اظهارات تند نیکی هیلی علیه ایران در سازمان ملل
اظهارات تند نیکی هیلی علیه ایران در سازمان ملل

نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل مدعی شد که ایران، روسیه و چین در یک «ائتلاف نامقدس» هستند.

 

نیکی هیلی ، در مناظره مقدماتی جمهوری خواهان در میامی فلوریدا، مدعی شد که پکن و مسکو، تهران را تامین مالی می‌کند؛ چین با خرید نفت از ایران و روسیه با خرید پهپاد از این کشور، در حال حمایت مالی از جمهوری اسلامی هستند.

او در ادامه سخن پراکنی‌های خود گفت: ایران حامی حماس، حزب الله و سایر گروه‌های شبه نظامی در خاورمیانه است و اگر حمایت ایران نباشد حماس و حزب الله و حوثی‌ها نبودند و نیرو‌های مقاومت عراق و سوریه نیز نیرو‌های آمریکایی را هدف قرار نمی‌دادند.

به گزارش فاکس نیوز، هیلی با پیش کشیدن آزادسازی منابع بلوکه شده ایران ضمن انتقاد از دولت جو بایدن، مدعی شد باید با ایران از موضع قدرت وارد شد، ولی دولت بایدن درصدد بازگشت به توافق هسته‌ای است.

او در ادامه اظهارات خود خواستار «تسلیح» تایوان با هدف بازدارندگی چین شد.

هیلی و سایر نامزد‌های ریاست جمهوری جمهوریخواه آمریکا، کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی، ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا، ویوک راماسوامی از تجار آمریکایی و سناتور تیم اسکات از کارولینای جنوبی، همگی موافق بودند که حماس باید حذف شود.

به گزارش زیرنویس، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل موضع خود در حمایت از رژیم صهیونیستی را تکرار کرد و گفت: «واشنگتن به تل آویو نیاز دارد و نباید به آن امر و نهی کند. بلکه باید از اسرائیل برای نابود کردن حماس حمایت کند.»

هیلی در بخش دیگری از اظهارات خود خواستار پرداخت بدهی ملی، شفافیت در کلاس‌های درس، کاهش نرخ جرم و جنایت و ایمن سازی مرز‌های کشورش شد.

منبع: اطلاعات انلاین