اکبر کارگرجم بازیکن قدیمی باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار این تیم مقابل شمس آذر قزوین و بازی بعدی استقلال مقابل تراکتور همچنین اختلافات اخیر بوجود آمده بین نکونام و گل محمدی اظهاراتی را مطرح کرد. بازی هفته آینده مقابل تراکتور را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟ بدون شک هیچ مسابقه‌ای برای استقلال آسان نیست. […]

اکبر کارگرجم بازیکن قدیمی باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار این تیم مقابل شمس آذر قزوین و بازی بعدی استقلال مقابل تراکتور همچنین اختلافات اخیر بوجود آمده بین نکونام و گل محمدی اظهاراتی را مطرح کرد.

بازی هفته آینده مقابل تراکتور را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟
 
بدون شک هیچ مسابقه‌ای برای استقلال آسان نیست. همین تیم شمس آذر قزوین که از لیگ دسته پایین به بالا آمده نزدیک بود کار دست استقلال بدهد. اگر آمادگی بالای حسینی و مهار چند توپ خطرناک نبود، ممکن بود استقلال در همان قزوین شکست خورده و در نهایت بدون امتیاز به تهران برگردد اما تیم تراکتور تیمی نیست که به این راحتی از استقلال گل بخورد و برعکس تیمی است که خیلی خوب راه گلزنی به حریفانش را بلد است. علاوه بر این تراکتور به عنوان تیمی که در نزدیکی صدر جدول قرار دارد و هزینه زیادی برای این فصل کرده قطعاً از این بازی امتیاز می‌خواهد.

 نکونام و تیمش باید چه کار کنند که در این بازی نتیجه بگیرند؟
 
قطعاً تراکتور می‌خواهد با فشار زیاد از ابتدای مسابقه استقلال را عقب نگه دارد. در چنین شرایطی ارسال‌های بلند و عبور راحت از خط هافبک و دفاع تیم تراکتور می‌تواند بهترین راهکار برای رسیدن به دروازه نماینده تبریز باشد. گرچه این‌ها در حرف آسان است و در زمین مسابقه با وجود شرایط چمن و بازیکنان حریف کار سخت می‌شود اما استقلال می‌تواند از راه‌های این چنینی برای رسیدن به دروازه تراکتور نهایت استفاده را ببرد.

چه اتفاقی افتاد که استقلال در قزوین نتیجه نگرفت؟
 
کاملاً واضح بود که استقلال حریفش را دست کم گرفته است. قطعاً اگر استقلال بعد از گل زده یامگا فشار بیشتری به حریف می‌آورد می‌توانست در همان نیمه اول گل‌هایش را بزند اما استقلال حریف را دست کم گرفت و بلافاصله ضربه خورد. گلی که تیم شمس آذر قزوین زد نشان دهنده همین موضوع بود. البته حالا هم اتفاقی رخ نداده و با توجه به نتایج بد تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در هفته گذشته استقلال این فرصت را دارد که دوباره استارت بزند و از این بازی مقابل تراکتور نتایج خوب مورد نظرش را بگیرد.

مربی پرسپولیس باید جنبه‌ نتایج بد را هم داشته باشد/ اختلاف نکونام و گل محمدی باید زودتر تمام شود/ تراکتور هرکاری می‌کند تا در تهران امتیاز بگیرد

انتظار کسب نتیجه تساوی مقابل شمس آذر قزوین را داشتید؟
 
خیر اما می‌دانستم استقلال یک بازی سنگین در پیش دارد. خلاصه ای از بازی شمس آذر مقابل تراکتور را دیده بودم. این تیم فوق العاده خوب، منسجم، هجومی و با فکر بازی می‌کند. واقعاً باید به سرمربی این تیم تبریک گفت. سعید دقیقی ثابت کرده حرف‌هایی برای گفتن دارد. خوشبختانه طی سال‌های اخیر سرمربیان جوان به خوبی توانستند جای خودشان را در فوتبال ما باز کنند تا فکر و اندیشه نو به فوتبال وارد شود.

 به نظر شما این نوعی پوست اندازی در بحث سرمربیگری است؟
 
بله ما مدیون زحمات و تلاش مربیان صاحب نام بزرگ کشورمان هستیم اما به هر حال هر حرفه و شغلی بعد از چند سال نیاز به تزریق خون تازه دارد. الان هم داریم می‌بینیم مربیان جوانی مثل ویسی، گل محمدی، نکونام، ربیعی، دقیقی و امثال این‌ها با فکر نو و اندیشه تازه سبک فوتبالی تیم‌ها را تغییر داده اند. درست شبیه فوتبال لیگ‌های برتر اروپا. بطور کلی حضور مربیان جوان حال و هوای لیگ را شاداب تر کرده است.

 اما هنوز امثال آنجلوتی در رئال مادرید جام می‌آورد و قهرمانی اروپا دارد؟ قبول دارید که نمی‌توان صددرصد در این باره حرف زد؟
 
بله هیچ چیزی مطلق نیست. من این را قبول دارم که مربی پا به سن گذاشته اگر به روز باشد و فکر نو و اندیشه تازه در کارش اضافه کند قطعاً می‌تواند تیمی داشته باشد که نتایج جالب توجه هم بگیرد اما متاسفانه شاهد هستیم که برخی از مربیان پا به سن گذاشته ما دیگر حال و حوصله یادگیری ندارند و توقع دارند با همان اندوخته‌های تجربی سال‌های گذشته‌شان بتوانند در فوتبال امروز مقابل فکر تازه و برنامه سرمربیان جوان نتیجه بگیرند. خوشبختانه مدیران باشگاه‌های فوتبالی هم در این باره آگاه‌تر شده‌اند و دوست دارند هدایت تیم‌هایشان را به مربیان جوان بسپارند. یک نمونه بارز آن هم فرهاد مجیدی بود که آمد و استقلال را قهرمان کرد.

مربی پرسپولیس باید جنبه‌ نتایج بد را هم داشته باشد/ اختلاف نکونام و گل محمدی باید زودتر تمام شود/ تراکتور هرکاری می‌کند تا در تهران امتیاز بگیرد

 درباره حضور مربیان جوان صحبت کردید. درگیری‌های غیر مستقیم نکونام و یحیی گل محمدی در این مدت را چطور دیده‌اید؟
 
متاسفانه این اتفاق اصلاً خوب نبود. نمی‌خواهم جانبدارانه حرف بزنم. نه از سمت گل محمدی به نکونام و نه برعکس. به طور کلی خوب نیست مربیان تیم‌های لیگ برتری به این شکل علیه هم جبهه‌گیری کنند و موضع خصمانه به هم بگیرند. ما فوتبال بازی می‌کنیم تا سرگرم شویم. عده‌ای از برد خوشحال شوند و عده‌ای با شکست امیدوار بمانند که در بازی‌های بعد بتوانند به پیروزی برسند. این تلخی و شیرینی‌هاست که کمک می‌کند فوتبال جذاب شود. اما اگر قرار باشد جذابیت فوتبال را با بحث‌های این چنینی به سمت و سویی ببریم که رنگ و بوی خشونت و دلگیری پیدا کند آن وقت تاثیرش روی هواداران هم نمود پیدا خواهد کرد. من اصلاً موافق این کارها نیستم و دوست دارم هرچه سریع‌تر این موضوع تمام شود تا شاهد برگزاری مسابقات فوتبال و مصاحبه سرمربیان تیم‌ها در فضای دوستانه باشیم.

چرا چنین شرایطی به وجود آمد؟
 
متاسفانه همه چیز بعد از نتیجه نگرفتن پرسپولیس در انزلی استارت خورد. ما باید طاقت نتایج غیر از برد را هم داشته باشیم. این یکی از ملزومات فوتبال حرفه‌ای است. اگر قرار باشد ما فقط توقع کنیم که همیشه ببریم چنین چیزی ممکن نیست. اگر اشتباه نکنم به تازگی تیم بایرن مونیخ در جام حذفی توسط یک تیم دسته دویی یا دسته‌ سومی فوتبال آلمان حذف شد.

تیم دسته سومی ساربروکن بود!
 
بله! این‌ها ثابت می‌کند که در فوتبال هیچ اتفاقی غیر ممکن نیست و قرار نیست که همیشه تیم‌های بزرگ و صاحب نام و عنوان بتوانند برنده زمین را ترک کنند. قطعا تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس هم باید جنبه شکست و تساوی را برای خودشان به وجود بیاورند. این خیلی مهم است که ما بتوانیم تحمل خودمان را بالا ببریم. حالا هم اتفاقی نیفتاده و می‌توان دوباره همه چیز را به جای خوب اول برگرداند.

منبع: خبـر ورزشی