این نوشیدنی‌ها خواب آرامش بخشی را به شما هدیه می‌کند
این نوشیدنی‌ها خواب آرامش بخشی را به شما هدیه می‌کند

اگر از کمبود خواب یا بی خوابی خود کلافه شده اید، فهرست زیر از دارو‌های گیاهی را امتحان کنید.

 

به گزارش زیرنویس، امروزه بسیاری از مردم از کمبود خواب و مشکل بی خوابی خود گلایه می کنند. کارشناسان علم طب سنتی با معرفی داروهای گیاهی خواب آور تلاش کرده اند تا  راه حلی مناسب برای درمان بی خوابی و ارامش این افراد ارائه کنند.

به باور این گروه از پزشکان، استفاده از مکمل های گیاهی یا مصرف خود گیاه، یکی از بهترین راه ها برای غلبه بر مشکل بی خوابی است.

۱. سنبل الطیب:

براساس دستورالعمل پزشکان طب سنتی، هر شب ۲ ساعت قبل از خواب یک قاشق چایخوری ریشه سنبل الطیب خشک شده را در یک فنجان آب داغ بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود و سپس بنوشید.

۲. رعایت رژیم غذایی:

گروهی از غذاها به روند کیفیت مطلوب یک خواب آرامش بخش کمک می کنند. این غذاها را در فهرست تغذیه خود قرار دهید.

مواد غذایی سرشار از تریپتوفان
کربوهیدرات های پیچیده
غذاهای غنی از منیزیوم
شیر گرم
ویتامین های B

۳. عناب:

روزانه به اندازه یک مشت از عناب را درون دو تا سه فنجان آب بجوشانید و بعد از چند دقیقه بنوشید.شما می توانید این ترکیب را سرد و یا داغ، به طور دلخواه مصرف کنید.

۴. دانه های زیره سبز:

هر شب یک قاشق چای خوری پودر زیره سبز را در شعله کم به مدت ۵ ثانیه بجوشانید و به یک فنجان آب اضافه کنید.  این دمنوش را پنج دقیقه قبل از خواب استفاده کنید.

۵. بادرنجبویه:

این گیاه نیز همانند سنب الطیب دارای اثرات آرام بخش است.این ماهیت آن، باعث می شود تا بر میزان و کیفیت خواب نیز تاثیر داشته باشد.

۶. زعفران:

مکمل زعفران یا چای زعفرانی برای غلبه بر بی خوابی معجزه می کند. مقداری کمی از این گیاه را به مدت ۲ دقیقه درون شیر گرم بجوشانید و  کمی اعسل به آن اضافه کنید و قبل از خواب بنوشید.

۷. سیر:

یک عدد سیر را خرد کرده و به یک فنجان شیر بیافزایید و سپس یک چهارم فنجان آب به این ترکیب اضافه کنید و آن را بجوشانید و سپس بنوشید.این نوشیدنی را ۵ دقیقه قبل از خواب میل کنید.

۹. آب زغال اخته:

زغال اخته، به شدت باعث کاهش سرگیجه، بیخوابی و اضطراب ناشی از آن می شود. این گیاه اثر آرام بخشی دارد و اعصاب های تحت فشار را آرام می کند.

۲ قاشق چایخوری از آب زغال اخته را با یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید و هر شب قبل از خواب از آن استفاده نمایید.

۱۰. چای بابونه:

چای بابونه یکی از معروف ترین داروهای طبیعی برای کمک به بهبود خواب و استراحت است. این گیاه کمک قابل توجهی به آرام کردن اعصاب نیز می کند. شما می توانید این چای را با یک طعم دهنده شیرین که باب میلتان است، ترکیب کنید و هر شب قبل از خواب بنوشید.

۱۱. عسل و سرکه سیب:

شما می توانید با استفاده از یک فنجان عسل و دو قاشق چایخوری سرکه سیب،یک تونیک مفید تهیه کنید و این تونیک را هر شب قبل از خواب بنوشید و از آن لذت ببرید.

منبع: اطلاعات انلاین