بر اساس اعلام اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان تهران هرگونه بکارگیری و استخدام اتباع بیگانه نیازمند استعلام کارفرمایان است.  به موجب ماده ۱۸۱ قانون کار، استخدام و بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در واحد‌های کارگاهی ممنوع است و صراحتا اعلام شده کارفرمایانی که اتباع خارجی غیر مجاز و فاقد پروانه کار یا […]

بر اساس اعلام اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان تهران هرگونه بکارگیری و استخدام اتباع بیگانه نیازمند استعلام کارفرمایان است.

 به موجب ماده ۱۸۱ قانون کار، استخدام و بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در واحد‌های کارگاهی ممنوع است و صراحتا اعلام شده کارفرمایانی که اتباع خارجی غیر مجاز و فاقد پروانه کار یا اتباعی که پروانه کار آن‌ها منقضی شده است را در کاری غیر از آنچه در پروانه کارشان ذکر شده است بپذیرند یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می‌شود، مراتب را به وزارت کار اعلام نکنند، برابر قانون به مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم می‌شوند.

دستورالعمل الزامی برای فعالیت اتباع افغان در ایران

طبق ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول بکار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند.

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران به تازگی بر لزوم استعلام کارفرمایان قبل از بکارگیری و استخدام اتباع بیگانه تاکید و اعلام کرده است: طبق ماده ۱۲۸ قانون کار، کارفرمایان مکلفند قبل از اقدام به عقد هرگونه قرارداد که موجب استخدام اتباع بیگانه می‌شود، نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در مورد امکان اجازه اشتغال تبعه بیگانه استعلام کنند.

بر اساس اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، کارفرمایان در استان تهران با مراجعه به اداره اشتغال اتباع بیگانه به نشانی تهران، خیابان میرزای شیرازی، بین خیابان شهید مطهری و کریمخان زند، کوچه شهید حسین عزیزالهی (کوچه هشتم)، جنب بوستان میرزای شیرازی، پلاک ۱ طبقه اول ساختمان اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی واحد میرزای شیرازی نسبت به استعلام نیروی کار خود از میان اتباع بیگانه اقدام کنند.

در راستای جلوگیری از اشتغال اتباع بیگانه غیرمجاز، گشت‌های مشترکی با حضور روسا و بازرسان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح استان تهران و همراهی روسا و بازرسان ادارات صمت، سازمان تامین اجتماعی، شبکه بهداشت، اتاق اصناف و پلیس امنیت آغاز شده است.

تنها در روز نخست اجرای طرح و گشت‌ها در شهرستان‌های پیشوا و بومهن، بیش از ۳۰ تبعه غیرمجاز بیگانه شناسایی و به مراجع قانونی معرفی شدند و با کارفرمایان متخلف برابر قانون برخورد شد.

ایسنا

+