به گزارش زیرنویس، در حاشیه شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی «اکو» در تاشکند ازبکستان، «الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان با حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی دیدار کرد. رئیس جمهور در این دیدار با استقبال از رو به گسترش بودن روابط دو کشور و تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان از جمله […]

به گزارش زیرنویس، در حاشیه شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی «اکو» در تاشکند ازبکستان، «الهام علی‌اف» رئیس جمهوری آذربایجان با حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی دیدار کرد.

رئیس جمهور در این دیدار با استقبال از رو به گسترش بودن روابط دو کشور و تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان از جمله قره‌باغ، نسبت به صدور خدمات فنی-مهندسی و مشارکت در بازسازی این منطقه اعلام آمادگی کرد.

رئیسی ضمن ابراز خرسندی از توافق دو کشور برای رفع مشکلات منطقه، بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای تکمیل هر چه سریع‌تر مسیر آغبند جهت اتصال جمهوری آذربایجان به نخجوان تاکید کرد و گفت: به‌رغم خواست دشمنان روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان رو به گسترش است و توطئه‌های بدخواهان دو کشور با شکست مواجه شده است.

رئیس جمهور روابط ایران و جمهوری آذربایجان را فراتر از روابط سیاسی و همسایگی و مبتنی بر پیوند عمیق و ناگسستنی دو ملت توصیف و تصریح کرد: اراده ما نیز به عنوان مسئولین دو کشور بر گسترش و توسعه روابط فی‌مابین در حوزه‌های مختلف استوار است.

«الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان نیز در این دیدار اراده مقامات دو کشور را در تحکیم و جان بخشیدن به روابط فیمابین بسیار حائز اهمیت دانست و ضمن تقدیر از مواضع رئیسی درباره حاکمیت دولت آذربایجان بر تمامیت ارضی این کشور، تفاهم و همکاری‌های منطقه‌ای ایران و آذربایجان را در جهت منافع دو کشور و دو ملت بسیار سودمند دانست.

رئیس جمهور آذربایجان تبادل هئیت‌های دیپلماتیک میان ایران و آذربایجان را حاکی از رشد تصاعدی روابط و موجب تقویت تعاملات و مناسبات تهران-باکو عنوان کرد و گفت: تلاش برخی کشورهای بیگانه برای ایجاد اخلال در روابط دو کشور نتیجه‌ای در بر نداشته و پس از این هم نخواهد داشت.

در این دیدار رؤسای جمهور ایران و آذربایجان بر تقویت همکاری‌های ترانزیتی و انرژی و افزایش تعاملات در این بخش‌ها تاکید کردند.

رئیسی و الهام علی‌اف همچنین تأمین امنیت منطقه را تنها از طریق همکاری‌های درون منطقه‌ای میسر دانسته و هرگونه دخالت غرب را به ضرر کشورهای منطقه توصیف کردند.

منبع: مـهر