مدیران دولتی چک سفید دریافت نکرده اند که به صورت مستمر در دولت و در دستگاه‌ها حضور داشته باشند، بلکه به صورت مستمر در معرض ارزیابی هستند. اگر ببینم فردی توان یا صلاحیت خدمت جهادی به مردم را ندارد، طبیعی است که با نیروی با انگیزه و متخصص دیگری جابجا ‌شود.»

اما ظاهرا واقعیات چیز دیگری است. اظهارات اخیر مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عزم و جدیت رئیسی و دولت وی در اجرای این وعده انتخاباتی و مطالبه امروز مردم را به چالش کشیده است. 

شریعتی در نشست علنی عصر روز دوشنبه (۱۵ آبان) مجلس در روند بررسی جزء ۲ بند ب ماده ۴۶ لایحه برنامه هفتم توسعه و در خصوص تکالیف دولت برای استفاده از سوختهای جایگزین بنزین از جمله LPG، گفت: پیش از ظهر هم من مطمئن بودم که این بند رأی نمی‌آورد و من عامدانه صحبتهای آقای اوجی را پخش کردم تا نکاتی را مطرح کنم. دیشب آقای سالاری معاون وزیر نفت برخلاف وعده قبلی برای اجرای قانون با تعدادی از همکاران تماس گرفته و نکاتی وارونه مطرح کرده و خواستار رأی منفی شده است.

وی افزود: ایشان پیشتر به خود بنده گفته بود من موافق این موضوع هستم اما برخی از مدیران ارشد وزارت نفت مخالف این موضوع هستند و کمک مجلس را خواستند و تماس اخیر ایشان دورویی و نفاق است.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از صحبتهای خود خطاب به رئیس جمهور، گفت: به درستی گشت ارشاد مدیران را آغاز کردید تا مدیران غیرتحول خواه را کنار بگذارید و در مواردی اقدامات خوبی نیز انجام شد اما ظاهرا در وزارت نفت کارتان گره خورده است. سال قبل درباره یک معاون وزیر نفت گفتید پسر رفت پدر هم برود اما پدر همچنان پیگیر اعزام پسر است.

مالک شریعتی گفت: آقای رئیس جمهور یک ماه قبل دفتر شما به وزیر نفت نامه نوشت و تاکید کرد دو مدیر ارشد نفتی ۲۴ ساعته کنار بروند اما وزیرتان استعفاء داد و چند روز در خانه نشست و این تعلل گشت ارشاد شما را بی خاصیت خواهد کرد، حال به این فهرست آن پدر و پسر، این معاون دورو را نیز اضافه کنید.

وی تاکید کرد: به صراحت اعلام می کنم افرادی در وزارت نفت مانع نجات کشور از بلبشو قاچاق سنگین گاز مایع هستند و عامل باقی ماندن مردم در نابسامانی توزیع LPG هستند که ۲۰ روز پیش منجر به انفجاری در کرج شد و بعضی از مردم دچار مشکل شدند.

پس از انتشار و بازتاب اظهارات مالک شریعتی خبری مبنی بر استعفای جواد اوجی وزیر نفت در برخی از محافل خبری دست به دست شد. 

هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با ایلنا، درباره انتشار اخباری مبنی بر استعفای وزیر نفت اظهار داشت: چند وقت پیش از دفتر رئیس‌جمهور به آقای اوجی برای برکناری دو نفر از مدیران وزارتخانه پس از آنکه مکرر تذکر داده شده بود، کتبا نامه دادند که این دو نفر برکنار شوند و آقای اوجی دلخور شد، اما فعلاً  اتفاقی نیفتاده همه بر سرکار خودشان هستند و نامه دفتر رئیس‌جمهور هم اجرا نشده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: برای استعفا هم فشاری به آقای اوجی آورده نشده، این درخواست دفتر رئیس‌جمهور است، بنابراین می‌بایست این تغییرات بوجود بیاید.

منبع: اطلاعات انلاین