اشغالگران مانع آتش بس می‌شوند
اشغالگران مانع آتش بس می‌شوند

مشاور رسانه ای رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که اشغالگران مانع آتش بس می‌شوند.

 

به گزارش زیرنویس، به نقل از المیادین، «طاهر النونو»، مشاور رسانه‌ای «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی حماس، دستیابی به توافق آتش بس با اشغالگران را رد کرد.

مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس درباره آتش بس در جنگ غزه گفت: «موضوع آتش بس چند روزی است که مورد بحث قرار گرفته و اشغالگران مانع این موضوع می‌شوند. هرگونه توافق در مورد آتش بس و آزادی اسرا توسط اشغالگران اسرائیل مختل می‌شود.»

النونو به المیادین گفت که نتانیاهو هرگونه آتش بس را رد می‌کند، زیرا نمی‌خواهد مسئله اسرا را برای طولانی شدن نبرد حل کند، هرچند برادران ما در قطر تلاش زیادی برای دستیابی به یک آتش بس رضایت بخش دارند و زمانی که تلاش‌ها تکمیل شد و توافقی در مورد آتش بس حاصل شد، بلافاصله این موضوع را به مردم خود اعلام خواهیم کرد.

طاهر النونو افزود: «اعلام آتش بس ۴ ساعته به صورت یک طرفه اعلام شد و ما به دلیل تجربیات قبلی به اشغالگران اعتماد نداریم. آتش بس ۴ ساعته تلاشی برای ریختن خاکستر در چشم است. باز کردن گذرگاه رفح حق فلسطینیان است و ما هیچ تاییدیه ای مبنی بر باز شدن این گذرگاه در زمان آتش بس دریافت نکرده‌ایم، هرچند ما از فشارهای بین المللی بر اشغالگران برای باز کردن گذرگاه رفح و کمک رسانی حمایت می‌کنیم.»

النونو در ادامه گفت: فلسطینی‌ها از تجربه ۱۹۴۸ درس روشنی گرفتند و به سرزمین خود چسبیده و از آوارگی خودداری می‌کنند.

مشاور رسانه‌ای اسماعیل هنیه در ادامه سخنانش گفت: «رژیم اشغالگر اسرائیل خسارات خود را در نوار غزه پنهان می‌کند و هر روز از یک کشته صحبت می‌کند در حالی که تعداد کشته شدگان آن ده‌ها نفر بیشتر است.»

مشاور هنیه همچنین درباره مذاکرات در مصر گفت: «جلسات هنیه در مصر بر چگونگی توقف تجاوز و کمک رسانی از طریق گذرگاه رفح متمرکز بوده است.»

این مقام فلسطینی همچنین تاکید کرد: «اشغالگران به دلیل شکستی که با آن مواجه هستند، از اهدافی که برای نبرد تعیین کرده بودند عقب نشینی کردند.»

درباره آزادی اسرا نیز، النونو گفت: «موضوع اسرای نظامی اسرائیلی که در دست حماس هستند باز نشده است و آزادی آنها در ازای تمام اسرای فلسطینی خواهد بود، هرچند: بین آنچه از میانجی‌ها در جریان مذاکرات می‌شنویم و سخنان مقامات اشغالگر تفاوت وجود دارد.»

ساعتی پیش از این نیز، ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن دو نظامی خود اعتراف و اعلام کرد که سرگرد «دوف موشیه کوگان» (۳۲ ساله) از یگان شلداگ در درگیری‌های غزه کشته شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرد که گروهبان «رونی ایشل» (۱۹ ساله) که در حمله هفتم اکتبر حماس کشته شده بود، تازه جسد او پیدا شده است.

از سوی دیگر وزیر خارجه انگلیس در دیدار با فیصل بن فرحان، همتای سعودی وی در ریاض، بدون اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم بی‌دفاع این منطقه، مدعی شده است که لندن درخواست‌ها برای برقراری آتش‌بس در غزه را درک می‌کند!

وی در دیدار با فرحان مدعی شد: قبلاً هم گفته‌ایم که درخواست‌ها برای آتش‌بس قابل درک است ولی ما همچنین درک می‌کنیم که اسرائیل برای تأمین ثبات و امنیت خود اقدام می‌کند.

کلورلی در ادامه مدعی شد: البته ما می‌خواهیم که این شرایط وحشتناک هرچه سریع‌تر حل و فصل شود. چالش اصلی، نیازهای بشردوستانه مردم غزه است. درخواست برای آتش‌بس آسان و در واقع برقراری صلح به مراتب دشوارتر است. ما نسبت به ایجاد صلح پایدار که هم ضامن امنیت اسرائیل بوده و هم امنیت فلسطینیان را تأمین کند، پایبندیم!

منبع: مـهر