چهارمین و آخرین دوره از رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا به هفته دوم فعالیت خود رسید؛ آن‌هم در حالی‌که در گروه دوم رقابت‌ها، خاتون ایران در گام نخست با ۳ گل مغلوب سیدنی استرالیا شد و اینچئون هیوندای کره‌جنوبی هم توانست با نتیجه ۲ بر صفر مقابل نسف‌قارشی ازبکستان به پیروزی برسد. براساس برنامه‌ریزی […]

- شکست تلخ خاتون ایران مقابل هیوندای کره/ بی‌تجربگی علیه امتیاز تاریخی!

چهارمین و آخرین دوره از رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های فوتبال زنان آسیا به هفته دوم فعالیت خود رسید؛ آن‌هم در حالی‌که در گروه دوم رقابت‌ها، خاتون ایران در گام نخست با ۳ گل مغلوب سیدنی استرالیا شد و اینچئون هیوندای کره‌جنوبی هم توانست با نتیجه ۲ بر صفر مقابل نسف‌قارشی ازبکستان به پیروزی برسد. براساس برنامه‌ریزی انجام شده، امروز (پنجشنبه) دو تیم خاتون ایران و اینچئون هیوندای کره‌جنوبی برابر هم قرار گرفتند و دیگر مسابقه این گروه را هم تیم‌های سیدنی استرالیا و نسف‌قارشی ازبکستان برگزار خواهند کرد.

شاگردان مرضیه جعفری که در دیدار اول خود برابر قهرمان پرآوازه فوتبال استرالیا، نمایش قابل‌قبولی را از خود به اجرا در آوردند، در حالی امروز برای نخستین‌بار در تاریخ فوتبال باشگاهی و ملی زنان ایران برابر نماینده‌ای از کره‌جنوبی قرار گرفتند که در ۲ روز گذشته، سرایت ویروس آنفولانزا به بازیکنان خاتون باعث شد تا بازیکنانی مانند زهرا سربالی و مونا حمودی درگیر آنفولانزا شوند و حمودی شانس حضور در ترکیب تیمش را از دست داد. در نقطه مقابل، کره‌ای‌ها در اندیشه کسب دومین برد پیاپی‌شان بودند تا بتوانند گامی بلند در مسیر رسیدن به مرحله فینال رقابت‌ها بردارند.

ترکیب خاتون ایران

زهرا خواجوی، سرشین کمانگر، بهناز طاهرخانی، گلنوش خسروی، شهناز جعفری‌زاده، ملیکا محمدی، زهرا سربالی (از دقیقه ۷۶: سارا دیدار)، فاطمه گرائیلی، سمانه چهکندی، زهرا قنبری (از دقیقه (۲+۹۰): عاطفه رمضانی‌زاده) و نگین زندی

سرمربی: مرضیه جعفری

ترکیب اینچئون هیوندای کره‌جنوبی

کیم مین جانگ، لیم سون جو، لی دئوکجو، یون هایین (از دقیقه ۶۹: اینس نِرهی)، کیم دو یون، لی سی اون، اوه یون هی، لی سو هی (از دقیقه ۴۶: جانگ چانگ)، بائک جین جو (از دقیقه ۴۶: نام گونگ یِجی)، چوی یو جونگ (از دقیقه ۴۶: یونگ سئو لبین) و کانگ چائه ریم (از دقیقه ۸۶: کیم هی ری)

سرمربی: کیم یون سوک

مرضیه جعفری با توجه به شرایط ویژه به‌وجود آمده در اردوی خاتون، تصمیم به انجام ۲ تغییر در ترکیب اصلی تیمش گرفت و به جای مونا حمودی و عاطفه رمضانی‌زاده، گلنوش خسروی و فاطمه گرائیلی وارد ترکیب خاتون شدند. در نقطه مقابل، کره‌ای‌ها نسبت به دیدار نخست مقابل نسف‌قارشی ازبکستان، ۸ تغییر در ترکیب تیمش داشتند تا کیم یون سوک با سیمایی متفاوت تیمش را در جدال با حریف ایرانی به میدان بفرستد.

دو تیم از ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه جار ازبکستان کار خود را آغاز کردند؛ آن‌هم در حالی‌که پیش از شروع مسابقه، بارش شدید تگرگ و باران در ورزشگاه در حال باریدن بود. در دقایق ابتدایی مسابقه، خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی نبود و با وجود مالکیت بیشتر بازیکنان اینچئون هیوندای بر توپ‌ومیدان، اما آن‌ها در خلق موقعیت گلزنی ناکام بودند. بائک جین جو در دقیقه ۱۰ اولین شوت مسابقه امروز را به‌ثبت رساند که ضربه او از کنار دروازه خاتون به بیرون رفت.

شاگردان جعفری به دنبال مدیریت بازی در خط دفاعی بودند و چشم به ضدحملات دوخته بودند که بهترین موقعیت نیمه نخست، روی یک کار تیمی زیبا در دقیقه ۲۰ خلق شد اما فرار دیدنی نگین زندی و عبور او از دروازه‌بان اینچئون هیوندای، به گل اول خاتون ختم نشد و ضربه زندی به شکلی ناباورانه از کنار دروازه به بیرون رفت تا فرصتی ایده‌آل برای ثبت اولین گل خاتون در فصل جدید رقابت‌های جام باشگاه‌های زنان آسیا از دست برود. کره‌ای‌ها به دنبال آن بودند تا با استفاده از شوت‌های از راه دور دروازه خاتون را باز کنند اما ضربات آن‌ها جایی در چارچوب دروازه نماینده ایران نداشت.

زهرا خواجوی در دقیقه ۳۱ با خروج خوب خود سد راه خلق یک موقعیت جدی گلزنی برای اینچئون هیوندای شد و در دقیقه ۳۴،  لی سو هی را مهار کند و اولین شوت در چارچوب کره‌ای وارد دروازه خاتون نشد. دروازه‌بان نماینده ایران در واپسین دقیقه نیمه نخست، اشتباه مهلکی انجام داد و توپ در آستانه ورود به دروازه خاتون بود که چوی یو جونگ در استفاده از این موقعیت بی‌دقت بود و ضربه او از کنار دروازه خاتون به بیرون رفت تا نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کند.

سیوک با توجه به نمایش ضعف تیمش در نیمه نخست، تصمیم به تغییرات تهاجمی در بین دو نیمه گرفت و ۳ تغییر همزمان را در ترکیب اینچئون هیوندای کره‌جنوبی انجام داد. خاتون در نیمه دوم بازی را بهتر آغاز کرد و نگین زندی در دقیقه ۴۹ این فرصت را داشت تا گل اول مسابقه ر ابه‌ثمر برساند اما شوت او در اختیار کیم مین جانگ قرار گرفت. رفته‌رفته کره‌ای‌ها توپ‌ومیدان را در اختیار گرفتند و داور مسابقه برخورد شکل گرفته در محوطه جریمه خاتون را پنالتی تشخیص داد که در دقیقه ۵۸، نام گونگ یِجی ستاره تعویضی اینچئون هیوندای توانست گل اول مسابقه را به‌ثبت برساند.

بازیکنان خاتون بعد از دریافت گل یکپارچه حمله شدند و به دنبال رسیدن به گل تساوی بودند که خیلی زود این مهم محقق شد و روی پاس در عمق زیبای فاطمه گرائیلی، فرار سرعتی نگین زندی این‌بار به‌ثمر نشست و او با ضربه دقیق خود دروازه تیم کره‌ای را باز کرد تا در دقیقه ۶۱ بازی به تساوی کشیده شود. در ادامه، شاگردان جعفری روی ارسال یک ضربه ایستگاهی فرصت رسیدن به گل دوم را داشتند که ضربه ملیکا محمدی را دروازه‌بان اینچئون هیوندای مهار کرد.

اینس نِرهی ستاره ساحل‌عاجی اینچئون هیوندای از دقیقه ۶۹ به جای مدافع تیمش وارد زمین مسابقه شد تا ترکیب تیم کره‌ای تهاجمی‌تر شود و در نقطه مقابل هم سارا دیدار به جای زهرا سربالی به ترکیب خاتون اضافه شد. پیش از ورود دیدار به زمین مسابقه، یک فرصت ایده‌آل گلزنی نصیب خاتون شد که فرار سرعتی و پاس زیبای نگین زندی با اشتباه زهرا قنبری در جای‌گیری به او نرسید تا نماینده ایران ناکام در رسیدن به گل دوم باشد. در دقیقه ۷۸، اشتباه سارا دیدار در دفع توپ باعث شد تا جانگ چانگ ستاره باتجربه اینچئون هیوندای صاحب توپ شود و او با ضربه‌ای دقیق گل دوم مسابقه را به سود تیمش به‌ثمر رساند.

زهرا خواجوی در دقیقه ۸۱ ضربه اینس نِرهی را مهار کرد تا همچنان نتیجه بازی ۲ بر یک باقی بماند. کره‌ای‌ها که به لحاظ آمادگی جسمانی در شرایط بهتری نسبت به خاتون قرار داشتند در دقایق پایانی مسابقه بر توپ‌ومیدان تسلط بیشتری پیدا کردند و توانستند حتی تیرک دروازه خاتون را هم به لرزه در بیاورند. مصدومیت زهرا قنبری در وقت‌های تلف شده باعث شد تا از توان هجومی خاتون کاسته شود و شاگردان مرضیه جعفری در جبران دوباره گل خورده ناکام بودند تا اولین تقابل نماینده‌ای از فوتبال زنان ایران و کره‌جنوبی با برتری ۲ بر یک اینچئون هیوندای مقابل خاتون به پایان برسد.

سیدنی استرالیا و نسف‌قارشی ازبکستان دیگر مسابقه امروز (پنجشنبه) را در گروه دوم برگزار می‌کنند؛ مسابقه‌ای که از ساعت ۱۶:۳۰ آغاز خواهد شد. خاتون ایران در سومین و آخرین مسابقه‌اش در مرحله گروهی رقابت‌ها باید روز یکشنبه بیست‌ویکم آبان‌ماه از ساعت ۱۶:۳۰ به مصاف نسف‌قارشی ازبکستان برود که با توجه به میزبانی ازبک‌ها از مسابقات گروه دوم، به نظر می‌آید شاگردان مرضیه جعفری کار سختی برابر تیمِ میزبان داشته باشند.

منبع: خبـر ورزشی