حرف‌هایی که مربیان و بازیکنان در کنفرانس بعد از مسابقات می‌زنند کلیدهای بسیار مهمی است. چه رازها و قفل‌ها که با همین کلیدها باز نمی‌شود و چه آدرس‌ها که از مشکلات و اتفاقات پشت پرده نمی‌دهند! به حرف‌های علیرضا بیرانوند بعد از توقف پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان نگاه کنید؛ «۱۸ بازیکن پرسپولیس سرما خورده‌اند و […]

- اعتراف درست بیرانوند؛ چرا باید دروازه بان پرسپولیس ستاره زمین شود؟

حرف‌هایی که مربیان و بازیکنان در کنفرانس بعد از مسابقات می‌زنند کلیدهای بسیار مهمی است. چه رازها و قفل‌ها که با همین کلیدها باز نمی‌شود و چه آدرس‌ها که از مشکلات و اتفاقات پشت پرده نمی‌دهند!

به حرف‌های علیرضا بیرانوند بعد از توقف پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان نگاه کنید؛ «۱۸ بازیکن پرسپولیس سرما خورده‌اند و فکر کنم به این دلیل نتوانستیم خوب بازی کنیم. شرایط ما خیلی سخت شد و می‌توانستیم با برد این بازی شرایط را برای صعود بهتر کنیم. بااین برد شانس صعودمان به ۷۰ تا ۸۰ درصد می‌رسید ولی به هر حال شرایط خیلی سخت بود. از انتخابم به عنوان ستاره زمین خوشحال نیستم چراکه گلر پرسپولیس نباید بهترین بازیکن زمین بشود. موقعیت‌های خیلی خوبی راازدست دادیم و امیدوارم بازیهای بعدی جبران کنیم.»

او به عنوان کاپیتان و ستاره تیم – که بهترین بازیکن زمین هم انتخاب شد – یک سری حرف‌های کلی زده که وظیفه جایگاه حقوقی او به عنوان بزرگتر است. اگر من و شما هم بودیم در حمایت از تیم باید این حرف را می‌زدیم. اما بیرانوند از جایگاه شخصی خود نیز صحبت کرده و البته که کلید حل بسیاری معماها را در یک جمله خود تقدیم ما کرد. آن جمله را تشخیص می‌دهید؟

یک روز در این فوتبال تیم ملی ما در کپنهاگ مقابل تیم قدرتمند دانمارک تساوی بدون گل گرفت. هادی طباطبایی آن روز درخشان بود و رسانه‌ها به او لقب شیر کپنهاگ دادند. در فوتبال وقتی یک تیم قوی‌تر مقابل یک تیم ضعیف‌تر قرار می‌گیرد بهترین فرصت در اختیار دروازه‌بان تیم ضعیف‌تر است تا با درخشش، نام خود را سر زبان‌ها بیندازد. همین علیرضا بیرانوند در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با گرفتن پنالتی رونالدو مشهور شد. اما او کاملاً درست می‌گوید. نباید وقتی یک تیم قوی مثل پرسپولیس مقابل تیمی ضعیف‌تر مثل استقلال تاجیکستان قرار می‌گیرد، دروازه‌بان تیم پرسپولیس ستاره میدان باشد!

پرسپولیس چه به لحاظ سابقه و چه از نظر کارنامه و افتخارات گذشته، چه مهره‌های حال حاضرو چه به عنوان قهرمان ایران که استعداد و پتانسیل فوتبالش قابل مقایسه با تاجیکستان نیست، در جدول لیگ قهرمانان هم بعد از النصر تیم دوم است. پس با هر متر و معیاری پرسپولیس باید برنده این مسابقه می‌شد. پس اینکه دروازه‌بانش بهترین بازیکن زمین شود، اینکه به علیرضا بیرانوند به عنوان ستاره پرسپولیس در دوشنبه نگاه کنیم، به درستی یک افتخار نیست و خود بیرانوند هم به درستی به این نکته حساس اشاره می‌کند.

پرسپولیس باید چنین دیدارهایی را با اقتدار و با تفاضل گل بالا ببرد نه اینکه دروازه‌بانش با چند سیو درخشان مانع شکست تیم شود.

منبع: خبـر ورزشی