رامین رضاییان یا دانیال؛ پاسخ به یک مقایسه جنجالی
رامین رضاییان یا دانیال؛ پاسخ به یک مقایسه جنجالی

یحیی گل‌محمدی در نقل‌وانتقالات تابستانی و پیش از آنکه لیگ بیست‌ودوم آغاز شود، یک تصمیم بزرگ گرفت و رامین رضاییان را در لیست مازاد خود قرار داد.

 

به گزارش زیرنویس، مدافع راست باتجربه‌ای که در نقل‌وانتقالات زمستانی به پرسپولیس پیوسته بود و با ۴ پاس گل، عملکرد خوبی را هم در جمع سرخ‌پوشان پایتخت داشت اما یحیی گل‌محمدی به دنبال جذب یک ستاره دیگر بود و همین مسئله باعث شد تا حضور رامین رضاییان در پرسپولیس تمدید نشود.

دانیال اسماعیلی‌فر، مهره مورد علاقه یحیی گل‌محمدی برای دفاع راست پرسپولیس بود؛ مدافعی که قراردادش با سپاهان به پایان رسیده بود و سرمربی پرسپولیس از مدیران باشگاه خواست تا شرایط حضور اسماعیلی‌فر را در پرسپولیس فراهم آورند. اتفاقی که باعث شد تا بعد از جدایی اسماعیلی‌فر، مدیران باشگاه سپاهان هم روی رامین رضاییان دست بگذارند و این مدافع باتجربه و ملی‌پوش به جمع طلایی‌پوشان اصفهانی پیوست و شاگرد ژوزه مورایس شد تا به صورت غیرمستقیم مدافعان راست فصل گذشته سپاهان و پرسپولیس با یکدیگر جابه‌جا شوند.

یحیی گل‌محمدی در شرایطی روی نام رامین رضاییان خط قرمز کشید که حالا این ستاره ملی‌پوش در سپاهان به مهره‌ای تاثیرگذار تبدیل شده و یکی از ارکان موفقیت سپاهان است.

حالا پرسپولیس در حالی یکشنبه مقابل سپاهان قرار خواهد گرفت که در هر دو تیم، احتمالا جناح راست تعیین‌کننده خواهد بود. رامین رضاییان در سپاهان و دانیال اسماعیلی‌فر در پرسپولیس. مردانی که سابقه بازی برای تیم مقابل را دارند و دست بر قضا از تیم رقیب به تیم فعلی پیوسته‌اند. اولین مقصد پاس مردان خط میانی دو تیم، سمت راست است تا استارت خطرسازی با اسماعیلی‌فر و رضاییان زده شود.

رضاییان، مهره ثابت تیم ملی در سمت راست است. چه در دوران کی‌روش و چه حالا با حضور قلعه‌نویی، رضاییان سمت راست را به نام خودش سند زده است.

در سمت مقابل اما دانیال اسماعیلی‌فر به ندرت رنگ دعوت شدن به تیم ملی را دیده چه رسد به بازی ملی. او با وجود اینکه همیشه جزو مدافعان راست استاندارد فوتبال ایران در همه سالهای اخیر بوده، کمتر رنگ تیم ملی را دیده و پشت سر امثال رضاییان، محرمی و حتی حردانی قرار داشته است.

 رضاییان در این فصل ۲ گل برای سپاهان در لیگ برتر زده و یک پاس گل هم به نامش ثبت شده است. او در هر ۷ بازی تیمش به صورت فیکس در زمین بوده و هرگز تعویض نشده است. شماره ۹ در لیگ قهرمانان فوق‌العاده بوده و ۳ گل در ۳ بازی زده است.

اسماعیلی‌فر اما فصل چندان خوبی را سپری نکرده است. او در یکی، دو بازی اخیر تیمش و به دلیل حضور هنانوف، جلوتر رفته و بیشتر در میانه زمین و به عنوان یک هافبک دیده شده است. در کارنامه این فصل شماره ۱۱، یک پاس گل در ۷۲۰ دقیقه دیده می‌شود که آمار خوبی نیست. او البته در آخرین بازی لیگ برتری تیمش یک گل به خودی هم زد که باعث شد ۲ امتیاز تیمش از دست برود. اسماعیلی‌فر در لیگ قهرمانان گلی نزده و پاس گلی هم نداده است.

 

منبع: خبـر ورزشی