۸ سیاره مشابه زمین در کیهان کشف شد

خبرآنلاین نوشت: اکثر این سیارات که در مجموع بالای ۵۵۰۰ سیاره قرار هستند، توسط تلسکوپ فضایی کپلر شناسایی شده‌اند. اما در چند سال گذشته، ماهواره بررسی سیارات فراخورشیدی گذر ناسا (TESS) به طور پیوسته جهان‌های بیگانه جدیدی را به فهرست سیاره‌ای در حال رشد ما از کیهان اضافه کرده‌است. گروهی از دانشمندان به رهبری پریاشکومار […]

- ۸ سیاره مشابه زمین در کیهان کشف شد

گروهی از دانشمندان به رهبری پریاشکومار میستری، دکترای تس، از یک روش آماری برای بررسی مقادیر زیاد داده‌های TESS در آسمان شب استفاده کرده‌اند. دانشجوی دانشگاه نیو ساوت ولز، از کشف احتمالی هشت سیاره فراخورشیدی جدید گزارش داده‌اند. علاوه بر این، به گفته ناسا، هر یک از این سیارات به عنوان یک “ابر زمین” در نظر گرفته می‌شود، کلاسی از سیاره فراخورشیدی که بزرگتر از زمین اما کوچکتر از نپتون است.

تا به امروز، TESS تقریباً ۴۰۰ سیاره فراخورشیدی را تأیید کرده‌است و ۶۹۷۷ سیاره دیگر در انتظار تأیید هستند. ماهواره ستارگان مجاور را رصد می‌کند و منتظر افت یا نوسانات درخشندگی ستارگان است.

منبع: اطلاعات انلاین