به گزارش زیرنویس به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیصد و بیست و پنجمین جلسه هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی به ریاست محمدعلی کی نژاد و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان اداری و استخدامی در محل ساختمان مرکزی سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد. محمدعلی کی‌نژاد […]

به گزارش زیرنویس به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیصد و بیست و پنجمین جلسه هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی به ریاست محمدعلی کی نژاد و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان اداری و استخدامی در محل ساختمان مرکزی سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد.

محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیات عالی جذب پیش از دستور جلسه ۳۲۵ هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی با ارائه گزارش مختصری از روند پیگیری ۱۶۰ پرونده جذب نخبگان و کاهش روند رسیدگی به این پرونده‌ها از چهارماه به دوماه و ۱۳ پرونده مربوط به دستگاه‌های غیر وزارتین علوم و بهداشت و گزارش روند رسیدگی پرونده‌ها در دیدار نخبگان با مقام معظم رهبری خبر داد.

در ابتدای جلسه مصوبات کارگروه رسیدگی به شکایات مورد تأیید هیات عالی جذب قرار گرفت. در ادامه جلسه موضوع ردیف‌های استخدامی مورد نیاز برای فراخوان آتی وزارتین مطرح شد که با توجه به تأخیر فراخوان اردیبهشت ماه به‌دلیل تغییر تشریفات جدید اداری در جهت سرعت بخشی به روند جذب در شهریورماه و تأخیر در فراخوان اول سال مقرر شد یکی از فراخوان‌های وزارت بهداشت در آذر برای دانشگاه‌های غیر برخوردار و دومی در دی ماه ۱۴۰۲ برای سایر دانشگاه‌ها برگزار شود و سازمان برنامه و بودجه کشور ظرف یک هفته نسبت به تعیین تکلیف تفاهم نامه سهمیه استخدامی یک هزار و ۸۷۶ نفر وزارت بهداشت ارسالی از سازمان اداری و استخدامی کشور اقدام و گزارش اقدامات به‌عمل آمده را در جلسه آتی هیأت عالی ارائه دهد.

همچنین مقررشد با هماهنگی رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت عتف و معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور مجوز فراخوان دوم وزارت علوم حداکثر تا آذر یا دی ماه سال جاری برگزار شود.

سپس گزارشی از وضعیت اساتید دروس معارف برای وزارتین در فراخوان‌ها توسط معاون آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ارائه شد. در گام نخست برای فراخوان آتی وزارتین تعداد ۵۰ سهمیه به وزارت بهداشت و تعداد ۱۰۰ سهمیه وزارت علوم در کل کشور به این امر اختصاص یابد. برای فراخوان‌های سال آینده سه معاون آموزشی هماهنگی لازم برای جذب به عمل آورده و گزارش به هیأت عالی جذب ارسال گردد.

بعد از آن گزارش مختصری از نشست استانی هیأت عالی جذب در استان گیلان مطرح و موضوعات خاص در حوزه جذب و ارتقا هیات علمی با وزیر بهداشت مطرح شد.

در ادامه جلسه موضوع اصلاح فرم توانایی علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح و با توجه به نظر معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی در خصوص تغییر دو بند در فرم مزبور پس از اخذ نظر نهایی وزارت مزبور و جمع بندی نظرات سایر اعضا در جلسه آتی هیأت عالی ارائه و پس از تصویب ابلاغ شود.

در پایان جلسه احکام تعدادی از اعضای کارگروه صلاحیت عمومی و هیأت‌های اجرائی دانشگاه‌های آیت‌الله بروجردی، علوم و معارف قرآن کریم، پژوهشگاه زلزله‌شناسی، پژوهشگاه هوا و فضا، پژوهشگاه پلیمر، دانشگاه دفاع ملی، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید باهنر، دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان، ارومیه، خراسان جنوبی، سبزوار سمنان و علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در صحن جلسه هیأت عالی جذب قرائت و تأیید شد.

منبع: مـهر