فهرست گوشی‌های گلکسی سامسونگ که دیگر به‌روزرسانی نمی‌شوند روزبه‌روز طولانی‌تر می‌شود و اکنون نوبت به سری گلکسی A و گلکسی M رسیده است.   سامسونگ رفته‌رفته تعداد به‌روزرسانی‌های گوشی هوشمند و تبلت‌های خود را کاهش می‌دهد و چند سال پس از عرضه نیز به‌روزرسانی آن‌ها را به‌طور کامل متوقف می‌کند. به‌گزارش سم‌موبایل، به‌نظر می‌رسد این […]

فهرست گوشی‌های گلکسی سامسونگ که دیگر به‌روزرسانی نمی‌شوند روزبه‌روز طولانی‌تر می‌شود و اکنون نوبت به سری گلکسی A و گلکسی M رسیده است.

 

سامسونگ رفته‌رفته تعداد به‌روزرسانی‌های گوشی هوشمند و تبلت‌های خود را کاهش می‌دهد و چند سال پس از عرضه نیز به‌روزرسانی آن‌ها را به‌طور کامل متوقف می‌کند. به‌گزارش سم‌موبایل، به‌نظر می‌رسد این ماه، فهرست گوشی‌های گلکسی سامسونگ که دیگر به‌روزرسانی نمی‌شوند از همیشه طولانی‌تر است.

 

در این فهرست، برجسته‌ترین گوشی گلکسی‌ای که دیگر هیچ‌وقت آپدیت نمی‌شود، گلکسی فولد است؛ نخستین گوشی تاشدنی سامسونگ. بقیه‌ی گوشی‌های فهرست یادشده همگی میان‌رده هستند. به‌روزرسانی گوشی‌های گلکسی A۲۰s، گلکسی A۳۰s، گلکسی A۵۰s و گلکسی A۷۰s ازاین‌پس متوقف می‌شود؛ زیرا اکنون بیش از چهار سال از عرضه آن‌ها می‌گذرد.

 

علاوه‌براین، گلکسی تب اکتیو پرو نیز که در اکتبر ۲۰۱۹ عرضه شد، دیگر به‌روزرسانی نخواهد شد. در سری گلکسی M که بهترین ویژگی‌های گلکسی A را با قیمتی پایین‌تر ارائه می‌دهند، سامسونگ تصمیم گرفته است که به‌روزرسانی‌های کمتری برای گلکسی M۲۲ و گلکسی M۵۲ منتشر کند. این گوشی‌ها در سال ۲۰۲۱ عرضه شدند و در دو سال نخست، هر سه‌ماه یک‌بار به‌روزرسانی دریافت کردند و ازاین‌پس تنها دو به‌روزرسانی در یک سال آینده دریافت می‌کنند.

 

تصمیم اخیر سامسونگ به این معنا است که گوشی‌های گلکسی M۲۲ و گلکسی M۵۲ به‌ اندروید ۱۴ و One UI ۶ آپدیت نمی‌شوند. سامسونگ پیش‌تر وعده داده بود که برای گوشی‌های گلکسی‌اش دو ارتقای سیستم‌عاملی در نظر بگیرد و پس از انتشار اندروید ۱۳ برای این دو گوشی، به وعده خود عمل کرد. البته گلکسی M۵۲ به One UI ۵.۱ نیز به‌روزرسانی شد که ویژگی‌های جذاب گلکسی S۲۳ را برای میان‌رده‌ها به‌ارمغان آورده بود.

 

اگرچه سامسونگ همواره به وعده‌های خود عمل می‌کند، به‌نظر می‌رسد با توجه به قیمت گوشی و قیمت تبلت، خریداران انتظار دارند تعداد به‌روزرسانی‌های گوشی سامسونگ و تبلت سامسونگ بیشتر باشد تا هم اهداف محیط‌زیستی سامسونگ محقق شوند، هم کاربران مجبور نباشند هر چند سال یک‌بار دستگاه خود را تعویض کنند تا از ویژگی‌های جدید بهره‌مند شوند

دیده بان

+