برگزیدگان جایزه ۲ میلیارد تومانی البرز معرفی شدند
برگزیدگان جایزه ۲ میلیارد تومانی البرز معرفی شدند

اطلاعات نوشت: در ابتدای  این مراسم مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به مردم بی‌دفاع مظلوم غزه، به‌ ویژه کودکان و زنان و زیرساخت‌های علمی و مدارس و مراکز بهداشتی اظهار کرد: حسینعلی البرز تمام اموال خود را برای تشویق دانش‌آموزان و دانشمندان ایرانی وقف کرده است و بیش از نیم […]

- برگزیدگان جایزه ۲ میلیارد تومانی البرز معرفی شدند

اطلاعات نوشت: در ابتدای  این مراسم مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز ضمن محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به مردم بی‌دفاع مظلوم غزه، به‌ ویژه کودکان و زنان و زیرساخت‌های علمی و مدارس و مراکز بهداشتی اظهار کرد: حسینعلی البرز تمام اموال خود را برای تشویق دانش‌آموزان و دانشمندان ایرانی وقف کرده است و بیش از نیم قرن از عمر جایزه نوبل ایرانی می‌گذرد.

حیدر ارشدی با بیان اینکه صدها نفر از این جایزه بهره‌مند شده‌اند، اظهار کرد: امروز مقارن با شصت و یکمین سال تاسیس این جایزه، از۴۲دانش‌آموز برتر تقدیر می‌شود. در مجموع امسال بیش از دو میلیارد تومان جایزه برای دانش‌آموزان درنظر گرفته شده است.

در ادامه  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در قرآن تصریح شده است که عالم خداترس است، گفت: اینجا منظور این است انسان احساس عبودیت، بندگی و احتیاج در برابر خداوند خالق هستی را داشته باشد.

خاموشی به بیانات اولیا دین درباره علم پرداخت و تصریح کرد: پدر و مادر و رفتار نیک خانواده و تربیت درست خانواده‌ها دانش‌آموزان را به این مسیر می‌کشاند.
وی تاکید کرد: یکی از دانشمندان ما در حوزه اطلاعات شرکت‌های نفتی داشبوردی را طراحی کرد که دیگر از داشبوردهای خارجی استفاده نکنیم. این اتفاق مهمی است زیرا اگر اطلاعات داشبوردهای شرکت‌های نفتی در اختیار دشمن باشد، خیلی بد است. این یک تولید در درون بوده است و هیچ‌کس به او کمکی نکرده است. باید خودمان تلاش و کوشش کنیم و اندیشه خودمان مولد علم باشد تا قله‌ها را فتح کنیم.

سپس وزیر آموزش و پرورش طی سخنانی بیان کرد: فاصله نسل‌ها امروز از ۲۵سال بسیار کمتر و برخی معتقدند شکاف نسلی به زیر ۱۰سال رسیده است.

رضامراد صحرایی گفت: برخی اصرار دارند چرا حداکثر سن برای جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۲۲سال است. یک دلیل اخذ چنین تصمیمی همین تحولات سریع بین نسل‌هاست و باید معلمانی انتخاب شوند که بتوانند بچه‌های امروز را درک کنند.

  وی تاکید کرد: شکاف شناختی بین والدین و فرزندان و معلمان و محصلان حقیقتی اجتناب‌ناپذیر و انکارناپذیر است. بسیاری از بچه‌ها پیش از اینکه چیزی یاد بگیرند، ارزش آن از دست می‌رود. برای این تحولات باید برنامه‌ داشته باشیم.  صحرایی خطاب به دانش‌آموزان نخبه حاضر در جمع خاطرنشان کرد: اگر یک ماه آمریکا را تحریم کنیم و همه نخبگان غیرآمریکایی از این کشور خارج شوند، باید ببینید آیا از آمریکا چیزی باقی می‌ماند؟ تمام سرمایه این کشور از نخبگان کشورهای دیگر است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: هر کشوری وظیفه دارد به هر طریقی که می‌تواند در حفظ نخبگان خود بکوشد. راهکاری که آمریکا برای جذب نخبگان دیگر کشورها در پیش می‌گیرد، ناامید کردن آنهاست. نخبه واقعی باید به این مسائل آگاه باشد.

وی تصریح کرد: پایه اصلی هر برنامه‌ای که برای آینده بریزیم نخبگان جامعه ما هستند؛ نخبه‌ای که برای آینده تربیت شده باشد. امروز مأموریت اصلی ما این است که بهره‌وری را در تمامی ابعاد آن افزایش دهیم و این امر از طریق نخبگان ممکن می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: نگاه اصلی شخص رئیس‌جمهوری در بحث افزایش همدلی و مشارکت سازنده ایرانیان خارج از کشور در فضاهای مختلف آموزشی و فرهنگی کشور است، پیشنهاد دادیم از سال‌های آینده دانش‌آموزان ایرانی خارج از کشور نیز در جایزه البرز سهیم باشند چراکه این امر نمونه خوبی برای مشارکت دادن ایرانیان خارج از کشور در فضاهای آموزشی است.

محمد مهدی اسماعیلی دریاره اهمیت گسترش وقف در کشور گفت: امروز وقف وارد حوزه‌های جدید علم و فناوری شده است. در حوزه اقتصاد دریا و دانش‌بنیان‌ها تاثیر وقف را دیده‌ایم. امروز در همه طرح‌های مهم اقتصادی حوزه وقف حضور دارد.

وزیر ارشاد با اشاره به جنایت نسل‌کشی در غزه، بیان کرد: بیش از ۴هزار کودک را کشتند و این اوج قساوت است. در انقلاب اسلامی شعاری داشتیم که خون بر شمشیر پیروز است. در همین راستا اجتماعات چند صد هزار نفری در قلب اروپا و آمریکا برگزار شد. این خون مظلوم کودکان معصوم یک جریان عمومی نفرت از رژیم جنایتکار صهیونیستی را ایجاد کرده است. گفتنی است، در پایان از ۴۲ دانش‌آموز برتر کشور در دوره‌های اول و دوم متوسطه تقدیر به عمل آمد.

منبع: اطلاعات انلاین