حشمت مهاجرانی سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با زیرنویس، درباره مسائل مختلف روز فوتبال کشور از جمله باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و مسایل اقتصادی باشگاه‌ها اظهاراتی را مطرح کرد. خارجی‌هایی به پرسپولیس می‌آیند که بی‌مطالعه خریداری شدندبا توجه به حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا باید در رابطه با این تیم بگویم یک […]

حشمت مهاجرانی سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با زیرنویس، درباره مسائل مختلف روز فوتبال کشور از جمله باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و مسایل اقتصادی باشگاه‌ها اظهاراتی را مطرح کرد.

خارجی‌هایی به پرسپولیس می‌آیند که بی‌مطالعه خریداری شدند
با توجه به حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا باید در رابطه با این تیم بگویم یک مدیریت خوب در کوتاه و طویل مدت می‌تواند اثراتش را روی تیم در زمین فوتبال نشان بدهد و ما آن را به خوبی لمس کنیم اینجا منظور از مدیریت کار سرمربی و کادر فنی تیم است. یحیی گل‌محمدی شناخت کافی از پرسپولیس دارد و متقابلاً بازیکنان این تیم هم شناخت کاملی از نحوه مدیریت و سرمربیگری گل‌محمدی دارند اما گاهی بازیکنان خارجی بدون کیفیت در این تیم حضور پیدا می‌کنند که متاسفانه با مطالعه خریداری نشده‌اند.

خوب نیست که پرسپولیس متّکی به ترابی و امیری باشد!
این خوب نیست که ما هنوز در پرسپولیس باید انگشت روی بازیکنان گذشته بگذاریم و تکیه‌گاه تیم پرسپولیس را نفراتی همچون مهدی ترابی، وحید امیری و امید عالیشاه بدانیم. در استقلال هم همین است. متاسفانه هنوز جای خالی محمد محبی و مهدی قایدی در این تیم پر نشده است که این نشان می‌دهد ما در همه زمینه‌ها نیاز به تزریق نسل جدید و جوان به فوتبال باشگاهی داریم. یا اگر بازیکن خارجی به خدمت می‌گیریم لااقل بازیکنانی باشند که بتوانند گلیم تیم را از آب بیرون بکشند.

نگویید پرسپولیس حذف شده است
پرسپولیس هم بازیکن خوب دارد هم مربی خوب، فقط عدم انجام بازی هماهنگ در طول یک رقابت ۹۰ دقیقه‌ای باعث می‌شود تا آنها از هدفشان دور بمانند. من در رابطه با تیم پرسپولیس و حضورش در لیگ قهرمانان آسیا معتقدم به هیچ وجه نمی‌توانیم این تیم را حذف شده بدانیم.

زمان درستی برای ایراد گرفتن از پرسپولیس نیست
تیم پرسپولیس پیش از این در آسیا عظمت و بزرگی خودش را نشان داده است. من به پرسپولیس امیدوارم چون شخصیت مربیگری گل‌محمدی را دوست دارم. حالا هم در آستانه مسابقات بعدی و حساس پرسپولیس توصیه می‌کنم از مشکلات حرفی نزنید. اجازه بدهیم پرسپولیس برود و برای سربلندی و عظمت فوتبال ایران و باشگاه خودش بجنگد. این را فراموش نکنیم که حریفان پرسپولیس سرمایه‌گذاری‌های زیادی کرده‌اند. چون آنها برنامه دارند ولی ما اگر بدون برنامه حرکت کنیم قطعاً نتیجه نمی‌گیریم.

اینقدر از گل‌محمدی ایراد نگیرید پرسپولیس حذف نمی‌شود/ موفقیت نکونام در فولاد به خاطر مدیرعاملش بود، جواد شغلش را بلد است/ اینها نباید به ترابی و قایدی متکی شوند

باشگاه‌های ما هنوز درگیر بالانس اقتصادی هزینه و درآمد هستند
باید ببینیم مشکلاتمان کجاست که برنامه‌ریزی درستی نداریم. این بد است که می‌بینیم مشکلات ما حل شدنی هم نیستند. متاسفانه در فوتبال ایران همه باشگاه‌ها با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند. یک باشگاه باید درآمدهای زیادی داشته باشد. درآمد از محل فروش بلیت یا از حق پخش تلویزیونی. باید ببینیم اسپانسر و تبلیغات چقدر توانسته‌اند برای پرسپولیس درآمدزایی کنند. وقتی این‌ها با یکدیگر بالانس نباشند تعادل تیمی ما حفظ نمی‌شود. این مشکل اقتصادی تنها برای پرسپولیس نیست و همه تیم‌ها از این نقطه اقتصادی لطمه می‌خورند.

فوتبال دولتی بدون کمک دولت جلو نمی‌رود
اگر فوتبال ما دولتی است دولت باید به تیم‌ها و باشگاه‌ها کمک کند، اگر هم نیستند باید اسپانسر و حق پخش داشته باشند. وقتی یکی از این دو یا هر دو آنها نباشد به طور کلی مشکلات اینچنینی به وجود می‌آید و در نهایت وقتی بازیکن روحیه و فکر درستی نداشته باشد نمی‌تواند در زمین مسابقه تمرکز کند.

نکونام شغلش را بلد است
درباره استقلال و جواد نکونام باید بگویم او در اهواز با کمترین ستاره اما با یک مدیریت خوب توسط سعید آذری توانست جایگاه خوبی برای خودش و فوتبال فولاد به دست بیاورد. این نشان می‌دهد که این مربی هم آینده خوبی دارد و هم شغلش را بلد است.

خطیر مثل آذری با نکونام رفتار کند موفقیت قطعی است
امیدوارم شرایط نکونام با علی خطیر شبیه به شرایط او و سعید آذری باشد. الان نقش علی خطیر در موفقیت استقلال بسیار مهم است. امیدوارم خطیر هم بتواند نقش سعید آذری کنار نکونام را داشته باشد آن وقت است که می‌توانیم اثرات موفقیت در این همکاری را در زمین ببینیم آنچنان که در فولاد آن را دیدیم.

اوضاع مدیریتی استقلال هم باید مثل پرسپولیس شود
در هر تیمی در فوتبال فاکتورهای زیادی مطرح است. این فاکتورها تضمین کننده موفقیت نیستند اما کمک کننده موفقیت هستند. یکی انضباط تیمی است، یکی کاپیتان خوب است، یکی گلزن و دفاع خوب. در این موضوع نباید شک کرد که هر تیمی، هم وزن فیزیکی دارد و هم وزن حرکتی. همانطور که بالاتر گفتم مدیریت خوب هم اثراتش را در تیم و زمین مسابقه نمایان خواهد کرد. الان در پرسپولیس آقایان درویش و دلبری و سایر اعضای هیئت مدیره پرسپولیس هماهنگی کاملی با یکدیگر دارند. بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس هم می‌دانند که در چنین شرایطی چطور در لیگ قهرمانان آسیا قدم خواهند گذاشت. این رابطه خوب باید در استقلال هم به وجود بیاید تا جواد نکونام بتواند موفق شود.

از سلامتی علی پروین خیلی خوشحالم
از اینکه علی پروین به سلامتی از بیمارستان مرخص شد خیلی خوشحالم. در روزهایی که پروین در بیمارستان بود از طریق حمید استیلی با علی جان حرف زدم. حالش را پرسیدم و برایش آرزوی سلامتی کردم. پروین و پروین‌ها سرمایه‌های فوتبال ایران هستند.

منبع: خبـر ورزشی