اعتراف صهیونیست‌ها به کشته شدن دو نظامی دیگر
اعتراف صهیونیست‌ها به کشته شدن دو نظامی دیگر

ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن دو نظامی دیگر خود اعتراف کرد.

 

به گزارش زیرنویس، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن دو نظامی خود اعتراف و اعلام کرد که سرگرد «دوف موشیه کوگان» (۳۲ ساله) از یگان شلداگ در درگیری‌های غزه کشته شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرد که گروهبان «رونی ایشل» (۱۹ ساله) که در حمله هفتم اکتبر حماس کشته شده بود، تازه جسد او پیدا شده است.

از سوی دیگر وزیر خارجه انگلیس در دیدار با فیصل بن فرحان، همتای سعودی وی در ریاض، بدون اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار مردم بی‌دفاع این منطقه، مدعی شده است که لندن درخواست‌ها برای برقراری آتش‌بس در غزه را درک می‌کند!

وی در دیدار با فرحان مدعی شد: قبلاً هم گفته‌ایم که درخواست‌ها برای آتش‌بس قابل درک است ولی ما همچنین درک می‌کنیم که اسرائیل برای تأمین ثبات و امنیت خود اقدام می‌کند.

کلورلی در ادامه مدعی شد: البته ما می‌خواهیم که این شرایط وحشتناک هرچه سریع‌تر حل و فصل شود. چالش اصلی، نیازهای بشردوستانه مردم غزه است. درخواست برای آتش‌بس آسان و در واقع برقراری صلح به مراتب دشوارتر است. ما نسبت به ایجاد صلح پایدار که هم ضامن امنیت اسرائیل بوده و هم امنیت فلسطینیان را تأمین کند، پایبندیم!

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفته است که دردها و مصیبت‌های ملت فلسطین نه از هفتم اکتبر بلکه با آواره شدن از ۷۵ سال پیش آغاز شده است.

«محمد اشتیه» طی سخنانی در رام الله افزود: تلاش‌های اشغالگران برای کوچاندن اجباری ملت فلسطین تا این لحظه متوقف نشده است. جنگ رژیم اشغالگر اسرائیل فقط علیه حماس نیست بلکه علیه کل ملت فلسطین است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون ۲۵۰ فلسطینی در کرانه باختری به‌دست نظامیان اشغالگر شهید شده‌اند. توزیع ۲۷ هزار قطعه سلاح در میان شهرک نشینان صهیونیست به معنای صدور مجوز قتل برای فلسطینیان است. از این رو، ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس اشغالی و غزه به دفاع و محافظت بین المللی نیاز دارد.

اشتیه تصریح کرد: کمک‌های بشردوستانه باید به همه مناطق نوار غزه و نه فقط مناطق جنوبی ارسال شود. ما با احداث اردوگاه در مناطق جنوبی نوار غزه مخالف هستیم زیرا این اقدام باعث تخلیه مناطق شمالی نوار غزه از ساکنان اصلی آن می‌شود.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان همچنین گفت که در هر ساعت ۶ کودک و ۷ زن فلسطینی به‌دست نظامیان اشغالگر و شهرک‌نشینان صهیونیست به شهادت می رسند.

همچنین وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به ۱۰۸۱۲ نفر خبر داد.

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه در نشست خبری گفت در حملات هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون ۱۰ هزار و ۸۱۲ فلسطینی شهید شده‌اند که ۴ هزار و ۴۱۲ نفر آنها کودک و ۲ هزار و ۹۱۸ نفر آنها زن و ۶۶۷ نفر سالخورده هستند.

به گفته وی شمار زخمی‌ها هم ۲۶ هزار و ۹۰۵ نفر افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه همچنین از توقف فعالیت دو بیمارستان چشم پزشکی و روانپزشکی غزه و همچنین تمام خدمات درمانی متعلق به کودکان در غزه خبر داد و افزود که شمارش معکوس برای توقف خدمت در بیمارستان اندونزی و سایر بیمارستان‌ها آغاز شده است.

وی تصریح کرد: رژیم اشغالگر از سلاح گرسنه کردن علیه بیماران و مجروحان در بیمارستان‌های غزه استفاده می‌کند. ۹۰۰ هزار نفر از ساکنان غزه در مناطق شمالی غزه بی سرپناه شده‌اند و به دارو دسترسی ندارند. اوضاع به حدی رسیده است که سازمان آن روا هم ساکنان غزه و بیماران آن را به حال خود رها کرده است.

منبع: مـهر