به گزارش زیرنویس به نقل از فارس، چهارمین نوبت وام ضروری بازنشستگان کشوری تا ساعات پایانی امشب واریز می شود. نوبت چهارم وام ضروری ۳۰میلیون تومانی این صندوق برای واجدین شرایط تا آخر وقت امشب (یکشنبه) واریز می شود. با توجه به تاخیر پرداختی وام های ضروری، با هماهنگی های انجام شده با بانک صادرات […]

به گزارش زیرنویس به نقل از فارس، چهارمین نوبت وام ضروری بازنشستگان کشوری تا ساعات پایانی امشب واریز می شود.

نوبت چهارم وام ضروری ۳۰میلیون تومانی این صندوق برای واجدین شرایط تا آخر وقت امشب (یکشنبه) واریز می شود.

با توجه به تاخیر پرداختی وام های ضروری، با هماهنگی های انجام شده با بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل و تامین اعتبار لازم از سوی این بانک، نوبت چهارم وام ۳۰ میلیون تومانی تا آخر امشب (یکشنبه ۱۶مهرماه) به حساب بیش از ۳۲ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط واریز می شود.

گفتنی است، این تسهیلات با کارمزد سالانه ۴درصد و اقساط ۳۶ماهه به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود.

وام بازنشستگان یا همان وام ضروری از خدمتی از سوی صندوق بازنشستگی کشور برای بازنشستگان است. وام بازنشستگان از طریق ثبت نام یا بصورت حضوری از صندوق بازنشستگی کشوری به این قشر اعطا میشود. برای دریافت وام بازنشستگان شرایط خاصی وجود دارد. اقساط وام بازنشستگان بسیار کم و اغلب ۳ تا ۴ درصد میباشد. در اندیشه معاصر جدیدترین اخبار از وام بازنشستگان را برای شما قرار میدهیم که در ادامه میتوانید مشاهده کنید.

ثبت نام از تاریخ ۲۰تا ۳۰ آبان ماه سال جاری صرفا از طریق کانون‌های بازنشستگی و سامانه غیرحضوری سازمان به نشانی es.tamin.ir و از منوی مستمری بگیران انجام خواهد شد.

ثبت نام وام نیاز به هیچگونه پیگیری حضوری نداشته و در صورت تایید، مراتب آن از طریق پیامک سازمان تأمین اجتماعی اطلاع رسانی خواهد شد.

سهمیه وام بیست میلیون تومانی بازنشستگان محدود است و به همین دلیل، دریافت آن منوط به شرایطی است از جمله دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸سال، عدم مسدودی حساب و استفاده نکردن از تسهیلات بانکی در سه سال گذشته. بازنشستگان کارگری به این شرایط به خصوص محدوده سنی و سقف مستمری انتقاد دارند.

چند نفر از بازنشستگان توانستند وام بگیرند؟

امسال مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۲۰ میلیون تومان است؛ با وجود ناچیز بودن این مبلغ، بازهم صف انتظار طولانی‌ست و در ماه هشتم سال هنوز بازنشستگان بسیاری منتظر واریز وام هستند.

علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در این رابطه می‌گوید: امسال پرداخت وام بازنشستگان دیر آغاز شد؛ اما از زمان شروع تا امروز بخشی از سهمیه‌ها پرداخت شده؛ مشخص نیست پرداخت وام تا چه ماهی ادامه دارد؛ معمولاً تامین اجتماعی تا پایان بهمن وام‌ها را پرداخت می‌کند و اسفند دیگر خبری از پرداخت وام نیست.

او ادامه داد: در هر صورت باید به تعداد بسیاری بیشتری از بازنشستگان وام بپردازند تا بتوانیم به آن عددی که ابتدای سال اعلام کردند برسیم؛ سهمیه پرداخت وام در هرماه ۴۰ هزار نفر در سراسر کشور است که در شهر تهران هر ماه به حدود ۸ هزار بازنشسته وام پرداخت می‌شود.

به گفته دهقان‌کیا، تا امروز که در ماه هشتم سال هستیم، در شهر تهران به کمی بیش از ۱۸ هزار بازنشسته تامین اجتماعی، وام ۲۰ میلیون تومانی پرداخت شده است.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران با بیان اینکه تا پایان سال بایستی تعداد واریزی‌ها حداقل ۲.۵ برابر شود تا به رقمی که ابتدای سال مدیرعامل تامین اجتماعی اعلام کرده برسیم؛ می‌افزاید: پرداخت وام مربوط به مهر و آبان تمام شده و باید منتظر واریزی‌های آذر، دی و بهمن بمانیم.

او در پایان می‌گوید: امیدواریم سازمان تامین اجتماعی اعتبار مناسب و مکفی برای وام بازنشستگان در نظر بگیرد تا همه بازنشستگانِ منتظر بتوانند وام بیست میلیون تومانی را که مبلغ آن بسیار ناچیز و ناکافی ست، دریافت کنند.